Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '07

 
Kategori
Anılar
 

Yaşasın 1 Mayıs!

Yaşasın 1 Mayıs!
 

Ben kendimi bildim bileli bir mayısları hep bahar bayramı olarak anımsarım. Aklıma kırlar çiçekler, yemyeşil doğa gelir. Ailelerle gidilen piknikler doldurur anılarımı. Sizler için de aynı şeyleri çağrıştırdığını iddia etmek kehanet olmaz.

At arabalarına binip piknik alanına gitmek için sabahın erken sayılacak bir vaktinde heyecanla kalkmış babamların yatak odasının kapısına damlamıştım. Nasıl bir heyecan anlatamam. Kola ymı kos koca bir kış eve hapis olmuş, yağmur ve kardan gözümüz açılmamıştı. Babam da yoğun bir tempo ile tüm kış ve hep bizden uzakta demir madenlerinde çalışmıştı.

Benden önce annem açtı kapıyı. Belli ki onuda uyku tutmamıştı. Ben onu geçip daha yataktan çıkmayan babamın koynuna girmiştim bile. Ne o, uyuyamadın mı annen gibi sen de? dedi babam.

-Evet dedim. Hem piknik için, hem de sen varsın diye.
-Sizin için, dedi babam.
-Biliyorum dedim, biliyorum ama dedim. Yine de özlüyorum.
-Ben de dedi babam, ama az kaldı.

Beraber indik yataktan.
-Hadi hazırlanalım dedi babam.
-Tamam deyip indik annemin yanına.

Annem hazırlıkları bitirmiş bizi bekliyordu.

-Radyoyu unutmayın dedi babam.

Az sonra at arabası geldi ve yola koyulduk.

İki yanı yeniden yeşermeye yüz tutmuş toprak yolda, at arabasının üstünde hoplaya zıplaya ilerliyorduk. Babamla annem yan yana oturmuşlardı arabada, babam bir yandan etrafı seyir ediyor, bir yandan da radyo dinliyordu. Bir anda radyonun sesini iyice açtı babam.

-İstanbul'da bir mayıs kutlamaları kana bulandı diyordu radyodaki kadın. Çok sayıda ölü ve yaralı var diye devam etti.
-Baba, dedim neden bizim gibi güle oynaya kutlamamışlar mayısı, insanlar neden ölmüş diye devam ettim.

Babam bana anlattı ama anlamamıştım.Onun asıl üzüntüsü, işyerinden de bu kutlamalara katılanların olması idi. Onlara bir şey olmasından korkmuştu asıl. Daha sonra babamın arkadaşlarına bir şey olmadığını öğrendik. Bir şey daha öğrendim o gün, bir mayıs’ın ne olduğunu.

Bu gün sokaklarda bu günle ilgili afişleri görünce bunları anımsadım.

YAŞASIN BİR MAYIS, YAŞASIN İKİ MAYIS, YAŞASIN ÜÇ MAYIS, YAŞASIN DÖRT MAYIS!

Tüm ayların her gününde çocukça mutlu bayram kutlamalarında, insanca hep beraber yaşama dileğimle.

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..