Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

29 Temmuz '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
23
 

Yaz aylarını kilo almadan nasıl atlatabiliriz

Yaz aylarını kilo almadan nasıl atlatabiliriz
 

Yaz aylarının en sıcak günlerini yaşadığımız bu günler aslında yazlık tatil vb değişimlerle kilo konusunda  riskli bir dönemi teşkil ediyor.   Uzun günler ve geceler,plaj,deniz,sıcak hava hareketsiz veya çok hareketli geçen günler ve geceler bireylerin beslenmesinde birçok hatayı beraberinde getiriyor.  Bedenimizi yorgun düşürmemek beslenme davranışları açısından   çok dikkatli olmak gerekir. 

 Yaz aylarında  neden yeme davranışları değişiyor ?

Güne çok geç başlama ,gece geç yatma   geç yatma ile birlikte   atıştırmalar  yemek yeme  saatinin çok değişmesi söz konusu oluyor  . Sıcak canım yemek istemiyor şikayetleri ile kahvaltı ve öğünler atlanıyor .Sonuçta  bireylerin günlük tüketmesi gereken besin grupları tüketilemiyor ve  ihtiyaçları yeterince karşılanamıyor.Terleme ile  vücuttan su kaybı başlarken  su tüketimi azalıyor  su yerine meşrubat ,kokteyl, alkol vb  tüketilmeye başlanıyor   ve beden  bu hatalara cevabı yorgunluk halsizlik ve  yanlış gıdalardan gelen yoğun enerji ile  kilo olarak   karşımıza çıkartıyor.

 Yaz aylarında en çok hangi hatalar yapılıyor ?  

Güne kahvaltısız başlama, ara öğün atlama ,öğlen yemeğini geçiştirme, enerji içeriği yüksek soğuk içeceklere yönelme, gün içinde sadece dondurma  veya bisküvi veya tatlı tüketme, yeterince su tüketmeme akşam serinliğinde gün içinde tüketilmeyen yiyeceklerin acısını  mükellef bir  çay sofrasında çıkarma, akşam yemeğini çok geç saatte ve sağlığı  arttıran   olumsuz davranışlardır Buna benzer davranışlar sergilenmeye devam  edildiğinde   kısa veya uzun tatiller veya yaz ayl arında kilo alma kaçınılmaz   son olark karşımıza çıkabilmektedir.

 Yaz aylarını kilo almadan atlatabilmek için ;

 -   Güne mutlaka kahvaltı ile başlamaya

 -  Gün içinde 2.5  -3 litre su tüketmeye

 -   Saat kavramına ve bioritme özen göstermeye

 -  Gün içinde ana ve ara öğün olarak En az 4-5 öğün yiyecek tüketmeye

 - Besin guruplarınının her birinin sağlığımıza ayrı faydaları olduğunu düşünerek d (süt ,et,sebze,meyve,ve tahıllardan)  yaz aylarına uygun pişirme şekli ile ihtiyacımız çerçevesinde tüketmeye.

 -  Akşam çok geç saatlerde yemek yememeye

 - Diyet yapıyorum veya dün akaşam çok yemek yedim şeklindeki yaklaşımlarla günü yemek yemeden geçirmemeye,

-   Meyve    tüketiminizi 2-3 porsiyon olarak  mevsim meyvelerinden tercih etmeye ve meyveyi mümkünde gece geç saatte tüketmemeye

- Çiğ ve pişmiş sebzeleri hergün mevsim özelliklerini dikkate alarak 2-3 porsiyon olarak tüketmeye

-   Su  yerine enerji içecekleri ve asitli içecekleri v.b  tercih etmemeye,

-   Eğer  suyumu içiyorum ama çok sıcak başka bir şey gerek diye düşünüyorsanız ayran kefir probiyotik içecekler ev yapımı limonata veya soğuk çayları tercih edebilirsiniz.   

 -  Yaz tatilinizi tatil köyü veya evinizde geçirseniz   bile salata ve yemeklerdeki   mayonez vb sos içeren yiyeceklere  hijyen  ve bol enerji içermeleri nedeniyle gizli kilo arttıran faktörler olarak  dikkat etmeye  .

  -   Evinizde hazırladığınız yiyecekleri mutlaka buzdolabında saklamaya,

  -    İçeriğini bilmediğiniz gıdaları tüketmemeye  ,

   - Ev veya tatil köyleri veya tatil beldelerinde salata tabağı büyük ana yemek tabağı küçük ve makul çeşit ile tercih etmeye dikkat edebilirseniz  

 Kilo almadan ve enerjiniz düşmeden tatilinizi  ve yaz aylarını keyifle  geçirerek sağlığınızı ve enerjinizi koruyabilirsiniz.

 

 

DYT.ŞENGÜL ÜRE 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 49
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 81
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster