Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '16

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
Okunma Sayısı
264
 

Yavuz Selim ve Osman Gazi Köprülerinin geçiş fiyatı

Yavuz Selim ve Osman Gazi Köprülerinin geçiş fiyatı
 

İnternetten alınmıştır


Egeden, İç anadoludan, Karadenizden İstanbula akan ve İstanbul'un içinde oluşan trafik sıkışıklığını gidermek amacıyla yapılan; Hızlı tren ve Marmaray geçişi, Körfezdeki Osmangazi Köprüsü ve (İst boğazındaki üçüncü) Yavuz Sultan Selim köprüsü devreye girerken, birinci Avrasya, ikinci Avrasya tünellerinin inşaatları da hızla devam etmektedir.

Yine ulusal ve uluslararası hava trafiği için İstanbulun üçüncü havaalanı yapılmakta ve deniz trafiği için de Kanal istanbul'a başlanmasına gün sayılmaktadır.  

2013 yılından beridir; tamamlanan ve yapılmakta olan sekiz proje ulusal ve uluslararası trafiğini rahatlatıp, kuzey marmarayı ihya ederken önümüzdeki beş yılda ki dönüşümün muhteşem olacağını ön görmemek mümkün değil. 

Trakya, Marmara, Karadeniz, İç anadolu, Ege bölgeleri arasındaki ulaşımı hızlandıracak bu projeleri tasarlayıp gerçekleştirenleri yürekten tebrik etmemek de mümkün değil

ANCAK; Yeni açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsünden geçiş ücreti 9.00 TL olacakken körfezdeki Osman Gazi köprüsünden geçişin 90.00 TL olmasının anlaşılması mümkün değildir. En fazla 30 TL olması gerektiğini düşünüyorum veya yüksek fiyatın gerekçeleri detaylarıyla açıklanmalıdır.  

İlgili kurumlar ve Bakanlık yüksek fiyatı yeniden değerlendirmesi gerekir veya vatandaşların protestoyu düşünmeye başlaması gerektiğini öneriyorum. 

www.kadrikanpak.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Nüfus burada yoğun diye her şey buraya yapılıyor.Sen bu hizmetleri yaptıkça nüfus artar. O zaman Anadolu niye boş demeyeceksin. Belki oralarda Yavuz köprüsü olmadığı içindir.

Kerim Korkut 
 28.08.2016 15:49
Cevap :
Çok haklısın Marmara bölgesi çekim merkezi oldukça nüfus yoğunlaşır. Anadolu'da bölgesel çekim merkezleri oluşmadıkça karmaşa devam edecektir. Gönül hoşluğuyla...   29.08.2016 11:03
 

Arz-talep ilişkisi böyle işlerde ters işler. Talep artarsa fiyat düşebilir. Yavuz Sultan Selim ile kıyas her ikisinin köprü geçişi olması itibariyle doğru görünse de maliyetin kârlı geri dönüşü açısından yanıltıcı olabilir. Bu bir piyasadır; kendi dengesini bulacaktır. Kimse zarar etmek istemez. Yani köprüden geçen de zarar etmek istemez. Hani geçişten başka yol olmasa bunun bir sömürü olduğu söylenebilir. Şu anda feribot ve diğer karayolu geçişleri işlemektedir. Kimisi paradan kimisi zamandan kazanmak ister. Bu geçiş ücretine bakınca zamandan kazanmak isteyenlerin köprüsü olmuş. Eh, zamancılar yeterli derlerse ücreti aşağı çekmezler. Ben bu geçiş ücretinin çok da vahim bir mesele olduğu kanısında değilim. Nihayetinde köprünün maliyetini vatandaş ödemektedir. Bu zaten kalkınmanın doğasında olan bir şeydir. Devlet denen toplum yönetim aygıtının parası milli sermaye ve emeğin hem kendisi hem de artı değer payıdır. Asıl mesele OGK'nün toplam ekonomiye artı eksi katkısıdır.

Muharrem Soyek 
 28.08.2016 11:06
Cevap :
Bu yorumunuza katılmıyorum. Körfezden geçişin yakıt maliyetine göre feribot fiyatı ona göre de köprü fiyatı izah edilemez. İST - İZM otobanının toplam maliyeti, amorti süresi kamuoyuna açıkça sunulmalıdır. Bir kamu hizmeti olması nedeniyle amorti süresi 40 yıl olarak hesaplanmasına engel bir durum yoktur. Bilgi ve yöntem karmaşasından ötürü bir karmaşa vardır. Kamuoyu ilgilendikçe durum düzelir. Gönül hoşluğuyla   29.08.2016 11:01
 

İşletme süresinin 7 yıl olduğundan emin misiniz? Devlet garantisi 19 yıl diye biliyorum. Yani kimse köprüden geçmese devlet şirkete 19 yılda 10 milyara yakın ödeme yapacak. Ayrıca İzmir otoyolu tamamlanmış olunca geçişler artacaktır. Gene de geçiş ücreti şu an için yüksek sayılır. Geçiş teşviği için bir indirim yapılabilir. Belki de yakında tamamlanması beklenen İzmir otoyolunun açılış sonrasını da bir görmek istiyorlardır.

Muharrem Soyek 
 27.08.2016 11:32
Cevap :
FERİBOT FİYATLARI körfezden otomobille geçişin benzin maliyetine göre hesaplanmışken, KÖPRÜ GEÇİŞ ÜCRETİDE feribotun abartılı fiyatına göre belirlenmiştir. İSTANBUL'DAN İZMİR'E gidişin fiyatı EDİRNE'DEN ANKARA'YA olan otoban mesafesine ve köprü maliyetine göre belirlenmelidir. Otoban aynı otoban köprü aynı köprüdür AYRICA Yavuz Sultan Selim köprüsü 9 tl olacaksa Osman Gazi nin 90 tl olması anlaşılabilir mi?   27.08.2016 15:07
 

Burada önemli olan sorun bence fiyat değil halkın PROTESTO etmekten başka bir şansının olmamasıdır. Siyasal iktidar kendi başına buyruk bir şekilde istediği gibi fiyat belirleyebilmekte ve isterse de hiçbir hesabı, mantığı gerekçesi olmayan uygulamalar yapabilmektedir. Çünkü demokrasi gereği halkın yargıya başvurma gibi bir hakkı yoktur. Oysa gerçek bir HUKUK devletinde halk ödediği her kuruş verginin veya ücretin hesabını sorabilme hakkına sahip olacaktır. Protesto etmekle HAK elde edilmiyor. En fazla gezi parkı eylemlerinde de olduğu gibi cop yeniyor, dayak yeniyor, biber gazı teneffüz ediliyor. Kısacası demokrasinin temel sorunu yürütme erkini elinde bulunduran siyasi iktidarın ve de bütün siyasetçilerin denetlenemez, kontrol edilemez, yargılanamaz olmalarıdır. Hal böyle olduğu içinde siyasi iktidarlar dünyanın bütün ülkelerinde BAŞINA BUYRUK bir şekilde devleti yönetebilmekte ve de hukuk kurallarını belirleyebilmektedir. Halk protesto etse ne olur, etmese ne olur? Selam

Matilla 
 26.08.2016 18:07
Cevap :
Gezi olayları farklı açıdan değerlendirilebilir ANCAK buradaki anormallik için tüketiciler tepki verirlerse sonuç elde edilebilir. Selamlar   27.08.2016 20:02
 
 
Toplam blog
: 608
Toplam yorum
: 2062
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1156
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster