Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '18

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Yaz Mevsimi Sebze Meyvenin Ucuz Olması Lazım, Yazın Böyle Olursa Kışın Bitimizi Yeriz Valla

Yaz Mevsimi Sebze Meyvenin Ucuz Olması Lazım, Yazın Böyle Olursa Kışın Bitimizi Yeriz Valla
 

Rusya hani bazen domatesimizi geri yolluyordu ya keşke yine yollasa dedim 2000’lerde o kriz yıllarında 50 kuruşa aldığım domatesi 6,5 liraya alınca.

Ben mi fesadım yoksa gerçekten olabilir mi hani domates, patates ve soğanda yaşadığımız bu fiyat durumları uyduruk gerekçelerle bazılarının oyunu olabilir mi?

Yandaş gazetenin haberine amma güldüm ha; kilosu 4,99 soğan normal fiyatına döndü diyor, haksız da değil 5,00 liranın altına düşmüş!

Şu anı düşünüyoruz ama bunun bir de kışı var. Sebze meyvenin bol olduğu bu mevsimde 5 lira, 6 lira, 7 lira olursa ocak ayında sera domatesini 15 liraya yiyebiliriz!

Bildiğimiz pahalılık durumu değil bu, bir şey var. Niye her sebzede yok derseniz dikkat çeker, bence birileri tarafından ürünler depolara saklanıyor fiyatlarla oynanıyor. “Saklayıp ne yapacak?” Darlık yaratacak, saklamadığıyla beş kat kazanacak; sakladığı çürüsün!

Ne yapabilir ki hükümet, kimi takip edeceksin. Aslında vatandaşın elinde çok büyük silah var da bizde duyarlı vatandaş yok; pahalı ürünü almayacaksın başka şey ye; kilosuna 20 lira desen yine alır çünkü cahil!

Hırsızların oyununu böyle bozarsın! 7 liraya domatesi kime satacaksa satsın bakalım! Ben oyun diyorum çünkü pahalılığa gerekçe bulamıyorum!

Dışarıdan ithal et kardeşim yığ memlekete patatesi 5 liraya patates satsın bakalım! Ülkemi biliyorum burada hele hele patates soğanın karaborsası olamaz, apaçık oyun!

Hükümet ne yapsın saklıyorlar diyorum kimi takip etsin! Şu ithalata karşı çıkanlar gerçekten ne yaptıklarını bilmiyorlar. Bu oyunu bozmanın başka yolu yok kardeşim, kime hizmet ediyorsunuz siz! Ülkemde yetişen ürünlerin dışarıdan alınması benim pek mi hoşuma gidiyor! Birilerinin burnunu sürtmek için, niye anlamıyorsun!

Aslında suni olarak böyle birden pahalanan şeyleri (pahalı olduğu sürece) halk olarak almasak hiç bunlara gerek kalmayacak!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..