Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Yaşanan çağa tanıklık etmek

Yaşanan çağa tanıklık etmek
 

Şiiri amatörde olsa yazıyorsanız, bazı dönemler sözler beyninizde uçuşup durur, sizi rahatsız ederler. Böyle duygular içinde iken ancak bir şeyler yazarken kurtulabilirsiniz. Bu nedenle bazı dönemler içinde veya sonrasında Edebiyat ile uğraşanların daha fazla üretim yaptığına inanıyorum. Dünya savaşları, Bolşevik devrimi, Balkan savaşları bu dönemlerden etkilenen yazarların önemli eserler verdikleri dönemler olmuştur.

Bu tespitimizden sonra son dönem olaylarını da hatırlayarak Edebiyat dünyamıza dönüp baktığımızda kaç eser ırak da olup bitenleri kapsamaktadır? Düz yazı olarak bir çok eserde bulunduğunu söylesek bile kaç şiirimizde yanıbaşımızda çekilen acılar anlatılmıştır. Nacizane bir okuyucu ve az çok bir şeyler karalayan biri olarak inandığım temel unsurlardan biri bir sanatçının çağına tanıklık yapma gerekliliğidir. Bu satırları okurken; "Hayır arkadaşım ben bombalar patlarken ve insan bedenleri kopup, kanın oluk oluk aktığı bir Dünya'da bile çal oyna gül oyna türü yazılar okurum, ben aslında bir uzaylıyım bir süre sonra kendi galaksime geri döneceğim" diyen olabilir. Bunu da normal karşılarım. Yani okuyucu olarak bizim ne okuyacağımızı seçme hakkımız vardır fakat bir sanatçı verdiği eserlerin bir kaçında çağına tanıklık etme gerekliliğini hissetmelidir diye düşünüyor ve şiirle yakından ilgilenen, yazan, okuyan bir amatör olarak saçma savaşlardan biri yaşanırken yazdığım şiirimi saygılarımla sunuyorum.

BÖYLE BİR BAHARDA

Adım atsan çiçek ölüyor kırlarda
çocuklar ağlıyor biliyor musun
çığlık çığlığa
Böyle baharda nasıl giderim sinemaya
ve nasıl gülerim?.

Hep gökyüzünden bekledim süprizleri
üstelik umutluydum çocuklar gibi
kar düştü
dolu düştü
yağmur düştü
barış düşmedi savaşlarının üstüne
Dünyanın.

Şimdi dönsen bu yanına
adamlar sevmişler silahlarını
dönsen o yanına çocuklar doğmuş
bilmeden acılarını
Şarkılarını söyle diyorsun
nasıl söylerim şarkılarımı
ve nasıl susarım?...

Ali ihsan Konuklu

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..