Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Fevzi Gültuna (Cavıldak)

http://blog.milliyet.com.tr/fevzigultuna

12 Mayıs '10

 
Kategori
İlişkiler
 

Yaşlılar Pazar günü ne yapar?

Yaşlılar Pazar günü ne yapar?
 

Amasya Bekdemir köyü doğduğum yer............


Emekli olduktan sonra baba ocağına yaptığım bahçenin bakımını yapmak üzere sık sık köye gidip geliyorum. Gittiğimde birkaç gün köyde kalıyor, işim bittikten sonra köyün içerisinde bulunan yıkılmağa yüz tutmuş köy konağının önüne oturmuş yâ da cami avlusunda bulunan beli bükülmüş yürümeye takati kalmamış birkaç ihtiyarın yanına oturup onlarla hasbihal ediyorum. Yine böyle birgün, ihtiyarlar kendi arasında konuşurlarken birisi içini çekerek bana anlatmaya başladı: “Bak evlat, babanın çocukluğunda bu köyde her ev insanla dolar taşar; her evden en az otuz sürü davar çıkardı. Şimdi yaşlı insanların oturduğu tek tük yaşanılan ev kaldı. Ben ağayım ben paşayım diyen nice adamların şimdi evlerinin kapıları kilitlenmiş, çoğu yıkılıp harap olmuş. Kapılarda öten bülbüllerin yerine baykuşlar kondu; ama zaman içerisinde harap olmuş evlerde, bahçelerde baykuşlar bile durmaz oldu. Ahırlarda damızlık bir tane bile koyun, keçi kalmadı. Torunlarımıza kuzuları resimlerde gösterir olduk; tabi eğer ziyarete gelirlerse.”

Ben ihtiyar amcayı dinlerken, sağ tarafımda oturan yaşlı adam elindeki sopayı yere vurarak: “Ahmet Efendi geçmişi anlatmayı bırak da gelen arabanın sesine kulak ver. Bu gelen senin oğlanın arabasının sesine benziyor” diyor. Hepimiz duyduğumuz sese kulak kabartıyoruz. Gerçekten de gelen Ahmet Efendi’nin oğlu imiş. Köyde yaşayan yalnızlığa isteyerek veya istemeyerek terk edilmiş insanlar, yol gözlemekten gelen arabanın kime ait olduğunu arabanın sesinden tanır olmuşlar. Çocukları veya akrabalarından biri gelen ihtiyarlar seviniyor; geleni olmayanlar da ya evinin yolunu tutuyor ya da gelenlerle sohbet ederek hasret kaldıkları evlatlarının eksiklerini gidermeye çalışıyor. Yoksulluk veya çaresizlik nedeniyle terk ettiğimiz köylerde şu veya bu nedenle bıraktığımız anne ve babalarımızı sadece “Anneler veya Babalar gününde” değil de yılın her günün de imkânlar ölçüsünde ziyaret etmeliyiz.

Unutulmaması gereken şu; bizler tatil günlerimizi piknik alanlarında veya AVM’de (Alış veriş merkezleri) geçirirken köyde bıraktığımız bizim var olmamıza vesile olan anne ve babalarımız cumartesi ve pazar günlerini yol gözleyerek geçiriyorlar.

 
Toplam blog
: 78
: 604
Kayıt tarihi
: 06.02.09
 
 

1957 Amasya' da doğdum.İlkokulu Amasya' da okudum. Ortaokul ve liseyi Sincan' da, yüksek okulu Samsu..