Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '12

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yaşam Koçluğu Denen Şu Zamane Mesleği, Allahım Yarabbim!!!

Yaşam Koçluğu Denen Şu Zamane Mesleği, Allahım Yarabbim!!!
 

  • Ey Kapitalizm sen nelere kadirsin!!!!
  • Şimdilerde bir meslek türemiş. Duyardım ama ilgi göstermezdim. Nedir ne değildir pek ilgilenmezdim.
  • Kitap standlarını gezerken gözüme gözüme batar oldu bu meslek.
  • Yaşam Koçluğu denen şu zamane türedi mesleğinden bahsetmeye çalışıyorum. Milliyet Blog’da da bir hayli var bu yaşam koçlarından.
  • Hani “Koç” dendiğinde o bildiğimiz koçlardan değiller tabii ki.
  • “Koç” denince benim aklıma nedense hep “Beyaz Gölge” dizisindeki kenar mahalle okulunun basketbol takımının hocası gelir. Oyuncularına taktik verir, yol gösterir, oyuna motive eder ve maçı nasıl kazanacaklarına dair oyuncularını yönlendirir.
  • İyi güzel de bu “yaşam koçluğu” denen türedi meslekte ne oluyor?
  • Basketbol koçunun çalışmalarından hareket edersek, bu yaşam koçları da sanırım kendilerine başvuran kimseleri gündelik yaşamdaki mücadeleye hazırlıyorlar. Gündelik yaşam içerisindeki mücadeleyi bir maç müsabakası olarak nitelemekte mümkün sanırım. Belki de bu yaşam koçlar denen kimseler mevzuuya bu gözle baktıklarından olsa gerek, kendilerine “Koç” sıfatını uygun bulmuşlar.
  • Kendilerine “Yaşam Koçu” diyen bu çevreler kitaplar yazmaktalar, makaleler yazmaktalar ve bilcümle halinde vatandaşa yol göstermekteler. Vatandaş aptal ya… Dünyadan bi haber ve her daim psikolojik sorunlara gark olmuşlar ya! Tabii ki sistem hemen bu alana el atıyor ve kendi içerisinde, kendisini aklı evvel sanan birilerini o açık noktaya sallayıveriyor.
  • Ne komik değil mi?
  • Dedik ya “Sen nelere kadirsin ey Kapitalizm” diye.
  • Bu Yaşam Koçları diğer vatandaşlardan daha mı akıllılar mesela? Hayatı diğer insanlardan çok daha fazla mı keşfetmişler? Dünyayı akıl vermeye yeltendikleri insanlardan daha mı fazla gezmişler? Herkesten daha mı fazla kitap okumuşlar? Bunlar ne yapmıştı vatandaşa akıl vermeye, yol göstermeye talip olmuşlar?
  •  
  • Şu son aylarda beni en fazla güldüren mesleklerden birisidir “Yaşam koçluğu” denen türedi meslek türü. Bu meslek türü zihnimi gıdıklar olduğundan beridir ki, vatandaşımızın “vay haline” demek zorunda kaldım.
  •  
  • Eminim ki bu mesleğin üzerine atlamış olan kimseler ciddi paralar kazanıyordur. Kendilerine ilgi gösterecek çok insan çıkar. Eeeee nede olsa “Psikoloğa gidiyorum” demekten daha iyi gibi gelir kimi sonradan görme vatandaşa.
  • “Yaşam koçluğu”
  • Ne yalan söyleyeyim sıfatı bile bir hayli çekici ve modern.  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..