Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '15

 
Kategori
TV Programları
 

Yaya yaya konuşma modası!

Yaya yaya konuşma modası!
 

alıntıdır


Türkçemiz bazen yazarken, bazen de konuşurken rezil ediliyor. Bunu belki farkında olmadan zaman zaman hepimiz yapıyoruz, ama bir grup var ki bu yayarak konuşma tarzıyla gerçekten sabır zorluyor.

Geçtiğimiz günlerde mutfakta kahve yaparken içeriden gelen sese kilitleniverdim. Biri konuşuyor mu, şaka mı yapıyor işimi bırakıp salona koştum.

Gözlerime inanamadım! Televizyondaki bayanın konuşma tarzıymış bu. “Ama nedeeeeeen” diye uzatırken koskoca bayan bir çocuk edası takılıyor ve 3 yaş düzeyinden bile daha vahim bir diksiyon ile sohbet ediyor.

Programın adını vermeyeceğim. Bir çok bayandan oluşuyor diyeyim siz anlayın.

Kelimeleri yaya yaya konuşunca daha mı sevimli olduğunu düşünüyor insanlar acaba?

Yarın öbür gün anne olduklarında çocuklar konuşmaya başladıklarında annelerini model alırsa yandık!

İleride bebeksi konuşan bayanlarla dolacak etrafımız.

Türkçe ve diksiyon dersleri almak zorunlu hale gelecek belki de.

Nedir bu farklı olma çabası anlamış değilim. Yaptıklarınla farklı ol, düşüncelerinle farklı ol. Abuk sabuk bir konuşma tarzıyla değil.

İnsanın dinlerken bile ruhu sıkılıyor yahu.

Bebeksi bir tavır sergilemeye çalışan en az 1.70 boylarında bayanlar!

Bu ne şimdi?

Konuşmayı mı unuttunuz?

Türkçe dersi mi görmediniz?

İnsanlar yabancısı oldukları Türkçemizi artık bizden güzel konuşuyorlar.

Ne büyük ayıp!

İşte bu yüzden televizyon izlemiyorum. Bu yüzden tahammül edemeyeceğim şeylerin yakınından bile geçmiyorum.

Diziler deseniz saçmalık furyası. Bir ara konak ve ağalık sistemi revaçtaydı.

Şimdi holding sahibi oldu herkes.

Adamlar babalarının çeyrek yaşında ama hepsinin holdingi var ve çok başarılılar.

Hayatın gerçeklerini yansıtan diziler çok az belki de hiç yok.

Mesela kimse fatura ödemiyor. Doğalgazı çok geldi diye şikayet etmiyor. Neden gerçekçi diziler hazırlanmıyor peki?

Neden artık konsept yalı, holding, lüks?

Neden hiçbir dizi doğru düzgün bir ana fikir veremiyor?

Tek fakir aile O hayat benim isimli dizideki Gelincik Tayfası. Ne zaman rastlasam kadın aynı kaban ile yokuş çıkıyor.

İnsanlarımız belki biraz tv den uzaklaşsa, yapımcılarda daha verimli dizilere yönelecek.

Bende durum bu. Biraz doldum bu yayarak konuşma tarzlarına, kusuruma bakmayın.

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..