Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '14

 
Kategori
Deneme
 

Yasemin..

Yasemin..
 

Yasemin... Benim hayatımda doğduğu andan beri var olan ve hep olmasını istediğim çok çok sevdiğim teyzemin kızı. O benim için öncelikle huzur ve destektir. Birçok şeyimi paylaştığım ve beni onaran kan bağımda can bağım da olan . Hastane de bakıcım, alışverişte dayanağım, omuzunda ağladığım dost, gözyaşımı silen mendil, korumaya çalışan bir karde ş.. Beni dinlerken yaydığı sıcak ve tatlı ışık gözbebeklerine kocaman kocaman yansır, bazen benimle ağlar . Hayata hep eğlenceli bakan bir yanı da vardır. Öyle ki sırf kendi değil, etrafı da eğlenir onunla, sahiptir. Etrafında çılgınca dönen nereye gideceği belli olmayan bir enerjiye sahiptir. Sahip çıktığı için etrafındakileri anlar, anlayışlıdır. Ben anlatırken her daim dudağının kenarını ısırırken " anlıyorum" kelimesini de söyler adımın yanında. Çok konuşkandır bazen susmak bilmez ama susmayı bilmesini zaten karşısındaki istemez. Çok tatlıdır... Belki de tatlı yemeyi çok fazla sevdiği için öyledir bence Allah  tarafından yollanan tatlı bir hediyedir hayatına dokunduğu insanlara...Süprizdir, bir an birşeyle uğraşıyorken saniyesinde dikkatini başka birşeye odaklamış onu yapmaya uğraşıyordur dolayısıyla beceriklidir. Yaptığı işin en iyisi olması için bütün çabasını verir ve sevgisini katar emeğine.

 Bir diğer  Yasemin ismi ise hoş kokusuyla mis gibi kokan bir çiçeğe de verilen isim. Çiçeğin daha çok apartmanların giriş kapılarını sardırıldığını gördüm. İzmir de oturduğumuz eve gelirken yol kenarında bir evin bahçesinde görüyorum o güzel kokulu çiçeği. Özellikle akşamüstleri mis gibi kokar. Anneannem onları bir ipe dizer ve Yaseminle benim boynumuza asardı küçükken. Sonra bir dizine beni bir dizine Yasemin i oturur koklardı ikimizi. Biz iki bücür kikirder dururduk. Dedem asma çardağının altından seslenir "Kokularını bitirdin kikirdeklerin. Az buraya da gönder de biz de koklayalım ninesi" derdi. Yasemin her zaman ki hazır cevaplığıyla dedeme " dedeeeee ne o çekirdek der gibi, kikirdekde neymiş" derdi.  Anneannemin evi de Yaseminler çiçek açtığında mis gibi kokardı. Süpürge tellerine taktığı küçük Yasemin çiçeklerini mutfağa ve odalara koyardı. Benim çiçek sevgim çocukluk yıllarımda birçok çiçekle tanışmış olmamdan geliyor.

Yasemin çiçeğinin kokusunu farkettiğinizde, bir ağac boyu bir şey beklersiniz kendisinden oysa başka  beyaz ve zariftir minik cicekleri. İki tanesi bir araya gelse, o güzelim kokusundan başınız döner. Ten uyumunu yakalayabildiği topraklarda bambaşka kök salar. Tıpkı insanlar gibi. İnsan da öyle değil mi mesela ben, sevdiğim insanların yanında bambaşka bir Selma olurum. Oda yürekte biten ve tamamen sevildiğini hissetmekle olan bir şey.  Yasemin beslendiği bir sevgi de varsa yanıbaşında, kış soğuğuyla mücadele eder ve baharda sevgilisinin yüzünü güldürür; gürbüz, kızıla çalan filizleriyle. İşte o zaman gittikçe ağaçlaşır, hiç bir kış onu öldüremez.

Yoldan geçerken avucunuza toplayıp eve getirdiginiz bir kaç hafif soluk yasemin, suya koydugunuz anda kendine gelip en güzel görüntü ve kokusuyla karşınıza çıkarak bazen en masum sevgilerin şahidi, hatta aşkların en güzeli yerine geçer.

Canım Yasemin imin tatlı oğluyla hayat boyu mutlu ve huzurlu olmasını. Daima hayatımda olmasını dileyerek... Yazıma mis gibi Yasemin çiçeği kokusuyla son vermek istiyorum..

 
Toplam blog
: 146
: 762
Kayıt tarihi
: 02.05.14
 
 

İnsanları ve yaratılmış tüm canlıları severim. Yazmak amatörce de olsa hayatımda bir süredir var...