Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yaşamda Neleri Outsource Ediyoruz?

Bu yazımda yaşamımızdaki outsourcing bahsetmek istiyorum.

Sizlerin de bildiği gibi Outsourcing; işletmelerin gittikçe artan bir biçimde, yalnızca sahip oldukları yetenek ve becerileri esas alan işleri yapmak istemeleri ve ana faaliyet alanına girmeyen işler için, organizasyon dışındaki başka işletmelerden destek almaları faaliyetinin genel adıdır. İşletmenin outsource uygulamasına başlaması çalışanlar açısından tatsız da olsa yaratacağı katma değer düşünüldüğünde çoğu kez yapılabilecek en iyi hamledir. Bir kere bordronuz altındaki personel sayısı azalacaktır. Bu da kişi başına düşen gelir ve gider tutarında iyileşme demektir. Ayrıca iş süreçlerinde iyileştirme, geliştirme ile personel sorunlarıyla ilgilenecek idari kadro tahsis etmenize gerek kalmaz. Outsource sürecine girmeden önce sorun çıktığında;

 “Sorunun kaynağı nedir?”, “Önümüzdeki engeller nelerdir?”, “Uygulanacak düzeltici ve önleyici faaliyetler neler?” Şeklindeki sorulara kafa patlatıp çözüm üretecekken, outsource sürecine girdikten sonra ;

“Bu nasıl bu hale geldi? Gerekli kontroller neden yapılmadı? Çok ama çok hatalı çalışıyor. Niye önceden düşünemediniz?” şeklinde sorgulamalar yaparsınız. Çünkü soruna çözüm üretme sorumluluğu artık size ait değildir.

Şimdi diyeceksiniz ki,  bu konudan bize ne ???

Outsource sürecini dikkatle incelediğinizde, yaşamınızda bir şekilde outsource işini denemiş olduğunuzu fark edersiniz. Nasıl mı? Şöyle ;

Öncelikle;  “Hayatınızda neleri outsource ediyorsunuz? Yani bir işi bilfiil kendiniz yapmak yerine o işin sorumluluğunu başkasına devrettiğiniz işler hangileri? Sorularının yanıtını kendiniz için bulmanızı istiyorum. Yanıtları bulmak zor geldiyse;

Bakın bakalım gün içinde aşağıdaki sözleri ne kadar sıklıkla kullanıyorsunuz?

Ben daha hızlı yapabilirdim.

Buradan kim sorumlu?

Çok ses çıkartıyorlar. Biraz daha sessiz olmalılar

Neden hep bana oluyor?

Niçin yapmadın?

Beni niçin sevmiyorsun?

Bana neden güvenmiyorsun?

Veya ;

 İnsanlara bir şeyler yaptırmak için tatlı tatlı konuşmayı mı tercih edenlerdensiniz?

Genelde patronunuz ve aile üyelerinden biri hakkında negatif konuşmalar yapar mısınız?

Sizinle aynı fikirde olmayan bir kişi ile konuşurken sesinizi yükseltir misiniz?

Bu sorular size tanıdık geliyor ise sizin de hayatınızda outsource etme işi söz konusu demektir. Birkaç örnekle açıklayacak olursam;

Bana neden güvenmiyorsun? Dediğinizde, ben de size aynı soruyu soruyorum;

<  en="" son="" ne="" zaman="" kendinize="" güvendiniz?="">

Gerçekten kendinize güveniyor olsaydınız karşınızdaki kişinin size güvenip güvenmediği ile ilgilenmiyor olurdunuz. Çünkü kendinize o kadar çok güvenirdiniz ki karşınızdakinin ne yaptığı umurunuzda olmazdı.

“Çok ses çıkartıyorlar biraz daha sessiz olmalılar” dediğinizde; Ben de size soruyorum,

< en="" son="" ne="">

- Sürekli konuşarak konudan konuya geçmek yerine karşınızdakini dinlemeyi seçtiniz?

- Karşınızdakinin söylediklerini anlayabilecek kadar zihninizi sessizleştirdiniz?

- Kendi bildiklerinizi bir kenara bırakıp sadece size söyleneni dinlemeyi ve onu anlama sorumluluğunu aldınız ?.> 

Gerçekten iyi bir dinleyici olsaydınız hayatınızda her ne oluyor ise sizinle ilgili olduğunu kavrayıp, farkındalığınızın nerelerde olduğunu kolaylıkla izler olurdunuz. Böylelikle de hedefleriniz ve amaçlarınız doğrultusunda işler yapıp yapmadığınızı fark etmiş olurdunuz. Aslında arzu ettiğiniz işe gerçekten odaklıysanız ses çıkartanları da duymuyor olurdunuz.

Beni hiç dinlemiyor? dediğinizde; Ben de size soruyorum.

Gerçekten kendinizi dinliyor olsaydınız sadece kendinize odaklanmış olacağınızdan diğerlerinin neler yaptığı önemli olmazdı, çünkü o sırada içinizden geleni yapıyor olurdunuz. Durum böyle olunca da insanların sizi dinleyip dinlemedikleri ile ilgilenmiyor olurdunuz.

Kardeşimi benden çok sevdiğini biliyorum Peki beni niçin sevmiyorsun? dediğinizde; Ben de size soruyorum.

Kardeşinizin daha çok sevildiğine dair yarattığınız inancınıza o kadar sarıldınız ki, bu inancın yaşayabilmesi için desteklenmesi gerekiyordu. Ve ne zaman anneniz kardeşinizle sohbet etse sizi aralarına almadıklarını düşündünüz. Tesadüfen evde kardeşinizin sevdiği yemek yapılsa, bu durumu onun daha çok sevildiğine dair inancınızla ilişkilendirdiniz. Hatta biraz daha da ileriye giderek bedeninizde fiziksel değişikler yarattınız örneğin kilo almaya başladınız. Ve sizi kritize edecekleri bir neden yarattınız. Artık yanıtını zaten bildiğiniz “Beni niçin sevmiyorsunuz? sorusunu sormaya hazırdınız. Ve böylece kendinizi sevme sorumluluğunu outsource etme uygulaması başlamış oldu. Keşke diğerlerinin bu anlaşmadan haberi olsaydı. Ya da keşke anlaşma şartlarının sizi ileride hangi zararlara uğratacağını farkına varabilseydiniz.

Hayatımızdaki bazı şeyleri, outsource etmek faydalıdır. Örneğin bankacılık yapan bir şirketin güvenliğini outsource etmesi gibi; sizde temizlik işleriniz için bir asistan kiralayabilirsiniz ama hiçbir zaman kendinizi sizden daha çok sevecek bir outsource firması bulamazsınız. Unutmayın ki alacağınız hizmeti değerlendirmenin en iyi yolu o işin nasıl yapıldığını bilmekten geçer.

Yani “Kendimizi nasıl seveceğimizi bilmezsek, başkasının bizi sevip sevmediğini tam olarak bilemeyiz.” Size tavsiyem bir an evvel hayatınızdaki outsource sürecini gözden geçirin. Söz konusu sizseniz, bence değer!!

Önemli olan neden olduğu değildir? Nasıl çözüleceğidir.

Önemli olan çok fazla düşünmeden olanı olduğu gibi fark etmektir. Aslında farkında olmak zor değildir. Zor olan bu farkındalığı devam ettirmektir….

 Sevgiler

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..