Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Yatılıymışım?!

Yatılıymışım?!
 

Bir okul pansiyonu...


Yatılı okuyorum. Ne demekse? Devlet bana parasız yatılı bursu vermiş, bedavaya pansiyonda kalacakmışım hatta harçlık da vereceklermiş. Niçin? Ailemin oturduğu yerde okul yokmuş. Ee? Okumam da şart! O zaman yurtta kalırım. Oooh.. Gel keyfim gel.

Anne, seni çok özledim. Kaç gün oldu seni görmeyeli. Üstüme titremeyeli kaç gün geçirdin. Daha kaç günüm var sensiz. Ama evci izni var ne güzel. İyi ki devlet var yoksa nasıl okurum!

Babam, sarılamadığım babam. Öğretmen dedi ki bugün ayın onbeşiymiş. Ee? Maaş günüymüş. Devlet her ayın onbeşinde para verirmiş onlara. İyi devlet var baba, yoksa nasıl okurmuşum.

Abilerim! Evlenin de kurtulun o hayattan. Kurtulun babamın, annemin yanından. Devlet beni kurtardı, hem okuyorum da. Her gün bulgur pilavı ooohh! Haftada bir de yıkanıyorum. Yani tertemizim, hiç kokmuyorum. Pantolonum nerde mi yıkanıyor? Hiç kirlenmiyor ki. Zaten ihtiyaç olsaydı devletimiz ona da çare bulurdu. Banyoya çare bulmuşlar ya! İyi ki devlet var yoksa hem okuyamaz hem de pis kalırmışım.

Ders çalışıyor muyum? Anne merak etme okuyacam adam olacam. Örtmen olacam. Burda etüt saati diye bişey var. Çalışmak için özel zaman ayırmışlar. Odadakiler rahatsız edebilir diye bizi yemekhaneye topluyorlar, öğretmen kontrolünde ders çalışıyoruz. Devlet onu bile düşünmüş anne. Yok anne yok ses de çıkmıyor. Yüz kişi yemekhanedeyiz ama çıt yok. Sandalye gıcırtıları bile yok. İyi ki devlet var anne yoksa ben evde nasıl çalışırdım.

Kardeşlerim, iyi ki yoksunuz! Siz çok anlayışsızsınız. Çok ses yapıyordunuz, defterlerimi de karalıyordunuz. Arkadaşlarımın hepsi çok anlayışlı. 100 kişiden ses çıkmıyor, sizden savaş çıkıyor. İyi ki devlet beni sizden ayırmış.

Baba, keşke sen de maaş alsaydın. Belki biz de şehirde otururduk. Devlete yük olmazdık. Benim yerime başkalarını okuturdu devlet. Daha güzel olurdu.

Anne, dedim ya örtmen olcam diye; vazgçtim. Ben zengin olacam. Vergimi çok verecem. Kuralsız iş hiç yapmıcam. Sonra yurt açacam, parasız! Beni devlet okuttu ya, ben de başka çocukları okutacam. Devletin parası birgün biterse kötü olmaz mı?

Baba, dedim ya zengin olcam yurt yaptırcam diye; yok baba yok vazgeçtim. Ben okul yaptırcam. Ben yurtta kaldım ya başka çocuklar ailelerinin yanında okusunlar. Ama yine de iyi ki devlet var, yoksa yaptırdığım okula öğretmen nasıl gelir? Maaşını kim verir?

Unutmadan annem biraz hastayım, doktora gitmek için yarın izin alacam anne müdürden. Ama hiç para vermicem ilaçlara, devlet parasını sonra veriyormuş bizim yerimize. Ne güzel.

Yat yoklaması yapıyorlar anne. Herkes 11'de yatacakmış. Zaten uykum da geldi anne...

 
Toplam blog
: 70
: 1093
Kayıt tarihi
: 27.01.08
 
 

Çok da eskilerde olmayan bir tarihte doğdu. Kulağına ismini fısıldadılar: İsmail. İsmini büyüyünc..