Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

11 Ekim '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Yatıra geldiler külotlarını çıkarıp dilek dilediler...

Yatıra geldiler külotlarını çıkarıp dilek dilediler...
 

Çalıntı


Ünzüle Ebe Yatırı için düzenlenen hayır günü, akla gelmeyecek görüntülere sahne olmuş...

Milliyet Haberi.

Düşünebiliyor musunuz yatıra hayır için gidip, ziyaret edecekleri yerde günahtan korkmadan, ayıptan utanmadan, orada çıkardıkları külotlarıyla dilek tutmuşlar ve onları türbede bırakıp gitmişler!!!

Töğbe, töğbe, deseniz de nereye kadar?

Hem de Çanakkale'de!

Benim memletimde!

Şimdi diyeceksiniz ki; bu işin memleketi mi olur?

Haklısınız!

Olmaz!

Külotlarıyla dilek dileyenlere ve sonrada onları o türbede bırakıp gidenlere diyorum ki; dileğinizi kabul etmek bir yana Allah donunuzu başınıza geçirsin inşallah, denir böyle yapmışlarsa!

Madem ki bu kadar inançlısınız, hiç mi bu tür şeyler yaparken çarpılacağınızı aklınıza getir miyorsunuz?

Bu kadar mı kıt akıllısınız?

Tabii haberi okuduğumda dikkatimi çeken bazı şeyler daha oldu:

Rivayete göre, Bayramiç İlçesi'ne bağlı Ağaçköy'den Yiğitler Köyü'ne gelin geldiği ve en az 200 yıl önce yaşadığı varsıyalan, ancak hakkında köylülerin dahi net bir bilgiye sahip olmadığı (!) Ünzüle Ebe'nin vasiyeti gerekçesiyle yapılıyormuş bu hayır günü..

Allah kabul etsin..

Asıl mezarının nerede olduğu bilinmeyen, ancak kendisinin, “Şalımın düştüğü yere mezarımı yapın” vasiyeti üzerine köy camisinin altına yapılan ''sembolik'' yatırmış bu yatır.. Asıl mezarın nerede olduğu bile bilinmiyor!

Durum böyle iken, bir de ''sembolik'' de olsa, sadece ''Ünzile Ebe Yatırı'' yazılması gerekirken, hangi bilgi ve düşünceye dayanarak (öğrenmek açısından bilmek isterdim) ''Ünzile Ebe HZ.'' diye yazılmış merak ettim?

Demek istediğim!

Vefat eden bir kişinin mezarı başına ''HZ.'' yazılması için, ölen o kişinin nasıl bir kişi olması ve kimler tarafından adının başına ya da sonuna ''HZ.'' sıfatı konulması kararlaştırılıyor?

İstiyorum ki şimdi birileri çıksın ''Ünzile Ebe Yatırı'' nın gerçek olduğuna ve Ünzile Ebe'nin gerçekten ''HZ.'' olduğuna beni inandırsın...

Sonra mı?

Ünzile Ebe Yatırına, bütün donlarımı, sütyenlerimi, alıp da dilek dilemeye gitmezsem banada ne olsun?

Durduk yere benide günaha soktunuz ya alacağınız olsun...

''Melekler yüreğinizden öpsün''

Ben Sabiha Rana Hayırlı Pazarlar Diliyorum..

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..