Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '09

 
Kategori
Deneme
 

Yaşanmışlığın kokusu

Bir kol tuttum bugün, yaşlı bir kol. Düşmesin istedim yaşlı anne. Yetmiş- seksen civarı var yaşı, otobüsten iniyordu. Kızı bavulları alma derdine düşünce, unutuvermişti yaşlı annesinin merdiven başına geldiğini. Otobüslerinde merdivenleri gariptir; diktir, büyüktür yaşlı ve çocuklar için. Değişik bir koku vardı yaşlı annede, son moda bir parfüm beklemedim zaten ve yaşanmışlığın kokusu kuydum adını.

Ne yalnızlıklar, yokluklar, anlaşmazlıklar; yaşamış, görmüş, hissetmişti kim bilir?(cvp: kendisi)Bir kol dedim içimden, cılız, kassız, bir kol. Cılızdı; "artık kalkmıyor be evladım "diyordu, "gücüm yetmiyor kendi koluma" diye ekliyordu. Ben çok hüzünleniyordum, içim acıyordu ansızın, burnumun direği sızlıyordu birden. Bu ağlayacak olmanın bir işaretidir bende. O ise alışıktı sanki, çok etkilenmemişti bu söylediklerinden... Sahi kaç yıldır, kaç kişiye söylemişti acaba bu kelimeleri? Ve kaç kişi gerçekten onu anlamaya çalışmıştı? Bir kol demiştim ya içimden bir kol. Seksen yıllık bir ömür(tahminen) kaç kişi o kolu sevgiyle tutmuştu, kaç kişi nefretle itmiş, kaç kişi şehvetle okşamıştı? Kaç ihtilal yaşamış, kaçında kaç polis tarafından tartaklanıp, iteklenmişti? Şuzaman kadar kaç yerli, kaç yabancı bluz geçmişti üstünden? Kaç değişik bilezik takmış ve acaba kaç değişik nedenlerle çıkarılmak zorunda kalmıştı altınları, iç ezikliği arasında?

Kaç çocuk büyütmüştü o kollar ve karşılığında bir iteklenme almış mıydı acaba? Sormayı çok istemiştim aslında, ama zaman yoktu araba hemen kalkıyordu. Diğer yolcular bekleyemezler a benim gereksiz çok gereksiz sorularımı. Yanımdakine açacaktım fikirlerimi, farkettim asıktı suratı, ben bişi yapmamıştım oysa. Kim bilir ne derdi vardı? Ders, iş, hayat, aile, maddiyat, maneviyat, ruhiyat, ruhi su, ceyhun yılmaz, best fm, belgin abla...

Bir kol diyordum, yaşanmışlık kokusu olan bir kol. Kola sahip olan beyin teşekkürler ediyordu seksen yıllık dudaklarıyla, ben bişi yapmamıştım oysa, olması gereken bu değil miydi? Ülkemiz için olması gereken neydi? Teşekkür eden yok. "Boş kafalılar "deniyoruz iktidar tarafından. Teşekkür eden yok sanırım olaması gerekeni yapanda çok çok azınlıkta.

Teşekkür ederim VATAN için kafa yoranlara. Beyninize sağlık arkadaşalar..

 
Toplam blog
: 21
: 411
Kayıt tarihi
: 21.09.06
 
 

Çalışmayı ve okumayı seviyorum. Uyumayı sevmiyorum. Herşeyi bilmek istiyorum. Bütün insanları tanıma..