Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '06

 
Kategori
Edebiyat
 

Yasar Kemal de Rum, Suryani Lobilerine destek olmalı..

Yasar Kemal de Rum, Suryani Lobilerine destek olmalı..
 

Yasar Kemal de çok iyi bir yazardır ve Nobel Edebiyat ödülünü de çoktan hak etmistir. Simdiye kadar vermediler ama artik nasil alinacaginin yolu belli oldu nasilsa.

Stockholm ve Paris es zamanli calisiyor, iyi bir zamanlamaydi.

Okumaya 10 yasin da Omer Seyfettin, Resat Nuri, Halide Edip, Huseyin Rahmi`ler le basladim. 13-14 yasindayken cok bilindigi icin Yasar Kemal, Rus Klasiklerinin pesine takildim,ama bu arada ne okuyabilirim ? diye dusunurdum.Etrafimda bu konuda yardim alacagim kimse de yoktu.O zamanki aklimla Nobel Edebiyat odulu almis yazarlar iyi yazarlardir diye dusunup, eski kitapciya, kutupaneye gider okuyacaklarimi Nobel odulu almis yazarlar ve kitaplarindan secerdim

Simdi Orhan Pamuk Nobel Edebiyat Odulu aldi. Haketti mi? etmistir herhalde. Hakettigi icin mi aldi? tabi ki hayir..Ya da , kim bilir? belki de oyledir.Yazari kutlamak lazim.

Orhan Pamuk`un Butun romanlarini zevkle okudum. Kurdugu uzun cumlelerin sonunu hep merak ederek, okurken yasadigim acelecilik duygusu ve uzunluguna ragmen okudugum her cumleyi cok iyi anliyor durumunda olmak, beni hep heyecanlandirmistir.Romanlarinda ki konu seciminin yani sira edebi yani elbet de tartisilmaz.

Gecen yil Soykirim uzerine yaptigi konusmalardan sonra, bu adami okumasam ne kaybederim diye dusundum.Ve karar verdim. Bundan sonra, romanlarini sevdigim Orhan Pamuk`u okumayacagim.Yazdiklarini cok merak etsem de okumayacagim

Yazarin, Soykirim uzerine yaptigi konusmalar cok rahatsiz ediciydi. Dogru olmadigi icin rahatsiz olmanin yani sira, bu konu Orhan Pamuk`un konusu degildi.Ustelik kendisi de cok iyi bilir ki! Aydin`in gorevi ulkesine sahip cikmaktir

Nerdeyse Tum Avrupanin , planli programli bir sekil de Turkiye`nin uzerine geldigi boyle bir donem de soylediklerine kendi inaniyor olsa bile , sovalyelik ruhu ile sergiledigi davranis bicimi ne kendisine ne de ulkemize hic yakismadi. Aslinda Sansasyon yaratan sivri cikisinin, bu ruhla yapildigini da sanmiyorum.Bu davranisinin bilerek Ermeni Lobisine destek olmak amaci tasidigini dusunuyorum..Tabi insanin aklina hemen, bunu niye yapmistir ? sorusu geliyor. Ilk aklima gelen, bu Nobel edebiyat oduluydu. Anladim bu odulu cok istiyordu. Evet, Orhan Pamuk`un her seyi var. Calismadan yazi yazma firsati bulabilen ve sonra da yazilarindan cok para kazanabilen, cok az sayida ki yazarlardan biri..oldukca zengin de bir adam.Iyi ve koklu bir aileden geliyor, asalet, kariyer vs derdi de hic yok..Bir tek Nobel`i eksik, onu almaliydi...Ve aldi.

Orhan pamuk icin kayip degil elbet de , ama ben artik Onun eserlerini okumayacagim.Dusuncelerini soyledigi zaman da okumayacagim dedim, ama bir yanim da "kendi dusunceleri" demek ki kendini tutamadi diyordu...Ama simdi cok eminim okumayacagim. Ona bu odulu verdikleri icin okumayacagim.. Nobel Edebiyat odulunu aldigi icin okumayacagim. Bu odul. bana onun nasil alindigini hep hatirlatacak cunku.

Orhan pamuk, bir kac yil once bu odulu almis olsaydi, ulkemin yazarlarindan birisinin bu odulu almis olmasi hayatimda beni en cok mutlu eden olaylarin basinda yer alacakti.Simdi ise tam tersine uzgunum. Hem mutlu olamadigim icin uzgunum, hem de bu kadar iyi yazilar yazan bir yazarin yazarlik yasaminin sorgulandigi icin uzgunum, hem de Orhan Pamuk`un bizatihi kendisi icin uzgunum. Keske Ermeni lobisine destek olmadan once bu odulu alabilseydi.Iste bugun Dunya basini odulu aldi diye Orhan Pamuk`u konusuyor, ama nasil? Eserleri ile degil, odule giden yolu anlatarak. Cesaretle Ulkesininin soykirim gercegini soyledigini anlatiyorlar.

Kisilik olarak da O` nu biraz tanidigimi saniyorum. O, Simdi hep , omrunun sonuna kadar kusku duyacak....

Iyi yazdigim icin mi verdiler? Iyi yazdigim icin mi verdiler? iyi yazdigim icin mi verdiler? daha once de adaydim o zaman degil de neden simdi verdiler? Yasar kemal` de hep adaydi, Yasar Kemal de cok taninmistir, O da iyi yazardir , hatta benden daha iyidir, O`na neden vermediler?.... Yoksa bu Nobel Edebiyat odulu ;TC. Devleti ve milleti, Soykirimin olmadigini dunya ya anlatmak icin cirpinirken, benim cikisimla daha da cesaretlenen bati dunyasinin bana verdigi sukran plaketi mi ? kendine sordugu bu sorularin hic sonu gelmeyecek.

Disariya belli etmeseniz de, bu sorular sizin zihninizi daima mesgul edecek Orhan Pamuk. Bir soz vardir "kelimeler agzinizdan cikincaya kadar sizin esirinizdir, agizdan ciktiktan sonra siz kelimelerinin esirisinizdir". Psikolojik acidan kendinizi bu kadar zora sokmakla bence kendinize haksizlik ettiniz Orhan Pamuk.

 
Toplam blog
: 14
: 1620
Kayıt tarihi
: 30.08.06
 
 

İzmir'de doğdum. Halkla İlişkiler mezunuyum. Felsefe, Psikoloji, ülke ve dunya siyaseti ilgi alanlar..