Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '10

 
Kategori
Blog
 

Yazamıyorum!

Yazamıyorum!
 

Rahmetli Mumcu`yu saygıyla anıyorum


Bir ara blogda bir oyun başlatılmıştı: "Neden blog yazıyorum" muydu neydi ismi. İşte birileri birilerini ebe ilan ediyordu, o kişi de bir blog yazarak; neden blog yazdığını anlatıyordu. İlgimi çekmiş olsa da söz konusu bloğu yazamadım, zira o sıralar oyunun adı “neden blog yazıyorum du”. Hani oyunun adı neden blog YAZAMIYORUM olsaydı takır takır yazacaktım onu : )

İyisiyle kötüsüyle Milliyetblog benim için vazgeçilmez bir site haline gelmişti. Birilerini unutup mahçup olmak istemediğim için isimlerini sıralamadığım bir sürü öğretmenim, büyüklerim, arkadaşlarım, dostlarım, fikirdaşlarım oldu. Bir yıl içerisinde muazzam değişiklikler yaşadım MB sayesinde. Doğma büyüme “Almanyalı” olduğum halde türkçemin gelişmesi, fikir zenginliği ve hepsinden önemlisi dost zenginliği. Gelgelelim yazamıyordum artık! Çok sevdiğim çok istediğim halde yazamıyordum. Hatta yazmaya teşebbüs etmemek için evdeki interneti kesecek kadar ileri gidiyordum. Tam bu esnada “ neden blog yazıyorum “ isimli bir blog yazacakmışım. Hadi canım sende. Mümkün değil yazamam. İnternetim kapalı: )

İşin aslı şu: Ne kırgınlıklar, ne hayal kırıklıkları kopardı beni MB’den. Sayfamı takip edenler bilir; bundan bir kaç yıl evvel kurduğum bir dernek çok büyük bir gelişme gösterdi. Berlin gibi büyük bir metropolde üç şube, ikibinin üzerinde üye, 20 eleman.

6 Avukat 2 Muhasebeci, sağlıksigortası uzmanları, Enerji uzmanları vb. Son bir sene içerisinde hergün 10-14 saat arasında çalışma temposu. Canım çıkacaktı az kalsın!

Yaptığımız iş mi?

Kısaca anlatayım!

- Türkiye’den, Afganistan’dan yada Lübnandan evlenip, dünyaya üç-beş çocuk getirdikten sonra, yanlış kadınla evlendiğini tespit eden kocaların, ortada bıraktığı okuma yazma, dil, yol bilmeyen kadınlara yardım etmek.

- Elektriği, gazı kesilmiş, kira kontratı feshedilmek üzere olan emekli vatandaşlarımıza el uzatmak.

- Borçlarını ödeyemediği için intiharın eşiğine gelen, iş adamlarına, işçilere, emeklilere yol göstermek.

- Sosyal hakları devletçe gasp edilen, koskoca Avrupa’nın göbeğinde kaderine terk edilmiş insanların haklarını savunmak! Dilekçe doldurmak, devlet dairelerine gitmek

- Çocukları tarafından terk edilmiş, yaşlı, kimsesiz, hasta insanların son yıllarını huzur içerisinde geçirebilmelerini sağlamak!

- Şiddet gören kadınlara, çocuklara yardım.

- Dil kursları.

- Torbalarla okula gitmek zorunda kalan çocuklara okul çantaları dağıtmak. Vb.

Yanlızlıklarını paylaşmak için gelenlerden tutun, psikolojik yaralarını sarmak için gelenlere kadar. Din, dil, ırk ayırt etmeksisizin herkese açık dedik kapımız.

Biliyorum aklı başında bir insanın yapacağı iş değil bu ama inanın geceleri huzur içerisinde koyuyorum başımı yastığa. Devletten bir kuruş yardım almadan ayakta duruyoruz. Çok cüzzi üye aidatları, bir kaç da sponsor. Eşim, kız kardeşim, çocukluk arkadaşım ve yürek birliği ettiğimiz arkadaşlarımızla el uzattık insanlarımıza.

Ender de olsa yazmaya çalışacağım artık. Doluyum. Hemde çok.

Berlin’den insan manzaraları isminde bir seri yazı düşünüyorum. Belki ayda bir, belki daha nadir. Yazmamı engelleyen sorumluluk şimdi beni yazmaya zorluyor. Şuuraltımda birikenleri boşaltmam gerekiyor.

Tabii vakit bulabilirsem.

Tüm annelerin anneler gününü kutluyorum.

Berlin`den sevgilerimle

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..