Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '18

 
Kategori
Söyleşi
 

Yasemin Meydan ile Söyleşi

Yasemin Meydan ile Söyleşi
 

Müzeyyen Keskin

Kayserili Sanatçı, Girişimci İş kadını, Dernek Başkanı, Şair Şiir Yorumcusu, İLESAM Üyesi, Tv Program Yapımcısı ve sunucusu bir o kadar da güzel bir yüreğe sahip; Yasemin Meydan hanımefendiyle sanata dair, iş dünyasına, çalışmalarına dair söyleşip sohbet edeceğiz. ‘’Dün geçti gitti, dün gibi dünün sözü de bitti. Yeni şeyler yapmanın yeni şeyler söylemenin zamanı geldi, diyerek yola çıkan; Yasemin Meydan. Mevlana ve Yunus Emre hayranlığını da biliyoruz.

Müzeyyen Keskin: Merhaba; Yasemin hanım nasılsınız, hoş geldiniz söyleşimize. Yoğun işlerinizden zaman ayırıp; söyleşimize katıldığınız için teşekkür etmek isterim. İş yeri olan Seba 7 Konakları Butik Apart Otel Restoran bahçesinde gerçekleştirdiğimiz söyleşi de soruyoruz. Yasemin Meydan kimdir?

Yasemin Meydan: Hoş buldum; ben de teşekkür ederim. 03.03.1962 Kayseri doğumluyum. Çocukluğum Ankara da geçti. İlk, ortaokul, lise. Ankara Üniversitesi ve Eskişehir’de doktora tez aşamasındayım, Bakü de yapmaktayım. Bir kızım ve torunum var. Özel Kalem Müdürü olarak emekli oldum. Çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, Özel Kalem Müdürlüğü, TBMM. Danışmanı, üst görevlerde bulundum. STK’ larda Genel Başkanlık, Federasyonlarda Kurucu Başkanlık hala bir çoğunun yönetiminde asıl ve onursal üye veya Başkan olarak devam etmekteyim. Sendika kurucu ve veya yönetimlerinde görev yaptım. Çeşitli gazetelerde yazı ve şiir makalelerim yayınlanmıştır. İlesam, Türkiye  Yazarlar Birliği Üyesi, Azerbaycan Yazarlar Birliği, Irak Türkmen Edebiyatçılar Birliği Üyesi daha çok dergi ve gazete köşe yazarlığın da edebi olarak şiir ve yazılarım yayınlanmıştır. Aynı zamanda Tv 6 ‘’Sanat Meydanı ‘’ diye kültür sanatla ilgili  programın yapımcısı ve sunuculuğu yapıyorum. Kay Tv. TBMM sorumlusu olarak görev yaptım. Çeşitli tv ve radyoların konuğu oldum.

 Müzeyyen Keskin: Maşallah diyelim Yasemin hanımcığım. İlgimi çeken ‘’Birleşen Yürekler Derneği Başkanısınız. Derneğinizden bahseder misiniz ne gibi faaliyetler de bulunuyorsunuz?

Yasemin Meydan: Her yıl sağlam projelere imza atıyoruz. Bu senede Altındağ Belediyesinin düzenlediği  Kabakçı Konağında Türk Halklarının Sesi diye bir program yapıyoruz. Birleşen Yürekler Derneği olarak Türkiye’mizin kadınlarının el emeği ile yapılmış çalışmaları, Çanakkale Şehitlerini anlatan sergilerimiz oldu. Çok ilgi gördü.

 Müzeyyen Keskin: Siz aslında bir koltukta 4-5 karpuz taşıyan güçlü bir Türk kadını modelisiniz. Sanatsal çalışmanın yanısıra;  Girişimci  işletmeci, iş kadını olarak, zorlandığınız anlar oluyor mu? sorunlarla karşılaşıyor musunuz?

Yasemin Meydan: Tabiki yetişmek, zaman yetmiyor. Programlı da olsa zor oluyor, zamanla yarışıyoruz. Her işte olduğu gibi bizimde zorluklarımız oluyor ama bilgi, becerilerimizle tatlı dille zorlukları aşmaya çalışıyoruz. Bazen de gönül koyan dostlarım var beni affetsinler.

Müzeyyen Keskin:  Şair ve şiir yorumcususunuz. Bir şiirinizi paylaşır mısınız bizimle?

Yasemin Meydan: Şiirimiz biraz uzun, söyleşi sonunda paylaşacağım.

Müzeyyen Keskin: Basılı eseriniz var mı, varsa isimlerini ve hangi tarz şiir yazıyorsunuz örnek aldığınız şair var mı?

Yasemin Meydan: Beyaz Yemenili Kadın ve Aşk Kuşun Kanadında. Genel de serbest yazıyorum, kendimi daha özgür hissediyorum. Bütün şair üstatlara saygılar.

 Müzeyyen Keskin: TV programı hazırlayıp sunuyorsunuz. Biraz anlatır mısınız?

Yasemin Meydan: Tv.6 da evet. Kolay değil elbette canlı yayın olduğu için heyecanlanıyorsun her şeye rağmen büyük hazırlık gerektiriyor. Bir saatte izlenilen programlar günlerce haftalarca zaman alıyor. Onda da büyük emek var.

Müzeyyen Keskin: Hep sanattan, projelerden, işlerden konuştuk. Peki Yasemin MEYDAN bu kadar yoğunlukta kendine zaman ayırabiliyor mu?  Hobileri, fobileri ve modayı takıp eder mi. Neler yapıyorsunuz?

Yasemin Meydan: Evet aslında resim bölümü mezunuyum. Nakışcı grupla okudum lise yıllarında her bayan gibi süslenmeyi, süsü püsü severim. Modayı da pek takip etmiyorum. Kişiye yakışandır moda.

Müzeyyen Keskin: Yapmak isteyip de yapamadığınız bir şey oldu mu?

Yasemin Meydan: Elbette; ben de torunumla annemle arkadaşlarımla daha çok vakit geçirmek isterdim.

Müzeyyen Keskin: Bildiğim kadarıyla güzeller güzeli bir torununuz var. Gençliğimize neler söylemek istersiniz?

Yasemin Meydan: Telefonlardan uzak kalmalı, okumalı okumalı kopyala yapıştırdan vazgeçmeli.

Müzeyyen Keskin: Haklısınız Yasemin hanım şimdi çocuklar maalesef derslere eğilmiyorlar. Sanal alemden biraz uzak kalmalılar. Saygılı sevgili seviyeli gençlik inşallah daha güzel günler olacaktır. Daha başarılı ilim ve bilim, sanat adamı yetişir ülkemizde. Konu konuyu açıyor. Sanatçı dostlarımıza iletmek istediğiniz mesaj?

Yasemin Meydan: Sanat sanat içindir. İnsanı kırmamak gerekir. Bütün sanat alemindeki arkadaşlarımıza herkese selam ve sevgiler gönderiyorum.  Sanatçı dostlara kapımız açık her zaman söylediğim gibi. Güzel söyleşi için ben de çok teşekkür ederim.

Yine muhteşem bir söyleşinin sonuna geldik. Yasemin Meydan hanımefendi söyleşimize katıldığınız için çok teşekkür ederim.

Başka bir yerde başka bir canla söyleşide buluşmak ümidi ile Türkiye Sevdası çoşkusu ile Amasya Sevdası duyarlılığın da Şebingülü sunumlarımızla Selam, Saygı, Sevgilerimizi iletiyoruz. Değerli okurlarımıza. Hoşcakalın,  hoş seda da kalın.

Müzeyyen Keskin   
Amasyaşat  Başkanı

 

BEN TÜRKÜM...

İskitler benim, tarihte perslere dünyayı dar eden
Baş eğdiren, tek Kadın Başbuğ Tomris’im benim
Büyük Hun imparatoru Teoman, Mete benim
Avrupa’yı dize getiren, kılıcıyla titreten Atilla Benim
Hun İmparatoruyum Balamirim,
Ben Türküm.
Ak Hun Devletiyim, Akşunvar benim adım
Hazar İmparatoru Hazar Kaan’ım
Avrupa da siyaseti çizen Avar İmparatoruyum
Ülke sınırlarını zorlayan Bayan Kaan’ım
Çin’e kök söktüren Göktürk İmparatoru
Bumin Kaan benim, ben türküm
Uygur’um Çin’e baş eğmemiştim
İmparatorluktum ben Bilge Kül Kaan’ım
Şimdi ise kan ağlayan Doğu Türkistan’ım
İslam’ı ilk seçen Karahanlı Devleti benim
Kaşkar da Bilge Kül Kadir Hanım
Yine İmparatorluğum Alptekin Hanım
Gazneli Mahmud Hanım
Ben Türküm
Savaşlarda aksa da kanım, Türk’üm
Saydığım devletler, yazdığım hanlar benim
Asırlara sığmayıp taşan, topraklar alıp
Dağlar aşıp ovalar dolaşan,
Kavimler göçünü başlatan
Bir tarih çağını kapatan,
Bir tarih çağını açan benim
Ben Türk’üm
Selçuk Bey Tuğrul’um, Selçuklu Devletini kuranım
Oğuzdur soyum, Türk’tür adım
Bozkurdum, Ergenekon’um, Manas’ım
Mankurt değilim, ırkım Ben Türk benim
Alparslan’ım Anadolau’daki Malazgirt’im
Suriyedeki Selçuklu Sultanı,
Sultan Alparslan benim
Ben Türk’üm
Irak Selçuklu Sultanı Mahmut’um
Buralar benim öz yurdum, vatanım
Niye diye soruyorlar ya bana:
Benim buralar, asırlardır kandaşım
Savunmak, ölmekse, ölmek hakkım
Benim hakkım olan topraklarım
Harezmşahlar da benim, ben Türk’üm
Ben Türk ve Müslüman Anuş Teğin
Altınordu Devletini kurdum
Batu Han’ım, Cengiz’in torunuyum,
Moğolum ben, ben Türk’üm
Timur’um, Semerkand’ım devleti kuran benim
Çağatayca dilim, Barlas boyunun beyidir soyum
Türk tarihindeki büyük cihangir, teşkilatçı benim
Babürşah’ım, soyumun aslı Timur’dur
İmparatorluğum, uçsuz bacaksız Hindistan benim
Görün bakın, Türk’üm her yerdeyim
Ben kimim diye sorana tarihlerdeki iz benim
Dünyada kurulan her devlette ben varım
Ben Türk’üm, izlerimi kapatsalar da
Güneş benim, ay benim
Silmeye çalıştıkları yaz benim, kış benim
Mısır’daki göz benim, yaş benim
Selahattin Eyyubi benim, Kudüs benim
Memluk ve Kölemenin komutanı Ayberg’im
Saymakla bitmeyecek beylikler benim
Atabeylikler benim,
Afrin’de savaşan yiğitler de benim
Bayrağımı, milletimi, dinimi,
Kinimi unutmayacak da benim
Yaraları merhametle saran benim
Türk’ün Türk’ten başka dostu yoktur!
Diyen de, bilen de benim
Osmanlı da benim, Cumhuriyette
Osmanlı İmparatorluğuyum, çağlar açtım kapattım,
Fatih Sultan Mehmet Han’ım,
Haliç’ten gemileri indirdim,
Peygamberimin övdüğü millet benim
Kanuni Sultan Süleyman da benim, Viyana’da benim
Macar soyları, çocuklarına anlattığı O Türk’üm ben
Uygur Türeyş Destanındaki de benim
Yaradılış Destanındaki ilk anlatılan da benim
Şu Destanındaki Hakan da benim
Peygamberimiz’in sav Miraçta gördüğü anlatılan
Satuk Buğra Han’ım, destanım ben
Türkmenistan’ım, Özbekistan’ım,
Kırgızistan’ım, Kazakistan’ım,
Azerbaycan’ım, Tataristan’ım, Başkurdistan’ım
Çavaş Muhtar Cumhuriyeti de benim
Hakazlar, Hunzalar da benim
Velhasıl her yerde benim
Beni tarihlerden silmeye kimin gücü yeter?
Ben Türkoğlu Türk’üm…
Kavimler Göçü, Talas Savaşı,
Malazgirt Meydan Savaşı
İstanbul’un Fethi, Çanakkale de benim
Türkiye Cumhuriyeti benim
Atatürk benim, millet benim
Ben Türk’üm, asırlara sığmayan benim
‘Muhtaç olduğum kudret damarlarımdaki asil kandadır’
Atamın ve atalarımın çizdiği yoldadır
‘Ne mutlu Türküm diyene!’

Yasemin Meydan
16 Şubat 2018

 
Toplam blog
: 118
: 137
Kayıt tarihi
: 29.09.12
 
 

Müzeyyen KESKİN   AMASYAŞAT Başkanı Türkiye Sevdası Kültür Sanat Danışmanı Karadeniz Sevdası Kült..