Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '06

 
Kategori
Ramazan
 

Yaşanmış ramazan geyikleri -7-

Yaşanmış ramazan geyikleri -7-
 

Bir ramazan ayı daha idrak edilmiş ve bayram gelmişti. Ramazan bayramı namazını kılmak üzere camilere koşan halk, her bayram namazında olduğu gibi yine bahçelere, yollara taşmıştı. Bayram namazı huşu içinde kılındı.

Namaz sonrasında caminin avlusunda ve yolda, insanlar öbek öbek olmuş birbirleri ile bayramlaşıyor ve sohbet ediyorlardı. Yedi-sekiz kişilik bir grup da bizdik ve ayak üzeri muhabbet ediyorduk. Tutulan oruçlardan laf açılınca yanımdaki arkadaşım: “ben bu sene firesiz, orucun tamamını tuttum” dedi, mutlulukla.

Diğer tarafındaki arkadaşımız da mukabele etti: “Valla ben bir ara rahatsızlanınca dört gün tutamadım” dedi.

Bunun üzerine ben de: “Bir gün de ben kaçırdım” dedim.

Benim diğer yanımda bizi dinleyen, oldukça da mukallit olan arkadaşımız ise bombayı patlattı: “İşte, senin kaçırdığını da ben tuttum”.

Gülmekten hal kalmamıştı hiçbirimizde. Ne güzel bir bayram sabahı idi.

Yıllar sonra bizim bu olaya benzer bir Bektaşi fıkrası da okudum. Arkadaşıma soracaktım bu fıkrayı okudun da mı espriyi patlattın diye ama maalesef izini kaybettim kendisinin.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..