Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '07

 
Kategori
Sinema
 

Yaşamın kıyısında

Yaşamın kıyısında
 

Yaşamın Kıyısında filmi vizyona girdiğinden buyana gitmek istiyorduk, bu akşam gidebildik.

Sinema

Ankara Bahçelievler’de iki sinema var, biri Büyülü Fener, diğeri de Sinema On... Bu yaz, iki sinema birden tadilata girince bir süre sinemasız kalmıştık. Sezonun başlamasıyla iki sinema da açıldı. Bu akşam biz de Büyülü Fener’e tadilattan sonra ilk kez gittik. Tadilat başlarken sokaklara “60 bin dakika ara” yazan afişler asmışlardı. Bugün ise yalnızca 10 dakika ara vardır filmi ortasında. Sinema çok güzel ve rahat olmuş

Sinema salonunda yalnızca 5 kişiydik, 3 kişi bizdik, evde seyredermiş gibi seyredeceğiz derken film başlarken 2 kişi daha geldi. Oysa ben biletleri 1 saat önce almıştım. Boşuna acele etmişim.

Yaşamın kıyısında

Film bittikten sonra, eve gelir gelmez filmin bende bıraktıklarını hemen yazdım ve yayımladım: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=75427

Film, birbiriyle yolları değişik şekilde kesişen veya kesişmeyen çok sayıda yaşam öyküsünü anlatıyor.

Film Kazım Koyuncu’nun sesinden “Ben seni sevdiğimi dünyalara bildirdim” türküsüyle başlıyor. Giden bir sanatçının ardından sanki bir ağıt dinliyoruz. Aynı türkü sonra Şevval Sam’ın sesinden geliyor. Filmde başka tekrarları da usta yönetmenin ustalık oyunları olarak izliyoruz.

Bir sahte pasaporta sahte ad bulmuş Fatih Akın. Demiş ki, adı Gül Korkmaz olsun, ben yazsaydım bu senaryoyu, Figen Korkmaz derdim. Figen adı, Üç Halka Yirmibeş filminden, Korkmaz nereden bilmem.

Filmde kısa rollerde Erkan Can, Güven Kıraç ve Nejat İşler gibi oyuncuları görmek bu sanatçıların gözümdeki değerine değer kattı.

Film biterken filmin yapım, yönetim, oyuncu ve diğer katkı verenlerin adları perdede Karadeniz'in üzerinde aka aka bitmedi, bir türkü boyunca... O liste bir emeğin listesiydi.

Son ana kadar kalmadık koltuğumuzdan, siz de en sondaki “Yaşamın Kıyısında” yazısını görene kadar oturun koltuğunuzda, hem filmdeki emeğe tanık olun, hem dalgaların sesini, hem de yöresel bir sanatçıdan filmin türküsünü dinleyin.

Film Hakkında:

Yaşamın Kıyısında
Yönetmen : Fatih Akın
Senaryo : Fatih Akın
Almanya-Türkiye yapımı
Yıl: 2006
Süre: 122 dakika

Oyuncular

Baki Davrak (Nejat Aksu)
Tuncel Kurtiz (Ali Aksu)
Nursel Köse (Yeter)
Nurgül Yeşilçay (Ayten Öztürk)
Patrycia Ziolkowska (Lotte Staub)
Hanna Schygulla (Susanne Staub)

Ankara, 12 Kasım 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..