Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '12

 
Kategori
Tarih
 

Yavuz Sultan Selim’in Âlimlere verdiği değer…

Yavuz Sultan Selim’in Âlimlere verdiği değer…
 

“Bana yeni bir kaftan getirin ve bu elbisemin üzerindeki çamurları da sakın temizlemeyin!

Âlimlerin atının ayağından sıçrayan çamur dahi benim indimde muhteremdir.

Ben öldüğüm zaman bu kaftanımı, kefenimle beraber bana sarın:”

Osmanlı’da âlimlere ne kadar çok önem verilirmiş.

Okudukça daha bir anlıyor, daha bir şaşırıyorsunuz.

Padişahlar konumları itibari ile sert mizaçlılar.

Ülkeleri feth ediyorlar, esir alıyorlar, savaşlara katılıyorlar. Ölenler – kalanlar oluyor. Haliyle gittikçe daha sert daha katı oluyorlar. Bütün bunlara rağmen âlimlere karşı her zaman saygılı ve dikkatli davranıyorlar.

 

Düşünsenize koskoca Yavuz Sultan Selim’in yanında atı ile giden,

(Padişahın isteği doğrultusunda onun yanında gidiyor.)

Yağmurlu bir hava her yerde çamurlar var.

İstanbul’a geliyorlar.

Kemal Paşazade, Yavuz Sultan Selim’in yanında atıyla giden âlim...

Kemal Paşazade’nin atı tökezliyor.

Atın ayağının altından sıçrayan çamur padişahın kaftanına geliyor.

Kemal Paşazade ne yapacağını bilemiyor. Çok korkuyor. Bu büyük bir olay!

Koskoca Padişahın kaftanı çamurlanıyor. Kemal Paşazade’nin çok korktuğunu anlayan Yavuz Sultan Selim yüksek sesle:

“Bana yeni bir kaftan getirin.” Diye bağırıyor. İlave ediyor:

“Üzerindeki çamurları da sakın temizlemeyin! Âlimlerin atının ayağından sıçrayan çamur dahi benim indimde muhteremdir. Ben öldüğüm zaman bu kaftanımı, kefenimle beraber bana sarın:”

 

Kemal Paşazade’ye yaptığı iltifatı düşünün lütfen.

Osmanlı Padişahlarının âlimlere verdikleri önemleri anlatan o kadar çok anlatılacak olaylar varki… Ben fırsat buldukça aktaracağım.

 

İlimle ilgili güzel sözleri aktaracağım burada…

 

 

Bana bir harf öğretenin kölesi olurum.

Hz.Ali.
Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz.

Hadis-i Şerif
Bilmeyene yazıklar olsun, bilipde yapmayana yetmiş defa yazık olsun.

Ebu Derda
Birşeyi gerçekten bilmek, onu anlatmakla olur.

Socrates
Çin'de de olsa ilim arayın.

Hadis-i Şerif
İlim, bölüşüldükçe artan hazinedir.

Bhartrihari
İlim servetten daha kıymetlidir. Çünkü, serveti sen korursun, halbuki ilim seni korur. Hz.Ali.

 

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....