Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '07

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
3616
 

Yaşama çevrilen pedal

Yaşama çevrilen pedal
 

"Yaşama çevrilen pedal" isimli kitap, bisiklet sporunun en başarılı isimlerinden Lance Armstrong' a ait. Kitapta, yaşanmış bir hayat öyküsünün altında yatan yaşama gücü verilmiş bizlere. Belkide, hayatındaki iki kadının öyküsü demek daha doğru olacaktır. Beni etkileyen yanı, kitaptaki annesi ve sevgilisi birde hemşiresi olmuştur. Tabiî ki çocuklarda ayrı bir yerde tüm güzellikleriyle, yaşama tutunma savaşlarıyla karşımıza çıkıyor. Kitaptaki yaşama karşı verilen savaştan çok yani kanseri yenmekten çok, tekrar hayata dönme sürecindeki zorlukları ve yeniden yaşama tutunmanın zorluklarını göreceksiniz ve insan iradesinin korkunç azmini. Yaşamdan öte yeniden hayatı yorumlamanın ve değerini öğrenmenin öyküsünü bulacaksınız. Tüm insani kaygıları ve umutlarıyla birlikte.

Kitabın bir yerinde, “ona yanlış insanı seçtim” dedim. “ Etrafta içinde yaşayabileceğin bir beden ararken, benim bedenimi seçtiğinde büyük bir hata işledin” diyor Lance Armstrong “eğer korkmuyorsam normal bir insan değilimdir zaten” diyerek, gayet insani olduğunu hatırlatır bize korkularımızın.

Ölümlü olmaya inanmak “işte bu bir yüreklilik göstergesidir.”

Hemşireye katı davranmasına rağmen, annesinden sitem alacağına; “işte bu benim oğlum”. “evlat tekrar iyi olacaksın” diyerek annesi, artık ümitlerin yeşerdiği noktada bir annenin yavrusuna olan sadakatini yaşatır...

Hemşire La Trice bir melek olacaktı onun için ve sözleri ise duyduğu “en tatlı” sözler olacaktı hayatında.

Hayatın zorluğu ne olursa olsun aşk ve sevgi her zaman yanı başımızdadır.

Chris, Kik' e sorar “sence tekrar yarışmalı mı?” yanıtı seven bir kadının yüreğindeki sestir. “umurumda değil” “ben bu adamı seviyorum” Chris bana baktı ve tamam dedi “onunla evlenebilirsin” bu evliliğe giden yolun ilk adımı olacaktı. Ölüme karşı direnen bir adama duyulan sevgiydi bu.

Müthiş bir annenin her zaman sözleri müthiş oluyor. “Beni kimse istemiyor” dediğinde Lance, annesi “ sana bütün dedikleri buysa, ne kadar büyük bir hata yaptıklarını onlara göstermelisin” der. Yeniden dönebilmek belkide bazen imkansızı başarmaktır.

Yaşamın uzunluğu üzerine zamanın göreceli olduğunu kavrar Lance. “neyse ki yaşam uzun ama “uzun” sözcüğü çok görecelidir.”

Bisiklet sporuna dair kısa bir özet gibi aslında kitap, aynı zamanda. Bisikletin, spordan öte bir şey olduğunu kavratıyor insana. Birde kanserin bir son değil, hayata daha başka bir perspektifle bakmaya yarayan bir araç olabileceğini bize öğretiyor.

Kitap soluk soluğu okunuyor ve her sayfasında yaşamın kazanılması adına hayatın en yüce değeri olan emeği göreceksiniz. Yorulmadan mücadele etmeyi, belki sizde bir gün başarırsınız Lance gibi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sayın yazarım bu kitabı daha yeni mi okuyorsunuz. Geç bile kalmışsınız. Ben onu 2003'ten 2005'e kadar 3 yıl boyunca Fransa Bisiklet turunu onu izledim. Kendisine insanlığı ile hayranım. Sevgi ve saygılarımla. http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=63980

Ahmet Üstündağ 
 19.11.2007 21:59
Cevap :
haklısınız ben duymuştum fakat okumak şimdiki zmana kaldı. sevgiler.  20.11.2007 9:57
 

Okumam gereken kitap sayısı dört ve elimde okumak için hazır bekleyen kitap sayısı üç.. Ne güzel hem okumuş hemde bizlere sevgiyle tanıtmışsınız kitabı. Tebrik ederim..

Portakal Çiçeği ve FISILTI 
 15.11.2007 14:20
Cevap :
teşekkürler nezaketiniz için. sevgiler.  15.11.2007 15:31
 

Sayın yazarım özlemiştik yazılarını. Umarım herşey yolundadır...Sevgiler

Esma KAHRAMAN 
 15.11.2007 13:31
Cevap :
herşey yolunda sayın yazarım. sevgilerimi gönderiyorum.  15.11.2007 15:32
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 147
Toplam yorum
: 383
Toplam mesaj
: 116
Ort. okunma sayısı
: 2641
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Ziraat mühendisi ve iktisatçıyım. yatırım danışmanlığı ve kişisel gelişim konularında  Simurg Con..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster