Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '14

 
Kategori
Deneme
 

Yatarak nasıl namaz kılıyorum?

Yatarak nasıl namaz kılıyorum?
 

Geçen yıl bir yazımda, ‘Engelliler namazdan muaf mı’ sorusuna, Konya Ereğli Müftüsü çok kıymetli sevgili Yusuf Eseroğluhocamın verdiği cevabı anlatmıştım.

 

***

“...   Geçenlerde Cuma namazından çıkınca Ulu Caminin imam odasında Ereğli müftüsü sevgili Yusuf Eseroğlu hocamızla oturduk, sohbet ettik.

   Engelli olmana rağmen namazını kılıyorsun, Kardeşim seni tebrik ederim, dedi. Hocam, dedim, Engelliler namazdan muaf mı?

    Ahh Celal kardeşim, sağlıklı insanlar namazını kılmazken, sen beş vakit namazını kılıyorsun diye tebrik ettim.
 
Namaz kılmak engelli ve sağlıklı aklı başında olan bütün insanlara farzdır.

    Kuran-ı Kerim’de Cenab-ı Hak yetmişten fazla ayeti kerime’de namazı emretmiştir. Ve engelliysen, hastaysan namazını kılmana gerek yok diye hiç bir ayet yoktur.

   Ama şu vardır ki, engelli veya hastayken namaz kılmanın çok kolaylıkları vardır. Sen teyemmüm abdesti ile tekerlekli sandalyede namazını kılıyorsun. Değil mi? Dinimizde bahane aramak yoktur, kolaylık vardır.

    Siz engelliler zor şartlarınıza rağmen namazınızı kılıyorsunuz ya, sizler normal sağlıklı insanlar -ın kıldığı namazlardan aldıkları sevaptan- daha fazla sevap alıyorsunuz.
 
   Mesela biri engelli, biri sağlıklı iki işçi aynı işte çalışıyorlar. Devlet engelliye zorluklara rağmen -evde oturmayıp- çalıştığı için erken emekli olma hakkı vermiştir.

    Sen de onaltı yıl zorlukla çalıştın ve devletimiz sana sanki otuz yıl çalışmışsın gibi emekli olma hakkı verdi. Değil mi Celal kardeşim?

 

    İnsanlar engelliye böyle haklar verirse, Allahu Teala zorluğuna rağmen ibadetine devam eden imanlı kullarına daha çok mükafat vermez mi?
 
    Bir rahatsızlığı yüzünden ayakta namaz kılmakta zorlanan ve nasıl namaz kılacağını soran bir sahabeye Peygamberimiz (S.A.V.) :

“Namazını ayakta kıl, eğer buna gücün yetmezse oturarak, buna da gücün yetmezse yaslanarak kıl.”buyurmuştur.
 
   Yani hastayız ve özürlüyüz diye namazı kılmamaya asla cevaz vermemiştir.

   Yusuf hocam ben engelliyim diye dünyadaki bu imtihandan muaf değilim değil mi?

Biz engelliler de bazen şeytan ve nefsin tuzaklarına kapılıyoruz. Fakat hemen vakit giriyor, namaz imdadıma yetişiyor.
 
   Evet aferin Celal kardeşim, bak zaten Cenâb-ı Hak buyuruyor:

   “…Namazı da dosdoğru kıl! Gerçekten kâmil mânâda kılınan namaz, fahşâdan (çirkinlik, edebsizlik, fuhşiyâttan) ve münkerden (dînin ve akl-ı selîmin tasvib etmediği herşeyden insanı) men eder.” (Ankebut suresi, 45.ayet)

    İslâmın beş şartından ikincisi namaz kılmaktır. İnsanların ilkgörevi, Allah'ın varlığına ve birliğine, Hazreti Muhammed SAV'in peygamberliğine inanmaktır.

    Yani İmandan sonra farzların en önemlisi namazdır.  ... “
 
***

Geçen yılki bu yazımdan sonra bana ulaşan pekçok engelli kardeşim şunu dedi: Abi, ben de namaza başlamayı çok istiyorum ama bazı sorunlarım var, ne tavsiye edersin, dediler.

Mesela bir kardeşim, kas hastasıyım, ellerimi bile çok zor kullanıyorum. Ben nasıl abdest alıp namaz kılacağım, abi yardım et, kılmayı çok arzuluyorum,dedi.

Ben, sevgili dostum ilahiyatçı Efkan Vural hocamın bana öğrettiği teyemmüm abdesti bilgilerini ve sağlıkları elvermiyorsa, gerekirse sırtüstü veya yan yatarak da namaz kılınabileceklerini aktardım.

 

Tahminim iki yıl önce, Efkan hocamteyemmüm abdestini anlattığı ve uygulamalı teyemmüm videosu yapmış ve Youtube’a koymuştuk. Sanırım epey insan faydalandı. İzlenme sayısı üçbine yaklaştı.   (  http://www.youtube.com/watch?v=nMv0SZoQUyQ

Bu kış, yine Efkan Vural hocamın anlatımı ve bendenizin uygulamalı gösterimiyle babacım video çekmişti. Videoda engellilerin yatarak nasıl namaz kıldığını uygulamalı göstermiştik.
 
Fakat o videoda dışardan çok ses karıştığı için, Efkan hocamın anlattığı giriş kısmını kestim ve yeğenim İrem’in bugün çektiği yatarak namaz kılış videosunu birbirine ekledim. (17 Haz 2014)
 
“Engellinin Yatarak Teyemmümle NAMAZ kılışı”ismiyle Youtube’a yükledim.

 
Allah, Efkan Vural hocamdan değerli Ereğli müftümüz Yusuf Eseroğlu hocamdan ebediyen razı olsun. Onlar farketmese de, Facebook’tan bana ulaşan pekçok engelli kardeşimi NAMAZla buluşturdular.
 
İnşallah 3 dk’lık bu videoyu da izleyen,

tüm engelli kardeşlerim NAMAZ’ın yatarak kılınışı konusunda

ve tüm sağlıklı kardeşlerim de NAMAZIN ÖNEMİ konusunda

kendileri için örnek ve ibret alırlar.

 
 

 
Celalcelik@gmail.comAnkara ( Konya-Ereğli )
 
 

 
 
Toplam blog
: 455
: 812
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..