Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yaşlanmakla insan ne kadar değişir, 20 yaşında gördüğünüz birini 70 yaşında tanıyabilir misiniz?

Yaşlanmakla insan ne kadar değişir, 20 yaşında gördüğünüz birini 70 yaşında tanıyabilir misiniz?
 

Yaşlanınca değişiriz elbette; ancak ne kadar değiştiğimiz konusunda net bilgi yok. Yani örneğin bambaşka biri mi oluruz; ya da yakınlarımız bizi yıllar sonra bile kolaylıkla tanıyabilirler mi?

Gerçekten merak ediyorum, bir kişinin 20 yaşındaki resmini ve 90 yaşındaki resmini yan yana koysak tereddütsüz aynı kişi diyebilir miyiz?

Ben insanın tanınamayacak kadar değişebileceğini düşünüyorum ama bir şey var ki (yüz ifadesi, bakışlar filan) işte o değişmiyor sanki.

Ne kadar değişebileceğimizin örneklenmesi iyi olur. İleriki yaşlarımızla ilgili bilgisayarla misalen çizilen eğlencelik portreler bile anlamlıdır. Çünkü hiçbirimiz gelecekte nasıl olacağımızı bilmiyoruz.

Yaşlandıkça değişik şekiller alıyoruz. Öyle ki gençlik resmimize bakınca “Bu ben miyim?” diyoruz. Demek ki değişiyoruz. Ama tanınamayacak kadar değil.

Hiç var mıdır acaba örneğin babasını 20 yaşında kaybetmiş, 80 yaşında adam ortaya çıkmış. Benim de demiyor siz tanıyacaksınız. Ya da diyor da inanmıyorsunuz.

Ben böyle bir durumda tanımayı sağlayacak bazı özelliklerin kişide hala kalabileceğini düşünüyorum. Örneğin zaten özgün bir tipi varsa, konuşmasından, tavrından, yüz ifadesi ve bakışlarından.

Kendisini anlatırsa elbette tanırız da görünce tanımayı konuşuyoruz. Özgün tip, tavır, konuşma yine de değişebilir; yüz ifadesi ve bakışlar değişmiyor sanki.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..