Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
Okunma Sayısı
28
 

Yaya Geçidi İşgali

Memleketin Bütün Sorunları Bitti de Bu mu Kaldı

Bu gün işe erken geldim esnaf kapısının önünü süpürüyor hazırlık yapıyordu. Herkes kapısının önünü süpürürse işini doğru yaparsa memleket güllük gülistanlık olur. İstersek azıcık çaba gösterirsek olacak.

Gelelim dün akşama. Her gün gibi iş yerinden çıktım yorgun bir günün akşamı. Malum yaya geçidine yine araç koymuşlar. Öyle bir koymuşlar ki geçmek mümkün değil. Şöyle anlatalım tüm kaldırım kenarları araçlarla dolu. Herkesin yeri ayrı. Siz o muhitten değilseniz aracınızı koyamazsınız o adamda ne yapıyor. Tüm kaldırım kenarları dolu olunca boş olan yaya geçidine aracını koyuyor. Bunu nereden mi anlıyorum. Çünkü yaya geçidindeki araç oradakilerinse sahibini çağırıyorlar. Ama onlardan değilse daha resim çekip raporlamama yardımcı oluyorlar. Şunu diyeceksiniz buldun garibanı e kardeşim otoparklara koysun hem daha güvenli oluyor. Biz bu konuları gündem getirdiğimizde itirazlardan biri de otopark kapasitesi zayıf. Kocaman bir yalan. Gidin mezarlık başına inceleyin otoparkı hemen otopark yakınların nasıl ücretsiz park alanı olduğunu görürsünüz. Gelen gidene rica ediyorum aracın plaka ve benimle resimlerini çektirip sosyal medyaya servis ediyoruz. Sonrasında bir abimiz polisi aradı ve şikâyet etti. Ben önceden belki de yalancıktan şikâyet etmiştir diye ezberlediğim plakayı 155’e bildirdim. Resimler uygun olmayabilir diye üç dört farklı kişiye çektirdim. Sonrasında polis ihbar hattına gönderdim.

Bir adam geldi yazımızın başlığı. Ne yapıyorsun dedi bende ihlali raporluyorum polise şikâyet ediyorum dedim. Adamda memleketin her sorunu bitti de bu mu kaldı. Bir sürü kişi sana yardımcı olmaya çalışıyor sen kabul etmiyorsun dedi. İşte önemli mesele burada. Biz bir siyasi yönetici yâda sendikacıya bir sorun bildirmek yâda görüşmek istediğimizde bu sözün farklı versiyonunu alıyoruz. Çok meşgulüm. Ne demek benim sizin saçma sapan işlerinizle uğraşacak vaktim yok. Ne diyor adam. Memleketin bütün sorunları bitti de bu mu kaldı. Yani siz engelliler elimize ayağımıza dolaşmayın alın bakım engelli maaşlarınızı yardım alın itiraz etmeyin kuzu olun zaten bizim yeterince işlerimiz yoğun yani meşgulüz bir de sizi görüp moralimiz mi bozulsun ben böyle anlıyorum. Bir de sizin sorunlarınız önemli değil böyle şeylerle bizi meşgul etmeyin. İşte bu bir zihniyet yansımasıdır. Bu zihniyeti bazı siyaset yönetici ve sendikacı ne derseniz deyin görebilirsiniz.

Bence bu zihniyet yansımasıyla mücadele etmeliyiz. Bizi görmeyen görmezden gelen kişi ve kurumları ifşa ederek resimlemeli raporlamalıyız. Yarım saate kadar bekledim. Belki sonra polis geldi gelmedi ben görevimi yaptım ama akşam çok şey öğrendim. Adam geliyor karşıya geçecekseniz yardımcı olalım. Hemen Yardım edelim anlayışı ortaya çıkıyor. Ben de bu bir ihlaldir deyince resimlerini çekmemiz gerekir deyince yanımdan kaçıyorlar. Cesur ve yardımseverlere teşekkür ederim. Bu arada istediğimiz zaman yardım etmeyip diğer zamanlarda da zorla yardım etme anlayışını sorguluyoruz. Daha çok kendilerini rahatlatmaya çalışıyorlar bunun bize bir faydası yok diyelim. Yarım saat yoruldum ve evime yol aldım. Ben oradan gelip geçebilirdim ama biz Hak mücadelesi veriyorsak gelip geçmememiz gerekiyor.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1156
Toplam yorum
: 31
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 58
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster