Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

Yaşamı yapraklarında saklayan takvimler

Yaşamı yapraklarında saklayan takvimler
 

Evimde yapraklı takvim bulundurmak eski ve sevdiğim bir alışkanlığımdır.

Yaprakları bir   bir kopardıktan sonra   yaşanmışlıklarımı,   aralarında biriktirdiğim anılarımı, saklarım başka bir yerde tekrar biriktirerek, her yapraktan edindiğim değerli bilgileri, şiirleri, fıkraları  keyifle okurum. Bu sene takvim seçme   hakkımı NESİN VAKFI'ndan yana kullandım. Edindiğim takvim özenle hazırlanmış, Aziz Nesin adına yakışır şekilde!  Önemli bilgileri, seçilmiş şiirleri ve hikayeleri içeriyor. Takvimin (BU gün)  10 Ocak Perşembe gününe ait yaprağında,  GAZETECİLER GÜNÜ olarak anımsatılıyor. Ben de hem başta MİLLİYET GAZETESİ ve basın yayın grubu olmak üzere Bloğumuzda emek veren kalem ustaları da dahil tüm basın emekçilerinin Gazeteciler gününü içtenlikle kutluyor kaybettiğimiz değerli ustalara rahmet kalanlara özgür, başarılı çalışma yaşamıyla beraber uzun ömürler diliyorum. Ayrıca bu  takvimin hazırlanmasında emek veren  herkesi kutluyor çalışmalarında başarılar diliyorum. Aziz Nesin bilgi notu takvimden,

 “Ezberletilerek öğretilmiş insanlar, öğrendikleri bilgileri yinelerler, o bilgilerin öykünücüsü (taklitçisi) olurlar, ama  yeni bilgiler üretemezler  ve   yaratıcı olamazlar. Edinilen bilginin sahibi olabilmek için o  bilgiyi kullanabilmek gerekir.”  Korkudan Korkmak  kitabından Aziz Nesin

 Bir kaç şiirle ve saygıyla selamlamaya ne dersiniz? usatayı!..

ALIŞKANLIK

Daha bir zaman

Geçmiş yılı yazacaksın

Yanlışlıkla mektuplarına,

Sonra alışacaksın

Daha bir zaman

Yeni giysiler içinde sıkılacaksın

Eskitip kendinle birlikte,

Sonra alışacaksın.

Daha bir zaman

Bir önceki sevgilinin adıyla

Sesleneceksin yenisine,

Sonra alışacaksın

Daha bir zaman

Yadırgayacaksın sürüklemeyi

O inmeli bacağını,

Sonra alışacaksın.

Daha bir zaman

Hala sevdiğini sanacaksın,

Yüreğindeki ihanet acısına

Sonra alışacaksın

Daha bir zaman

Alışa alışa böyle,

Bir tek kendinle kalacaksın,

Ona da alışacaksın

Daha bir zaman

Yaşadığını sanacaklar,

Bir süre söz edecekler senden,

Sonra alışacaklar...

Aziz Nesin (4ocak 2013 yaprağından)

               KAPILAR AÇIK KALSIN

Hiç kimse buyur etmedi beni
Bu dünyada hiçbir yere
Ama açtım bütün kapıları tekmeleyerek
Bütün engelleri göğüsleyip yıkarak
Buyrun dediler o zaman incelikle
Buyur ettiler
Ve
Buyurdum
Elimden geldiğince görevimi yaptım
Gülümsedim hıçkırıklarımı boğarak


Sonunda kimsenin yorulmadığı denli yoruldum
Artık kapılar açık kalsın
Bundan sonra gireceklere
Şimdi dinlenmeye gidiyorum
Hoşcakal güzel dünyam  

Aziz Nesin  (12 ocak yaprağından)

 

 

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..