Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yaşama dair

Yaşama dair
 

Ne varsa söylenecek yaşama dair söylemeliyim. İçimde kalmamalı benimle beraber.

Yaşamı ciddiye almak mı yoksa almamak mı..Bu sorunun yanıtı şu olmalı:

“Yaşamı o kadar ciddiye almayacaksın, o kadar da ciddiye alacaksın!

Böyle yanıt mı olur diyeceksiniz.Evet bal gibi olur.Yaşamda aklar ve karaların yanında grilerde var.

Yaşamı ciddiye aldığınız zaman,kesin mutsuz olursunuz.Ciddiye almadığınız zamanda mutsuz olursunuz.

Ve akıp gidiyor zaman,ömrün yarısı uykuda geçiyor.Geriye de bir şey kalmıyor zaten.

Aklıma şimdiye kadar kaç fırın ekmek yediğim geldi.Üşenmedim hesap ettim.

Bir fırın ekmek kaç tanedir bilmiyorum ama, sekiz ton undan yapılan ekmeği tüketmişim. En az da dört tanker su içmişim.

Tam bunları yazarken,şimdi bir tuhaf oldum .Midem bulanmaya başladı. Şimdiye kadar, beş danayı, otuz koyunu yemiş olmaktan.

Neyse gerisini karıştırmayalım,bu kadar yemenin,bir de hesap edilmeyen bir çıkarması var!

Yaşam felsefesi mi,yoksa yaşama felsefesi mi.Ben yine de her ikisi de diyorum. Bunlar birbiriyle çatışırlar derseniz,varsın çatışsınlar.

Yaşamdan zevk almak,mutlu bir birey olmak için; yaşam derslerinin yanı sıra yaşama derslerini de öğrenmeliyiz.

Yaşamın temel kurallarını ve değerlerini öğrenmeliyiz.Bunun yanında; iyi ,hoş, kaliteli, zevk aldığımız yaşama ögelerini de katmalıyız yaşamımıza.

Kendimiz için de bir şeyler yapmalıyız.Mutlu olmanın yollarını,yaşamı yaşanılır hale getirmenin yollarını öğrenmeliyiz.

İlkokulda hayat bilgisi dersleri var önemli bir ders.Keşke bu derslere yaşamı sevmek, özendirmek, güçlü kılmak adına yeni konular, üniteler eklense.

Avrupa ülkelerinde üçüncü sınıfta başlayan cinsel eğitim bizde de başlasa.

Çocuklarımız,satranç.tenis,yüzme,bisiklet sürme,okul kampları etkinliklerini ilkokulda katılmaya, öğrenmeye başlasalar.

Bir de bizim “Hayat Mekteplerimiz”var.Bazıları öğünürler;ben hayat mektebinden mezun oldum diye.

Yaşam insanı pişirir,pişirmesine de,kayar gider altımızdan zaman.

Yaşamı güzelleştiren, renklendiren, insanlığı seven,ön yargısız sevgi dolu bir yaşam için gayret göstermeliyiz, eğitimimizi bu yöne yönlendirmeliyiz

Yaşamı o kadar ciddiye almayın,o kadar da ciddiye alın.Sağlıklı, mutlu yaşamlar ve yaşamalar dileğiyle.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..