Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '18

 
Kategori
Şiir
 

Yaşamak Kadar Güzelsin

Yaşamak Kadar Güzelsin
 

 
şimdi, bir nefes çeksem seni
hayat solurdum içimde / gözlerim gülerdi
oysa, yarım kalmış bir cümle gibi içimdeki hasret
kor demir olup dağlıyor beni
 
 
henüz kavuşmuştuk seninle
sen, üzüntülerime, sevinçlerime
ve kendimi yollarında deli divâne vurmalarıma tanık
hangi mevsimde kavuşuruz bilmem artık 
 
 
karşı yöndeki ışıklar yandığında bu yabancı şehirde
gölgelerin geçiyor geçiyor her semtinden
ay şavkında denizin vuruyor gözüme
 
 
ışıkların uzantısında duran, köprün sanki farz-ı misâl
bir sandal geliyor gözümün önüne/ rüyâ seslerinle 
insanlar geçiyor balık ekmek tütsüsünün içinden
bağırtılar yükseliyor semâya vapurların düdük sesiyle
 
 
şimdi, Ortaköy cıvıl cıvıldır
Beşiktaş’tan yola doğru insan seli akmaktadır
her birinde farklı bir koşuşturma yaşamın içine
evim seyre dalmıştır benim yerime
 
 
kısacık, sahte bir görüntünün avuntusu benimkisi biliyorum 
yine de gitmesen diyorum / ahh! gitmesen...
 
 
karaltılarda kalıyor birden görüntün 
uzaklaşıyor gölgeler
saçılıyor yerlere inci gerdanlığın
batıyor sandal karanlıklarda
ellerimdeki yosun kokusu kayboluyor gitgide
gecenin ayazını hissediyorum yüreğimde
bir çan sesi sarsıyor bedenimi derinden
daha sıkı kapatsam gözlerimi uzar mıydı bu rüyâ 
 
 
geleceğim bir gün, çalmazsa kapımı ölüm 
belki, saçlarımda çokça gümüşler göreceksin
çok fazla takâtim olmayacak, dolaşmak için sokaklarını 
ellerimle olmasa da gözlerimle okşayacağım kıyılarını
lâkin sevgin/ bir tek sevgin değişmeyecek yüzümde 
 
 
sen İstanbul’um yaşamak kadar güzel
yaşamaya değer olacaksın 
bu sevda bitmeyecek ömrümce bende...
 
 
 
Ağustos 2009 Madrid
 
 
Hâdiye Kaptan
c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir. 
 
Toplam blog
: 467
: 145
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Güzel Sanatlara tutkulu, Türk sanat müziği hayranı,  deniz ve İstanbul âşığı şiiryazar bir fâni....