Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '09

 
Kategori
Antalya
 

Yaşantıyı kolaylaştırmak ister misiniz?

Yaşantıyı kolaylaştırmak ister misiniz?
 

Bugün internette önüne geçilemiyen kira artışları ile ilgili bir haber vardı.

Haberin kaynağı İstanbul idi.

Beş yıl biz de kaldık bu şehirde. Eviniz kendinize ait değilse vay halinize. Çok iyi biliyorum, kiracı olmayı da, ev sahibi olmayı da.

Orada çok tanıdıklarım oldu. Geçim kaynağı olan işi, veya eğitimde çocukları olanlar mecburen orada oturmak zorundalar.

Onlar konumuzun dışında...

Emeklilerimizden bahsetmek istiyorum. Görevlerini tamamlamışlar, emekliliklerini sürüyorlar! İstanbul'da. Evleri kendilerinin dahi olsa, emekli maaşıyla İstanbul'da rahat bir yaşam nasıl sürdürülebilir? Ben bunun mümkün olamıyacağını düşünüyorum.

Hele bir de kirada oturuyorlarsa, onların durumları çok vahim olmalı, kesinlikle desteğe ihtiyaçları var.

Böylesi bir girizgahtan sonra, bendeniz diyorum ki:

Antalya malûmunuz, kışları ılıman geçer. Yani ekonomik atlatırsınız kışı. Sebze-meyve bol ve çok ucuz. Kiralar da öyle. güzel bir dairede 450-500 TL sına oturabilirsiniz. Bütün dairelerdeki günısılar ekonomiye katkı sağlıyor.

Satın almak istediğinizde, ikinci el bir daireyi, 85-90.000.-TL ya alabilirsiniz meselâ.

İstanbul'da daire fiyatları buraya kıyasla pahalı. Örneğin, ben olsaydım, İstanbul'daki dairemi satar, Antalya'dan alırdım. Üste para da kalır, o da bankaya...

Aldığım emekli maaşı İstanbul'da yetmiyordu, maaş aynı, Antalya'da yeter, diye düşünürdüm.(Biraz da harcama uzmanı olmak gerekiyor)

Büyük şehirlerde yaşam mücadelesi veren ve o şehre mecburi bir bağlantısı olmayan emekliler;

Sizleri Antalya'ya davet ediyorum. Buyrun bu kente.

Önce araştırın, yazdıklarımın doğruluğunu teyit ettikten sonra salimen kararınızı verin, pişman olmazsınız.

Yalnız, 15 haziran ile 15 eylül arası biraz sıcaklığı oluyor, her güzelin bir kusuru olduğu gibi.

İstanbul sihirli bir kent. orası para kazanmak için. Bence yaşamak için soğuk ve büyüklüğünden dolayı da ürkütücü.

Bu bloğumu okuduktan sonra, eşinizle başbaşa lütfen, bu mevzuyu sohbetinize konu edin, enine boyuna. Tahakkuk etse de, etmese de, sohbetinizin müstenidatı olur.

Tahakkuk edip de memnun kaldığınızda belki bana teşekkür etmek gelir içinizden.

Selâm ve saygılarımla

Gül Alkan

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..