Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '18

 
Kategori
TV Programları
 

Yaz Dizileri Beklentileri Karşılayamıyor! Bu Yaz Neden Diziler Kalitesiz ?

Yaz Dizileri Beklentileri Karşılayamıyor! Bu Yaz Neden Diziler Kalitesiz ?
 

Beklentiyi Karşılayamadılar!


Bu senede sıcak havaların gelmesiyle birlikte yaz dizileri de saklandıkları yerlerden çıkmaya başladılar…

Bu yaz daha az yaz dizisi var ekranlarda kanalların maddi durumu çok iyi değil sanırım… Ya da başka bir nedeni var az sayıda dizi olmasının…

Sayılarını geçtim bu yaz dizilerde kalitede yerlerde hiçbiri beklentiyi veremiyor…

Defalarca çekilmiş yaz dizilerine benzerlikleri ile dikkatleri çekerken aynı zamanda senaryolarındaki basitlik ile de adeta en kötüsünü biz yapacağız der gibi birbirleriyle yarışıyorlar…

Bu yaz farklı ve klişe olmayan bir dizi gelmeyecek sanırım şuan ekrana gelenler arasında tam olarak beni bir izleyici olarak tatmin eden bir iş olmadı…

Kısaca yaz dizilerini ele alalım ;

1 – Erkenci Kuş

Başrollerinde Demet Özdemir ve Can Yaman’ın olduğu dizi oldukça sıradan bir konuya ve klişe bir senaryoya sahip... Dizi sadece nasıl reyting alırız kafasında yazılıp çekiliyor… Sıradan bir yaz dizisi imajı çiziyor şimdilik…

Oyunculara gelecek olursak Demet Özdemir eskiye oranla kendini geliştirmiş olsa da bence artık yaz dizilerinin aranan oyuncusu imajını bozmalı… Sürekli aynı tarz dizilerde benzer karakterleri oynuyor bu şekilde oyunculuğu çok hızlı gelişmez gibi…

Can Yaman’a gelecek olursak  adam her dizisinde kendini biraz daha aşıyor ve bende hayretler içinde kendisine bakıyorum… Her işinde oyunculuğunu biraz daha vasatlaştırıyor… Bunu nasıl yapabiliyor bilmiyorum… Gelişme göstermesi gerekirken daha kötü rol yapıyor… Zaten çok fazla spor yapmış dikkat çekmek için ama keşke kasları ile değil de oyunculuğu ile dikkat çekmek için çaba harcasa… Kendisi bana göre başrol sıfatını taşımak için gerekli özellikleri ve yeteneği taşımıyor…

2 – Darısı Başımıza

Başrollerinde Ozan Dolunay ve Elif Doğan’ın olduğu Darısı Başımızda dizisi de ne yazık ki beklentileri veremiyor…

İlk bölümü ile oldukça klişe ve basit sahnelere imza atan diziyi izlerken bunlar netin kafasını yaşıyor dedim açıkçası…

Defalarca çekilen yaz dizilerinin bir klonu gibi duruyor… Özgün bir yanı yok… Vasata yakın bir senaryosu var…

Ayrıca Dünya Kupası Maçlarının olmadığı bir günde bile beklenilen reytingi alamadı…

Diziyi izlenebilir kılan tek şey sanırım başrollerin yan yana iyi durması… Ama buda en fazla sosyal medyada bir popülerlik yaratır oda geçici olur…

Yaz bitince balon gibi patlar o popülerlik…

Oyunculara gelecek olursak;

Ozan Dolunay günü kurtaran bir oyunculuk sergilese de bana göre zayıf rol yapıyor…

Elif Doğan ise ciddi anlamda kötü bir performans sergiledi ilk bölümde…

3 – 4N1K: İlk Aşk

Başrollerini Gözde Mutluer , Atakan Hoşgören ,Cihan Şimşek ve Cemrehan Karakaş gibi genç oyuncuların paylaştığı  4N1K da beklentiyi veremedi…

Reytingleri de beklentinin altında kaldı… Ama Dünya Kupası Maçlarının yoğun olduğu bir akşamdı ileride artacaktır ama yinede beklenilen oranları göremeyecek gibi…

Dizi genel olarak farklı bir bakış açısına sahip kurgusu müzikleri iyi… Bu yazın şimdilik en farklı işi gibi duruyor… Sıradan ve klişe bir yaz dizisi imajı yok… Genç kadrosu ile de çok dinamik duruyor…

Ama dizide ciddi sıkıntılar var… Özellikle senaryosunda ciddi bir revizyon yapılmalı bence replikler çok abartılı karakterler de çok abartılı…

Sadece 20 yaş altına hitap eden bir senaryosu var bana göre biraz da orta yaşa oynamalılar…

Dizide erkek oyuncular bence biraz farklı olabilirmiş erkek oyuncuları ben zayıf buldum açıkçası…

Bakalım farklı bir bakış açısı var böyle bir işin denenmesi bile sektör için önemli bence…

Ama beklentiyi karşılayabilir mi ? İşte sanırım bu sorunun cevabı için biraz beklememiz gerekecek…

4 – Meleklerin Aşkı

Başrollerinde Gülper Özdemir ve Berkay Hardal’ın olduğu  Meleklerin Aşkı dizisi de beklentiyi veremedi ilk bölümü ile…

Özellikle başroller çok kötü bir performans sergiledi… İzlerken içimden kardeş herkes başrol olmak zorunda değil gidin yan rollerde oynayın diye geçirdim…

Dizide Toygan Avanoğlu  dışında çekici ve ekranda tutacak bir oyunculuk sergileyen yoktu bence…

Dizide ana roller değil de yan roller daha etkili bence aile özellikle oldukça komik…

Toygan Avanoğlu bence tek başına diziye belli reyting aldırır gibi… Necmettin karakteri çok komik ve doğal duruyor çünkü…

Diğer karakterler bana göre çok kötü özellikle Gülper Özdemir ne ekrana yakışıyor nede iyi oynuyor… Berkay Hardal da çok kötü rol yapıyor…

 

Evet bu yaz dizilerin içler acısı durumunu kısaca özetledim… Yapımcı ve kanallara şu soruyu sormak istiyorum ;

Neden her sene bir birinin klonu yaz dizileri yapıyorsunuz ?

Özgün farklı kaliteli bir iş yapmak çok mu zor ? Birde yaz diziler genelde benzer oyuncularla dolu… Cast oluşumları bile bana göre çok hatalı bu sene…

 Çetin Kaya

Twitter/Fankafacetinn

 
Toplam blog
: 449
: 1506
Kayıt tarihi
: 31.01.14
 
 

Şuanda Turizm İşletme Fakültesinde okuyorum.Endüstri Teknik Ve Meslek lisesi mezunuyum. Ufak mana..