Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '06

 
Kategori
Turizm
Okunma Sayısı
576
 

Yastık...

Turizm can çekişiyor.
Turizm zor günler geçiriyor.
Bu haberlere tüm yaz boyu bir şekilde göz ilişti.
Bir minik kesit düşecek satırlara.
Bir gece vakti bir uçak öyküsü... Uçak haritanın güneyindeki tatil yörelerinden birinden uçmaya hazırlanmaktadır. Uçağın yarısından fazlası boştur.

Kalkıştan biraz önce hostesten çok fazla iddialı olmayan bir ses tonuyla bir yastık istenir. Yastık istenilen sakinlikten biraz daha öte tonda bir cevap gelir: "Şimdi çok yoğunuz..."

Uçak havalanır. Uçağın yarısından fazlasının boş olmasının verdiği rahatlıkla soru bir kez daha yenilenir, yinelenir. Cevap gelir: " Yastığımız kalmadı."

İkinci yastık sorusu, her ne kadar tatil arifesinde bir ruh halini içeriyorsa, ikinci alınan cevap altında bir terslemeyi barındırıyordu. Sorunun sahibi yanındakiyle göz göze geldiği an, "boşver" seçeneğini kullanmıştı.

O an için insan bir kılığın içine girmeli miydi? " Sen benim kim olduğumu biliyor musun?" ya da bağıran çağıran bir insan görüntüsüne girseydi olmayan, kalmayan yastıkları getirebilir miydi?

Bir payda arıyor insan o an sadece. Kendisine koyduğu fren kadar, karşıdan da bir şeyler bekliyor.

Konu, yazı turizmin sorunlarına, havayollarının problemlerine neşter vurmak değil.

"Yastıklarımız kirli", "Yastıklarımız yetişmedi" veya bunun gibi verilebilecek bir cevap bir çok şeyin üstünü örtebilirdi. Ama karşısındaki adamdan saymamak, terslemek hani başta dile gelen turizmin can çekişmesiyle o kadar ilintili...

Buraya kadar yazılan havayollarına bir sitem yazısı değil.
Havayolunun isminin ne olduğu önemli değil.
Kimse ayrı tutmamalı. Turizmin en büyük konusu insan.
Herşey orada ve onda yatıyor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Turizmde çok karşılaşılan bir olay vardır.Bir misafir (biz müşteri demeyiz) herhangi bir olumsuzlukla karşılaştığında tatili boyunca bütün olumsuzlukları toplar ve şikayetler bir zincir halinde devam eder. Aslında ucakta karşılaşılan bu gibi bir olumsuzluk zincirin ilk halkasını oluşturacaktır. Havaalanındaki,oteldeki,plajdaki,yemekteki alışverişteki yaşananlar hep olumsuz tarafından alınacak ve sonunda tüm tatil şikayet konusu olacaktır. Bunun terside mümkündür ilk karşılaşılan olumlu davranış tüm tatili güzelleştirebilir.

İlker Konar 
 21.08.2006 14:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 10
Toplam yorum
: 9
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 437
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1966. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster