Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Yaşamın anlamı

Yaşamın anlamı
 

Antalya'da yaşıyorum. Her gün düzenli yürüyüşler yaparım. Yürüyüş yolum bir sanat galerisinin önünden geçer. (Desti Sanat Galerisi)Bazen yeni sergilerin duyurusunu okur, içeri dalar, sergiyi gezerek, ruhuma görsel güzelliklerde katarak, daha bir mutlu olurum. Bu günkü yürüyüşümde yine yeni bir sergi vardı. Yürüyüşümün dönüşünde içeri girerek sergiyi izledim. Binbir duygularla renklerin coşkusunda fırçada anlam bulan güzellikler. Kiminde derin ormanların, kiminde ayçiçeği tarlalarının arasında kayboldum. Sanki her ressam fırçasının darbesiyle kendi özgün izini bırakmıştı ardında.Kolay değil algıladığımız dünyayı iki boyuta indirgeyerek, renkle ışıkla duyguyla anlatabilmek, anlam estetik verebilmek, izleyiciyi etkileyip, izlediği dünyanın içine çekebilmek. Tanrı'dan bize geçen o yaratan yönün iş başında oluşu.

Görevliye sordum''sanatçılar Antalya'lı mı?'' diye, verdiği cevap hayatta olmadıkları idi. Bir kez daha etkilenmiştim. Bize lutfedilen bir yaşamın ne kadar değerli olduğunu düşündüm. Bu yaşamı biz ne kadar hakkını vererek yaşayabiliyorduk?Kalıcı izler bırakabiliyor muyduk ardımızda? Yaşamı bir sanat eseri haline getirerek biz de ona geri verebiliyormuyduk? Yoksa buruşturulmuş kağıt örneği hayatlar mı kalıyordu ardımızda? Oysa yaşam muhteşem bir tablo olmalı bırakılan her hayatın ardında. Sanatçılar göç etmişti ama, o resimlere , fırçalarıyla, duygularıyla bıraktıkları titreşimler, bizim göz temasımızla yaşıyorlardı, yaşadıklarını, ölümsüzleştiklerini düşündüm. İnsan kendini ölümlü ya da ölümsüz yapabiliyordu. Ardında bıraktığı ya buruşuk bir kağıt yada muhteşem bir tabloyla...

 
Toplam blog
: 14
: 622
Kayıt tarihi
: 19.02.08
 
 

1947'de Merzifon'da doğmuşum. İlk ve ortaokulu memleketimde, öğretmen okulunu Tokat' ta, eğitim enst..