Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '13

 
Kategori
Beslenme
 

Yaza hazır mıyız?

Yaza hazır mıyız?
 

İnternetden alıntı


Bana sorsalar ben tüm mevsimlere hazırım. Şaka bir tarafa tüm kadınların hatta şimdi erkeklerin bile korkulu rüyası haline gelen fazla kilolar. Ne yapacağız da bu kilolardan kurtulacağız. Kiminin üç, kiminin dört, kiminin on kilo derken eminim çoğumuzun başı dertde.

 Ben bu seneye kadar kilomu problem etmemiştim. Hatta onlar için çok masraf yaptım diye gözüm gibi sakınıyordum. Oldum olası sütlü tatlılardan ziyade hamur tatlılarını ve tatlının hası olan baklavayı çok severdim. Hem de nerdeyse her gün yerdim. Güne ekmeğe sürülen çikolata, bal ve reçelle başlardım. Böreğin, çöreğin her türünü severdim. Ama hareketli bir yaşamım vardı uzun yıllar süresince bir iki kilo alsam da hemen verirdim. Ta ki son yıla kadar. Bir anda baktım ki aynadaki ben, ben değildim. Oldukça kilolu bir kadın nerdeyse on yıl yaşlanmış gibi geldim kendime. Tamam yaşım çok genç değildi ama bu kadarda yaşlı görünemezdim bir yılda.

Neyse çok geç olmadan  (aslında bayağı geç) kontrolü elime almam lazımdı. Hayatımda aman aman diyet yapmayan ben, diyet yapmaya karar verdim. Yapım icabı öyle bir diyet  programına harfiyen uyacak bir insan değilim. Diyetisyene gitmek istemedim bu nedenle. Önce kendi kendime şunu sordum. Gün boyu ben ne yiyordum. Çok zamanımı almadan göz atınca gördüm ki ben günde anlamsız yere 1500 kalori fazladan alıyormuşum.  Bu şekilde önce kendime takvim belirledim. O günden itibaren her türlü şekerli yiyecekler ( meyve dahil)  sonra unlu yiyecekler her türlü ekmek, börek ve çöreği hayatımdan çıkarttım. Bunun dışında pek bir şey yapmadım. Yine eskisi gibi yiyeceklerimi yemeğe devam ettim. Birinci ayda çokta yorulmadan 5 kg verdim. İkinci ayda artık diyetime kendimce alıştım. Bu seferde her hafta sonu düzenli yürüyüşlere başladım. Yiyecek alışkanlığım aynı şekilde devam etti. İkinci ayda da 5 kg daha verdim. Üçüncü ay da sporu hafta içine de dahil ettim. Hafta içi günün herhangi bir saatinde tempolu yürüyüş neticesinde 5. kg daha verdim. Toplamda üç ayda 15 kg verdim. Sanırım daha vereceğim.

Üç ay daha aynı programa devam edeceğim. Bu arada beslenme kültürüm değiştiğinden beri reflü, gastrit mide yanması v.s problemlerim kalmadı. Kendimi sadece kilo verdiğim için değil genel olarak ta enerjik görüyorum. Ayrıca ben beslenme uzmanı değilim ama kırk yıldır kendi başına beslenen bir insanım. Kırk yıldır da bu bedenle yaşayan bir insanım. Herkes önce kendini tanımalı. Kendi ihtiyaçlarını, zaaflarını alışkanlıklarını bilmeli. Hayata bir kere geliyoruz. Bedenimize farkına vardığımız andan itibaren iyi davranmak görevimiz.  Sadece yaz döneminde ince kıyafetler giyeceğiz diye değil, sağlıklı ve enerjik olacağız diye kendimize iyi davranmamız lazım. Bu programın devamını sizlerle paylaşacağım.

Sağlıcakla kalın.

 
Toplam blog
: 26
: 349
Kayıt tarihi
: 19.03.10
 
 

 Her tür sanatın izleyicisiyimdir. Özel ilgi alanım içerisinde edebiyat önemli bir yer tutmaktadı..