Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

20 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yavaş yavaş ölmek ister misiniz?

Yavaş yavaş ölmek ister misiniz?
 

Yavaş yavaş ölürler
Seyahat etmeyenler.
Yavaş yavaş ölürler
Okumayanlar, müzik dinlemeyenler,
Vicdanlarında hoşgörüyü barındıramayanlar.

Yavaş yavaş ölürler
Alışkanlıklarına esir olanlar,
Her gün aynı yolları yürüyenler,
Ufuklarını genişletmeyen ve değiştirmeyenler,
Elbiselerinin rengini değiştirme riskine bile girmeyenler,
Bir yabancı ile konuşmayanlar.

Yavaş yavaş ölürler
Heyecanlardan kaçınanlar,
Tamir edilen kırık kalplerin gözlerindeki pırıltıyı görmek
Istemekten kaçınanlar.

Yavaş yavaş ölürler
Aşkta veya işte bedbaht olup yön değiştirmeyenler,
Rüyalarını gerçekleştirmek için risk almayanlar,
Hayatlarında bir kez dahi mantıklı tavsiyelerin dışına çıkmamış
Olanlar.

Pablo Neruda


Yavaş yavaş ölmek istemiyorum. Bunun için neler yapmam gerektiğini biliyorum.
Bugünün işini yarına bırakmadan, istediğim seyehati yapacağım... Bir cuma günü
atlayıp uçağa Kalkan'a gideceğim. Denizi seyredip, şarabımı içip, balık yerken
saatlerce Hüseyin ile ülkemiz için yapılması gerekneleri konuşacağım.Okumak
istediğim kitapları hemen alıp, okuyacağım ve diğer okuduğum kitapları
bıraktığım yerden alıp, yeni evime kuracağım kocaman kitaplığa yerleştireceğim.
Müzik setim de orada kaldı, almak zor ve belkide anlamsız..Bilgisayarıma
bağlayacağım bir sistem alacağım.Filmlerimi seyredeceğim ve müziklerimi
dinleyeceğim doyasıya...Hoşgörümü asla kaybetmedim.Bu duygumu yok etmek
için çok çaba sarfedenler oldu.Sınırlarda dolaştım hatta bazen aştım ama
asla kaybetmedim bu yüce duyguyu... Bu 'hoşgörüsüzlük' ortamı, Grifith'in
'İntolerance' (Hoşgörüsüzlük) filminden önce de vardı hala da var. Ben o
tuzağa düşmeyeceğim.Beni bu tuzağa düşürmek isteyenler oldu ve olacak biliyorum
ama ben artık buna asla izin vermeyeceğim.

Alışkanlıklarımla aramda esaret var mı? Aynı ufka, aynı yoldan yorumsuz gidip
gelmediğimi biliyorum. Ama yine de hayatımı irdeleyeceğim yeniden.

Kimseye kırgın değilim, kırgınlıklar için çaba sarfettim ama asla son söz bende kalmadı.
geriye baktığımda "keşke" diyebileceğim bir şey yok hayatımda.

Aşkta ve evlilikte bedbaht oldum, yön değiştirdim ve hayat bana gülümsüyor artık..
Rüyalarını gerçekleştirmek ve risk almak için sadece 2 adımım kaldı.

Yavaş yavaş ölmemek için harekete geçtim artık, sağol Pablo Neruda, hayat hikayeni okumuştum.
Senin gibi olmak mümkün olmasa da dediklerini yapabilmek bile güzel.

Yavaş yavaş gelebilecek ölümün eşiğinden, hayata merhaba...

Merhaba hayat, merhaba dostlar...


 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..