Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yaz Aylarında Kilo Almayı Sağlayan 6 Hata

Yaz Aylarında Kilo Almayı Sağlayan 6 Hata
 

Diyet mevsimi diye bir şey var. Yaz gelirken baharda çevremizde ki insanların daha çok diyet yaptığını, daha çok spora yöneldiğini görüyoruz. Yaz gelmeden verilmesi gereken kilolar önemsenir ve hayat tarzında değişiklikler yapılır. Peki, yaz gelince hedefe ulaşan ya da ulaşamayanlar ne yapıyor? Formlarını korumaya devam edebiliyor mu? Uzayan gün saatleri ile artan fiziksel aktiviteler, güzel havalar sayesinde yürüme ya da yüzme imkânının artması, yaz aylarında meyve ve sebze çeşitliliğinin artmasına rağmen yaza girerken verilen kilolar çoğu zaman korunamıyor. Kış mevsiminde hareketsizlik, ağır ve yağlı yiyecek tüketimi nedenleri ile kilo almak daha kolay peki yazın yapılan yanlışlar neler tek tek inceleyelim!

Yaz mevsiminde kilo almamıza neden olan başlıca 6 nedeni sıraladım.


1-Meyve tüketimini abartmayın, yağlı tüketmeyin! 
Yazın ağır ve yağlı yiyeceklerden uzak durmaya çalışıyoruz. Hafif yiyecekler arıyoruz. Ağır yağlı yiyeceklerden kaçarken, bu defa bolca meyve yiyerek, vücudumuzun yağlanmasına neden olabiliyoruz. Elbette meyveyi yaz aylarında bol tüketmek sıvı ihtiyacımızın karşılanması, vitamin ve mineral dengelerinin sağlanması açısından önemlidir. Ancak her besinde olduğu gibi meyvede de aşırı tüketim fazla kilolar olarak karşımıza çıkıyor. Günlük yaşamda kaloriyi karbonhidrat, protein, yağdan alıyoruz. Bu üç gruptan besinlerin dengeli tüketilmesiyle sağlıklı bir beslenme mümkün olabiliyor. Sadece meyve yediğimizde meyvede yağ ve protein olmadığından, sadece karbonhidrat içerir. Meyvede meyve şekeri fruktoz bulunur. fruktoz hücre içine taşınmada insüline gereksinim duymaz. Kanda insülin düzeyimizin artması bize tokluk hissini verir. İnsülin düzeyimiz artmadığında da tokluk hissi duymayız. Bu nedenle sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazı meyve tüketimini çok önerse de belli porsiyonlarda tüketilmesi gerekiyor. 

2-Tek tip beslenmeyin! 
Bir kişinin günde sadece meyve yemesi, sadece yağlı yiyecekler tüketmesi ya da sadece sebzeyle beslenmesi sağlıklı bir beslenme olarak adlandırılamaz. Kişinin yaşı, cinsiyeti, fiziksel aktivite miktarı ve sağlık durumuna göre yeterli ve dengeli beslenme sistemini oluşturması gerekmektedir. Tüm besin gruplarından beslenme uzmanlarının kişiye, yaşa, cinsiyete, yaşam risklerine, var olan hastalıklara göre hazırladıkları planlarla kilonun sağlıklı seviyelerde tutulması mümkün olabiliyor. 

3-Vazo gibi bardakta içecek içmeyin! 
Son yıllarda büyük boy, adeta çiçek vazosu kadar büyük bardaklarda meyve suyu, alkollü içecekler, asitli içecekler tüketmek moda oldu. Taze meyve suyu elbette faydalı, ancak miktarlara her zaman dikkat etmek gerekiyor. Evde bir bardak portakal suyu elde etmek için ortalama 4-5 portakalın suyunu sıkıyoruz. Büyük boy bir bardak meyve suyu için kaç meyve sıkmamız gerektiğini siz düşünün! Oysa günde sadece ara öğünlerle belirli porsiyonda meyve yemek sağlıklı Asitli içecekler sağlık açısından hiç önerilmediği gibi yüksek kalorili ve yağ hücre sayısını arttırıcı özellikte. Tabi ki yazın artan sosyal hayat alkol tüketiminin de artmasını sağlıyor ve alkollü içeceklerde hiç masum değil.  Serinlemek için tercih edilen içeceklerin kalorisi göz ardı edildiği zaman kilo almak kaçınılmaz oluyor.

4-Geç saatte yemek yemeyin! 
Vücudun biyolojik bir saati, metabolizmanın da en çok enerji harcadığı ve en düşük enerji harcadığı saatler vardır. Bunları bilmeyince çok geç saatlerde yemek yenilebilir, kalorili içecekler tüketilebilir. Yaz aylarında uzayan günler sayesinde akşam yemeği zamanı daha geç bir saate taşınıyor, bir de üzerine seçilen yüksek kalorili yemekler ya da içeceklerle beslenmeyi tamamlamak kilolara davetiye çıkarmaktır. Fazladan alınan her 7 bin kalori, bize kilo olarak dönebilir. 

5-Açık büfelerin önünden çekilin! 
Açık büfe yemekleri sadece tatilde yemiyoruz. Her hafta sonu geç kahvaltı etmek ara öğünlerin yapılmasını, yemek saatlerinin aksamasına yol açacağından çok önerdiğimiz bir durum değildir. Hafta sonları açık büfelerdeki soslu, yağlı yiyeceklerle karmaşık beslenmek bize kilo olarak döner. 

6-Kremalı kahvenin görüntüsü güzel ama kalorisi yüksek! 
Özellikle büyük kahve zincirlerinin günlük yaşamımıza entegre ettiği, kremalı, bol kalorili, büyük boy kahveler, soğuk içecekler yazın kilo almanın en baştaki nedenleri arasında yer alıyor. Çünkü biz yediklerimiz kadar içtiklerimizle de kilo alıyoruz. Kremalı kahvelerden iki tane içmek günlük kalori ihtiyacının büyük kısmını karşılıyor doğru. Ama sağlıklı beslenmekten de uzak düşüyoruz. Çünkü vücudumuza çok yararlı olan, balığı, tavuğu, kuru baklagilleri, sebzeleri, meyveleri, tahıllı ekmeği, sütü, yumurtayı, yoğurdu hayatımızdan çıkarmış oluyoruz. Bol enerjili içekler bol enerji veriyor, enerji bitince de gelsin abur cubur yiyecekler diyerek gittikçe şişmanlıyoruz.

Hayatın her dönemi, yılın her mevsimi beslenmemizin farkında olmak, yaptığımız seçimlerde dengelemeyi öğrenmek şart. Doğru planlanan yeterli ve dengeli zayıflama programı ile kilo vermek ve bu kadar emekten sonra kilo almak vücudunuza ihanet etmektir çünkü kilo alıp vermek sağlığı etkiler. Bu nedenle kilo verdikten sonra eskiden yaptığınız yeme alışkanlıklarına asla geri dönmemeli, egzersizinizi ihmal etmemeli, beslenmemizi doğru planlamalıyız.

Uzman Diyetisyen Elif Erkin

İnstagram : @diyetisyeneliferkin
https://www.instagram.com/diyetisyeneliferkin

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 15
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 54
Kayıt tarihi
: 14.02.18
 
 

2012 yılında Haliç Ünv Beslenme ve Diyet Bölümünden mezun oldum. 2014 yılında Haliç Ünv Sağlık Bi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster