Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '13

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yaz Geldi! Ne olacak bu kilolar?

Yaz Geldi! Ne olacak bu kilolar?
 

alıntıdır


Yaz ayları yaklaştıkça, güneş bulutların arasından göz kırpmaya başlayınca herkesi kışın alınan fazla kiloların telaşı sarıyor.

Yapılacakları biliyoruz aslında ama bahanelerimiz, ertelemelerimiz eksik olmuyor ne yazık ki. Spor salonları son günlerde kayıt almaya yetişemiyor. Herkes yaz tatili için rezervasyonunu yaptırıyor ve hemen ardından soluğu spor salonunda alıyor.

Spor yalnızca yaz aylarının kurtarıcısı değil, süreklilik getirerek her zaman uygulanmalı ve hayat felsefesi haline gelmeli. Aksi halde spora gidip bırakmanın neticesinde verdiğiniz kiloyu x2 olarak almanız olası.

Şimdi okuyanların bir çoğu spor salonuna gittiğimi, hatta yazdığım şekilde sporu hayat felsefesi haline getirdiğimi düşünebilir. Maalesef süreklilik sağlayamayacağımı düşündüğümden o eşikten içeri adımımı atamıyorum bir türlü. Sonuç itibariyle başlarsam devamını getireceğimden emin olana dek atamayacağımda aşikar.

Kilo problemim olmamasına rağmen yine de her zaman sağlıklı yaşayan insanlara imrenerek bakıyorum. Tv. Karşısında oturacağı zamanı spor yaparak geçirenleri takdir ediyorum. Sen ne yapıyorsunuz derseniz rutin, evde yapabileceğim hareketlerimi aksatmamaya çalışıyor, sıcak suyumu tüketiyor, ekmek – tuz – şeker- makarna- pilav ile olan ilişkilerime dikkat ediyorum.

Kendimce aldığım tedbirler belki işte yarayabilir diye paylaşmak istiyorum.

“Doğruluğundan veya sağlıklı olup olmadığından emin misin?” derseniz, en azından bitkisel yada kimyasal zayıflama ilaçlarından uzak duruyorum diyebilirim.

Sabah kahvaltısını kesinlikle aksatmıyorum. Her gün sıcak suyumu içiyorum. Sıcak suyun sağladığı fayda yağları eritmenin yanı sıra, normal sıcaklıkta içtiğiniz bir bardak su sizi yarım saat tok tutarken, sıcak suyun vücudunuzda etkisi 1,5 saat sürüyor. Çayıma attığım şekeri azaltıyor ve hatta sıfır şeker ile içmeyi hedefliyorum.

Tatlılara aşırı zaafım olmasına rağmen sütlü tatlıları tercih ediyor, şerbetlileri uzaktan seviyorum. Öğle yemeklerinde ve hatta akşama kadar bir daha yediğim hiçbir öğüne ekmek kabul etmiyorum. Hele ki çorbanın içine doğradığınız bir dilim ekmeğin aslında iki dilim yerine geçtiğini henüz duymadıysanız hemen öğrenmelisiniz.

Bir kase çorba bir dilim ekmek yerine geçer.

Makarna veya pilavı nefsinizi köreltecek kadar tükettiğinizde alacağınız kiloları yarıya indirmiş olursunuz. Akşamları yatmadan önce tekrar sıcak su içtiğinizde ise (özellikle gece kalkıp yemek yiyenler için) muhteşem bir fayda sağladığını söyleyebilirim. Bunun dışında evde mekik ve bel hareketleri uyguladığınızda, günlük yaşantınızda bol miktar su tükettiğinizde istediğiniz kiloya ulaşabileceğinizi düşünüyorum.

Yürüyüşler yaz akşamlarının vazgeçilmezi.

Elinize bol çikolatalı bir dondurma yerine bir şişe su aldığınızda, ritmik yürüyüp ter attığınızda değişimi sizde göreceksiniz. Bulunduğunuz kiloyu koruyup üzerine yenisini eklememek bile büyük bir başarı bence.

Böylece bilmediğiniz ilaçlardan uzak durur, sağlığınızı da tehlikeye atmamış olursunuz. Kısa sürede zayıflamak için kendinizi hırpalamayın. Neticede yazın geleceği kıştan belliydi, değil mi?

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..