Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '19

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
27
 

Yaz Aylarında Beslenme

      Yeterli ve dengeli beslenme : sağlığımızı korumak , geliştirmek ve yaşam kalitemizi arttırmak için ; vücudumuzun gereksinimi olan besin öğelerini, doğru miktar-doğru zaman ve doğru şekillerde vücuda alıp ; vücudumuzun bunları kullanmasını sağlamaktır. Devam etmekte olan hastalığımızı bilinçsiz gıda tüketimiyle birlikte; herşeyi yapmamıza rağmen hala düzeltemediğimiz durumlar bulunmaktadır ya da kendimizi çok sağlıklı hissediyoruz fakat zaman zaman ,kendi tabirimizle bazı rahatsızlıklar yaşıyoruz. Acaba bunun en büyük nedeni yeterli ve dengeli BESLENEMEME olabilir mi ? Bu ay sizlere kısaca bilgi paylaşımında bulunacağım 3 konu başlığımız olacak. Yazın güneşin etkisiyle vücutta alerjen etki yaratan gıdalar , çocuklarda yaz ishalleri , gıda ilaç etkileşimleri.

 

     Özellikle yaz aylarında psöralen etki yaratıp fotoalerjik durum ortaya çıkaran ; fazla tükettiğimiz maydonoz , incir , kurubaklagiller , yağlı tohumlar ( k.yemiş ) , şeftali ( kabuğu ) dikkat etmemiz gereken en önemli besinlerdir.Bunların fazla tüketimi ( kişiye göre miktarlar değişir )deri hastalıklarının başlangıcına neden olmaktadır.Derinin kendini doğal olarak korumasına yardımcı olan beta karoten içeren havuç yaz aylarında hergün kişinin sağlık durumuna göre belirli ölçülerde tüketilmelidir. Çocuklarda gözlemlediğimiz yaz ishalleri ; ishalli çocuğa doktor önerisi dışında ishal kesici şurup ve antibiyotikler verilmemelidir.Sebze yemekleri,sebze suları,sebze çorbaları ve mercimek çorbası bu süreçte çocuğa içirilmemelidir.Kavun,karpuz,üzüm,armut,çilek gibi meyve tüketimleri belirli ölçüyü kesinlikle geçmemeli gerekirse bu süreçte yedirilmemelidir.Hazır pakette bulunan gıda tüketimleri de özellikle bu dönemde engellenmelidir. İleri yaşlarda kullanılmaya başlanılan kan sulandırıcılar ; yaz aylarında yine tüketimini arttırdığımız koyu yeşil yapraklı sebze tüketimlerinin fazla olması durumunda ,sebzelerde bulunan K vit ( potasyum ) sulandırıcı etkiyi azaltıp kanın pıhtılaşma riskini arttırıyor.Kan sulandırıcı ilaç kullanımı olan kişilerin koyu yeşil yapraklı sebze tüketimlerine dikkat etmeleri büyük önem taşımaktadır. Tetrasiklin grubu antibiyotikleri tüketen kişilerin dikkat etmesi gereken durum ise ; süt ve ürünlerinde ki Ca ( kalsiyum ) bu antibiyotik grubunun emilimini azaltmaktadır ; bunun için bu antibiyotik kullanımı olan kişilerde Ca içerikli gıda tüketimi ile antibiyotik kullanımı arasında 1-2 saat fark olmasına dikkat edilirse ; doktorunuzun uyguladığı tedaviye yanıt alma süreceniz daha kısa ve daha sağlıklı olacaktır.

 

Her mevsimde,zamanı geldiğinde hastalıklarla savaşacak kendine özgü ve vücudumuzun gereksinimlerini en doğru şekillerde karşılamasını sağlayacak besinler bulunmaktadır.Onun için , mevsim meyve ve sebzelerini doğru miktar-doğru zaman ve doğru şekillerde tüketmek bizi her zaman hastalıklardan daha iyi bir şekilde koruyacaktır.

 

Sağlıklı bir yaz geçirmemiz dileğiyle ..

 

Dyt.Lalenur Balcı

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 101
Kayıt tarihi
: 03.12.14
 
 

Sağlıklı beslenme ve kişisel gelişimle ilgileniyorum ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster