Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yaşam Koçlarının yaşamları nasıldır acaba?

Yaşam Koçlarının yaşamları nasıldır acaba?
 

Bildiğim bir soruyu sormam aslında. Yaşam koçu nasıl olunur, onu da bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla üniversitelerde yaşam koçluğu diye bir bölüm de yok. Ancak, Yaşam koçu ve ilişki uzmanı bir blog yazarımızın yazısını okuduğumda biraz bilgi sahibi oldum, yazarımızın tanıtım bölümünde yurt dışında yaşam koçluğu ile ilgili eğitim aldığı yazıyor. Yazısını dikkatle okudum. Özenle yazılmış çok güzel bir yazıydı. Yazıyı tam anlayabilmek için dikkatle ve iki kez okudum. Lisans eğitimli olmama rağmen ve sürekli okuma alışkanlığı olan birisi olarak anlamakta, algılamakta zorlandım. Bu yazıyı daha alt tahsili olan veya eğitimdüzeyi düşük olan birisinin anlaması,yararlanması oldukça zor. Yazının dikkatimi çeken bir paragrafını dosya kağıdına yazdım. Anlatılan şekilde bir durumla karşılaşırsam kağıdı okuyacak ona göre hareket edecektim. Bir örnek vereyim, yolda yürürken yada başka bir yerde üç maganda bana;'niye yan baktın lan!' deyip maraza çıkarmak isterlerse hemen kağıdı cebimden çıkarıp nasıl hareket etmem gerektiğini öğrenecektim.

Başka bir yaşam koçunun blog yazısını okudum, yazı başlığına-1 koymuş,devamı sonraki yazımda ibaresi var. Sayfasında sonraki yazıyı bulamadım. Sonraki yazısı aynı başlıkla -2 olarak yayınlanmış olması gerekirken bir sonraki yazısının farklı başlıkla yazmış olduğunu farkettim. Blog yazarına mesajla ikinci yazınızı bulamadım dedim ama uzun süre cevap alamadım. İkinci yazısını da okudum. Aradan epey bir süre sonra mesajıma cevap verdi,'belki de yazmamışımdır, hatırlamıyorum' dedi.

Gerçekten yazıları bilgilendirici ama teorik denilebilir. Hayatın gerçeği çok farklı. Okur kitlesinin içinde cahili var, az cahili var, eğitimlisi var. Demek istediğim, yaşam koçlarının yazılarını algılamak, yaşamda uygulamak için kültür seviyelerinin belli bir seviyede olması gerekmektedir. Benim de ilişkilerimde sorunlar yaşadığım oldu. Karşımdakinin eğitimi yok, birbirimizi anlamıyoruz. Muhatabım kendi fikrini kabul ettirmek istiyor, bu durumda da bir konuda uzlaşmak mümkün görünmüyor.

Benim de kafamda sorular oluşmaya başladı. Yaşam koçları ve ilişki uzmanları kendi yaşamlarında nasıl davranıyorlar, sorunları olduğunda nasıl çözüyorlar. Hele bir de evli iseler eşleriyle anlaşabiliyorlar mı? Mesela kalabalık bir caddede eşiyle el ele mutlu bir şekilde geziyorlar mı, kısaca hayatlarında mutlu mudurlar, her şey istedikleri gibi oluyor mu, çevreleriyle ilişkileri nasıl, kayınvalideleriyle anlaşabiliyorlar mı, ailelerine bir sorun olduğunda miras gibi çözebiliyorlar mı?

Kendimden bir örnek vereyim. Devlette görev yaparken biz;'vatandaş her zaman haklıdır' prensibini uyguluyorduk. Aslında ne haklısı yüzde yüz haksız durumlar da oluyordu, sesimizi çıkartmazdık. İç sesimiz ise farklıydı, duyulmaz biliyorsunuz..

Ülkemizde tecavüze uğramak sanki olağan bir şey haline geldi. Bir bayan yaşam koçu (Allah korusun) böyle bir olayla karşılaşırsa ne yapar, nasıl hareket eder, merak ediyorum doğrusu.

Sonuç olarak, gerçekten yaşam koçlarının yazıları herkesin okuması gereken yazılardı. Milliyet Blogda yazmaları blog okurları için büyük şans, okumanızı ısrarla tavsiye ederim.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..