Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '15

 
Kategori
Güncel
 

Yaşar Kemal, Şükrü Kızılot ve Müzeyyen Senar... Sağlıklarına kavuşmaları dileklerimle....

Yaşar Kemal, Şükrü Kızılot ve Müzeyyen Senar... Sağlıklarına kavuşmaları dileklerimle....
 

Bu sabah karanlık bir İstanbul sabahı. Evimde oturup bir yandan çayımı içiyorum bir yandan da günlük gazetelere göz gezdiriyorum. Televizyonda da sabah haber programı yayını var.
Bu kadar haber bombardımanı arasında bir an düşündüm. Şu anda hangi hastanede yoğun bakımda yatan kimler var ben evimde güzel güzel oturup çayımı yudumlarken diye aklıma takıldı.
Geçtiğimiz günlerde soğuk algınlığı ve kalp ritmindeki bozukluk nedeniyle hastaneye kaldırılan ve halen yoğun bakımda yatan büyük yazarımız Yaşar Kemal geldi birden aklıma.Cumhuriyetimizin ilanı ile aynı yıl 1023 de dünyaya gelen ve Nobel ödülü adayı ilk Türk yazarı olan Yaşar Kemal İnce Memed ile büyük üne kavuşmuş bir yazarımız. 40 Dile çevrilen, bütün dünyada ilgi ile okunan İnce Memed'den sonra bir çok tanınmış esere daha imza atıyor büyük yazarımız.Ben en son onun Bir Ada Hikayesi serisinden 4 kitabını okudum. Ben de bir Adalı olduğum için çok keyif alarak okuduğum bu kitapları okumayanlara mutlaka tavsiye ederim.
Eskiler yaşlı bir kişi mart ayına sağlıklı geldi mi 'Bu kışı da çıkardı.'diye sevinirdi. Haklı imişler. Ben de bunun ne kadar önemli olduğunu yaşım kemale erince anlamaya başladım. Gençlikte yıkıcı olmayan soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklar yaşlılıkta ölümle bile sonuçlanabiliyor. Yaşar Kemal ustamıza da bu zor günlerinde sağlık ve dayanma gücü dileyelim.
Dayan büyük usta, daha yapacak çok işin var.
Gelelim diğer geçmiş olsun diyeceğimiz kişiye. Yaşar Kemal kadar ünlü değil belki ama tanıyanlar çok iyi bilirler. Çok değerli bir kişi ,Şükrü Kızılot. Bize vergi ve mali konuları mizahı bir dille sevdiren, anlaşılır kılan bu büyük usta ekim ayında geçirdiği bir beyin kanamsı sonucu halen yoğun bakımda. Şükrü hocamız heniz 57 yaşında ,Çok zor şartlarda okuyan, Ankara İktisadi Ticari Bilimler Akademisi'ni bitirdikten sonra Profesör seviyesine kadar yükselen yazarımız Gazi Üniversitesi'nde ifa ettiği hocalık görevinin yanısıra uzun yıllardır çeşitli basın organlarında yazdığı mali ve ekonomik yazılarla da dikkatimizi çekiyordu.
58 Cillt mali konularda eseri,8 adet mizah kitabı,4000 makalesi olan yazarımızın 11 kez basım yapan Kaynana Vergisi,Çengelli İğne,Patlıcan Dalkavuğu adlı mizah kitapları zevkle okuduğumuz eserler arasında.
Mali konuları bize mizahla anlaşılır kılan bu büyük hocamıza acil şifalar diliyorum.
Yazacağın daha çok kitap, anlatacağın daha çok öykü var Şükrü Hoca.
En son bu sabah Türk müziğinin eşsiz sesi Müzeyyen Senar Hanımın da yoğun bakıma kaldırıldığını duydum haberlerde.
Bunlar tanıdığımız , bildiğimiz kişiler. Şu anda bilmediğimiz her kim varsa hastane ve sağlık kuruluşlarında acil şifalar hepsine. Eskilerin sözü ile bitireyim yazımı. Ne de olsa ben de eski bir kişi sayılırım.
Olmaya Devlet Cihanda bir nefes sıhhat gib

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..