Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '09

 
Kategori
Kitap
 

Yatmadan Önce 100 Fırça Darbesi ve benim düşündüklerim

Yatmadan Önce 100 Fırça Darbesi ve benim düşündüklerim
 

Netten...


Kitaplar, en uzun soluklu özel merakım olmaya devam ediyorlar. Kendimi bildiğim bileli etrafımda hep kitap vardı. Okumayı öğrenmeden önce dahi, kitaplar oyunlarımın bir parçasıydı.

Son zamanlarda iş dolu günler geçiriyorum. Milliyet Blog sayfasına pek girme fırsatı bulamıyorum.

Bugün kendim için yaratmış olduğum küçük bir molada, en çok sevdiğim kitap kategorisine göz attım.

Okurların kitaplarla ilgili düşüncelerini okumaktan keyif alıyorum. Tanımadığım ve ilgimi çeken kitapları not alıyorum ve sırası gelince kütüphaneme alıyorum. Okumuş olduklarımı ise daha bir ilgiyle okuyorum. Hem başkalarının değerlendirmelerini öğreniyorum, hem kitabı hatırlamış olup, eski bir dostumu görmüş gibi hissediyorum.

Biraz önce 2005 yılında okumuş olduğum

“Yatmadan Önce 100 Fırça Darbesi “ kitabı ile ilgili bir blog okudum

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=199414

Önce yorum yazmak istedim. Fakat sonra, bir blog yazmak daha doğru olduğuna karar verdim.

Okuduğum kitaplar hakkında düşüncelerimi paylaşmayı seviyorum, küçük yazma denemelerimi de böyle başlatmıştım; kendim için, okuduğum kitaplarla ilgili notlar alarak. Bir taraftan Türkçe dilimi geliştiriyorum, bir taraftan kitapların bana hissettirdiklerini kalıcı kalmasını sağlıyorum.

Bilgisayar kayıtlarımı taradım, Melissa P. ( Melissa Panarello ) ve ilk kitabı hakkında yazdıklarımı buldum, sanki başka birisi yazmış gibi hissettim, o satırları burada paylaşıyorum:


Çok satan romanlarla ilgili hep bu sorular geliyor aklıma ; Neden çok satabiliyorlar? İnsanlar özellikle ne buluyorlar ki çok okuyorlar? Kitaplar gerçekten güzel mi? Reklamı mı güzel?

İşte bu soruların cevabını bulmak için satın alıdım ve okudum . Okuduğum için pişman değilim.

Bu küçücük roman, bana çok acı verdi.

Çocuklarım için, çocuklarımız için çok büyük endişe duydum.
Bir genç kızın haykırışı, isyanı gibi geldi. Bu nedenle mi yazıldı bilemiyorum ama ben öyle hissettim…

Yaşlı Dünyamız artık bizi taşımak istemiyor, fazla zarar verdik ona çünkü.
Çok sık, küresel ısınmadan bahsediyor olduk, kuraklardan, çölleşmelerden, buna paralel olarak iç dünyamız da çöküyor.
Bu kitapta “medeni” batının gerçek yüzü gözler önüne serilmiş bütün çıplaklıyla.

Çocuklarımı nasıl koruyacağım? Koruyabilir miyim?

Türkiye’ ye de bu dalga hızla yaklaştığını hissediyor ve düşünüyorum, bu durum beni ürkütüyor.

Melissa P. bilinçli veya değil, bence çok büyük bir toplumsal yarayı kaleme almış.

Nereye gidiyoruz? ( Quo Vadis ? o muhteşem romanı hatırladım )

Soramadan kendimi alamıyorum .

Yayınevi notunda;cinselliğin keşfinden söz ediliyor.

Bu kitabının neresinde cinsellik var?

Yanlış değerlendirmeler mi yapıyorum bilmiyorum, ama ben cinsellik ile ilgili hiçbir şey bulamadım.

Cinsellik bu mu?

İnsanlığın kendi kendinin yok edişinin bir adımını gördüm sadece ve bu içimi burktu.

***

Çok hoş oluyor, zaman sonra kendi yazdıklarımı okumak…Demek ki kitap hakkında düşüncelerim böyleymiş.

***


Sn. Celal Çelik yorumuna çok güldüm. Kendisinden özür dileyerek yazıyorum, ama her öğlen, sözkonusu romanı Migros kitap reyonunda okuması ve de orada bitirmesini çok eğlenceli buldum. Bu durum başka bir kitap hakkında yazdıklarımı hatırlattı ; Aklını Kullan Aksini Düşün.

"Kaprisli Kek " adıyla yazmış olduğum güncemde :http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=115868,
kitap ile ilgili şöyle bir notum var :

Yağmurlu bir günde, yağmurun dinmesini beklerken ve kitapçınızda yeni gelen kitaplara bakarken, arada çaktırmadan, rahatlıkla okuyabileceğiniz bir kitap.
Benden söylemesi. Aklınızda bulunsun !

Aslında bu satırları yazarken pek ciddi değildim, ama görünen o ki, bunu uygulayanlar varmış…

***

Bu güncemi okuyanlara ve okumayanlara Şeker Bayramını en içten kutluyorum.


 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..