Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yaşattığını yaşarsın!

Yaşattığını yaşarsın!
 

alıntıdır


Her hastalığın başı öfke diyor uzmanlar. Mesela Metin Hara’nın kitabı “YOL” da hastalıkların altında yatan psikolojik sebeplerden bahsediyordu. Bunun yanında okuduğum birkaç kitap, izlediğim eğitim workshopları da aynı şekilde.

Hepiniz bilirsiniz hayatta en zor aşama bildiğini uygulamak aslında. Birçok şeyi bilir, fark ederiz ama uygulamada eksiğiz.

Affetmemek!

Kendimize yapacağımız en büyük kötülük. Affetmemek ve kin vücudunuza inanılmaz zarar tohumları ekiyor. Sizin öfke duyduğunuz kişi hayatına gayet güzel devam ederken siz içten içe, karşınızdakinin haberi olmadan kin besliyorsunuz.

Zehir içinize akıyor!

Mutsuzlaşıyor, huzursuzlaşıyorsunuz. Eksi enerjiye geçiyor, bunu etrafınıza da yansıtıyorsunuz. Kendinize verdiğiniz zarar ise cabası.

Oysa bu duygulardan sıyrılmak çok kolay. Allah’a havale etmek, sabır etmek, oluruna bırakmak, akışta kalmak vs…

Sanıyor musunuz ki kırılıp incindiğinizle kalacaksınız?

Mümkün değil!

Allah öyle büyük ki, bu dünyada her şeyi gösteriyor ve öğretiyor. Siz kalbinizi ferah tutup ona sığındığınız zaman hem üzerinizdeki yükü atmış hem de gereğini yapmış oluyorsunuz.

Herkese verecek bir cevabınız var elbette ancak her olana bir cevap verme çabası bile sizin sinir sisteminize zarar.

Aklınızda sürekli aynı düşüncelerle öfkenizi tazeliyorsunuz. Kendinize yapacağınız en büyük kötülük bu.

Eskiden bir olay karşısında asla kayıtsız kalmadan söylenir, öfkemi dışarı yansıtırdım. Ama bu kadarla kalmaz kafamda sürekli olarak aynı olayı yorumlar, düşünür, tekrar tekrar yaşardım. Öyle ki uyuduğumda rüyalarıma bile yansırdı gün içinde kafama taktıklarım.

Okuduklarımla öğrendiklerim, deneyimlediklerim bana zararı verenin kızdıklarım değil kendimin olduğunu öğretti. Biraz geç de olsa bu konudaki farkındalığım oluştu. Artık vermem gereken tepkiyi o an veriyor ve konu her ne ise kapatıyorum.

Bir sonraki güne sanki hiç yaşanmamış gibi başlıyorum. Hep söylenildiği gibi “dün dünde” kaldı diyorum. Öfkem boyumu aştığında ise “Allah’a havale ediyorum”.

O ne güzel vekildir!

Mutlaka size yapılan bir yanlışın hesabını sorar. Size yaşatılanı yaşatır.

Buna büyümek deniyor yada olgunlaşmak mı? Kararsızım. Ama her yaş aldığımda, her geçen zamanda kendime ufak tefek şeyler kattığımın farkındayım.

Biliyorum ve güveniyorum!

Kimse yaşattığını yaşamadan, kırdığı yerden kırılmadan kaçamıyor bu dünyadan…

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..