Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '07

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Yaşama azmi

Yaşama azmi
 

Böyle bir günde ne söylenir ne yazılır bilmem ki, geçen yazdığım yazılarımda biraz dile getirmiş kendimden örnekler vermiş toplumun bize olan bakış açısını dile getirmeye çalışmıştım. Biz engellileri gerek eğitimleri gerekse topluma intibaklarını sağlamak için yapılması gereken çalışmalarda geç kalan devletimiz son çıkardığı özürlüler yasası ile bir şeyler yapmaya çalışmışsa da pek başarılı olduğu söylenemez. Yasa çıkarmak kolay mecliste kabul edenler etmeyenler kabul edilmiştir bitti al sana tosun gibi bir yasa inanın ki kabul edenlerin çoğu neyi kabul ettiklerini bile bilmezler. Edenler etmeyenler bitti. Neyi kabul ediyorsun benim babam bilmez...

Çıkan yasa ne getiriyor? Ne faydası var? Engellilere ne tür kolaylıklar sağlıyor? Yaşamlarını değiştirecek bir şeyler var mı? Onların rahat bir yaşam sürmelerini sağlayan ne tür olanaklar var? Eğitimlerini sürdürmelerini sağlayacak ne tür yardımlar yapılacak, varsa da okuyan çocuklarına ne tür yardımlar yapılıyor? Bir yere müracat ediyorsun diyorsun ki benim bir problemim var; çocuklarımın okumaları için bana destek sağlayın, işin içinden çıkamıyorum. Otur bir bakalım oturursun. İlk soru SSK veya Bağkur'un var mı efendim? "SSK dan emekliyim aldığım ücret..." "dur sosyal güvencen varsa olmaz efendi olmaz!" der seni postalarlar kardeşim. Yetmiyor. Ama kimin uğrunda yasa gereği olmuyor. Onlar da haklı. Bence bir ülkenin muasır medeniyetlerdeki seviyesi bakmakla yükümlü olduğu insanların dilenmesine engel olan kanunların çıkması ve onları uygulaması ile ölçülebilir, başka şeye aklım ermez. Avrupa'da yaşayan arkadaşlarımın her zaman söylediği bir şey var. Bana "Avrupa'da olsan bey gibi yaşarsın orda çok hak tanıyorlarengelli insanlara." Benim cevabım ise "Ben vatanımı çok seviyorum. Orada bey gibi yaşamaktansa ülkemde orta direk olarak yaşamayı tercih ederim.' Ama dostlar bazen de düşünüyorum. "Bizimkine de yaşamak denirse..." diye. Yine de şükrediyorum bunu bile başaramayan veya imkanı olmayan bir sürü engelli insanlar var ülkemizde.

Bu hafta bizim haftamız yani engelliler haftası. İnanır mısınız diyeceklerini ezberlediğimiz için yapılan konuşmalar paneller toplantıları hiç umursamıyorum. Nedeni ise yaptıkları yapacaklarının aynasıdır. Ben başka bilmem yanlışsam bana doğrusun söyler ve beni aydınlatırsanız memnun olurum.

 
Toplam blog
: 7
: 633
Kayıt tarihi
: 07.11.07
 
 

01.01.1964 konya kulu yeşilyurt köyünde dünyaya geldim. Talihsiz bir olaydan sonra sol kolum kesildi..