Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '07

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Yaya kaldırımında araba istemiyorum

Yaya kaldırımında araba istemiyorum
 

Dün akşam saat 20 sıralarında Ankara Bahçelievler’de yürüyordum. TRT Arı Stüdyosu (eski Arı Sineması) önündeki kaldırım iki sıra parkeden arabalar tarafından tamamen işgal edildiği için sık geçen arabalara dikkat ederek yola inip yürümek zorunda kaldım. Buradan yalnızca 100 metre sonra Yedinci Cadde’de bir çekicinin yolun kenarına parketmiş (kaldırıma değil) bir arabayı havaya kaldırışını izledik, benim gibi meraklı birkaç kişiyle birlikte. Sanki oyuncak araba gibi kaldırıp çekiciye yükledi.

Bu iki yanlış park gözlemlerim daha önce de benzer şekilde olmuştu. Kaldırımda parkedenlere dokunulmazken, biraz ötede yola yanlış parkedenler hiç gecikmeden çekiliyor. O yolun ayrıcalığı nereden kaynaklanıyor, o kaldırımın gözden çıkarılmasının nedeni ne?

Yaya kaldırımlarının işgali yalnızca kaldırım üzerine parkederek yapılmıyor. Caddeye çıkan sokaklarda park yasağı olmadığı için sokağın son santimetresine kadar araba parkediyor ve en son parkedenler kaldırımın yolu karşıya geçeceğimiz devamını kapatıveriyor. Kimi zaman sokağa birkaç araba kadar yürüyüp, boşluk bulup, karşıya geçip, geriye yürümek zorunda kalıyoruz. Caddenin park düzenini hiç aksatmadan sağlayan trafik polisi, kaldırımların kapatılmasından başka birşey olmayan bu yanlış parkın farkında bile olmuyor.

Kaldırımların işgaline göz yummak yayaya saygısızlıktır, yani insana saygısızlıktır. Hiçbir yetkilinin, TRT stüdyosuna gelenler üzülmesinler diye kaldırımın işgaline göz yummaya hakkı yoktur. O kaldırımdaki arabalara dokunulamazken iki adım ötede yoldaki arabaları çekmenin açıklaması da olamaz.

Yaya kaldırımında rahatça yürümek en doğal hakkımız, kimse bunu engellememelidir. Yaya kaldırımında parketmiş tek bir bile araba istemiyorum.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..