Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Yazar Eda Urhan ile röportaj

Yazar Eda Urhan ile röportaj
 

BAKİ EVKARALI- BİZE KENDİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

EDA URHAN:31  yaşındayım okumayı seven kitap kokusunu çok çok seven birisiyim..ms (multplreskloraza) hastasıyım yaşamıma onunla onu kendime dost edinerek devam ediyorum

BAKİ EVKARALI- KİTABINIZI YAZMAYA NE ZAMAN BAŞLADINIZ?

EDA URHAN:Yazmaya ortalama bir yılı geçmiştir.Hastaneden taburcu olup eve geldiğimde geceleri uyuyamadığım zamanlarda yazıyordum..Benim içinde yazmak susmak yazarak haykırmaktır.

BAKİ EVKARALI- KİTABI YAZMANIZIN BİR AMACI VAR MI?

EDA URHAN: Evet var, ms hastalarının yalnız olmadıklarını bilmelerini istedim..Ms hastalarından çok toplumun ve ailelerin ms'li insanların duygu durumlarını ve nasıl savaş içinde olduklarını bilsinler istedim

BAKİ EVKARALI- DENİZLİDEYAZAR OLMAK NASIL BİR DUYGU?

EDA URHAN:Mükemmel Denizli'yi memleketimi seviyorum ve Denizlili olarak gurur duyulduğu için çok mutluyum

BAKİ EVKARALI - DENİZLİDE SİZE VE KİTABINIZA İLGİ NASIL?

EDA URHAN:İlgilerde çok güzel belki bu kadar ilgi olacağını beklemiyordum benim için de bu ayrı bir sürpriz oldu.Kitabı okuyan okurlarımdan teşekkürler aldım çok hoş yalın bir dili olduğunu söylüyorlar

BAKİ EVKARALI- BUNDAN SONRAKİ AMACINIZ NEDİR EDEBİYAT ALANINDA?

EDA URHAN:Tekrar yazmak yazmayı seviyorum sanatı seviyor..Tiyatroyu seviyorum

BAKİ EVKARALI- HANGİ YAZARLARIÖRNEK ALIYORSUNUZ?

EDA URHAN:Ben Erıch From sevme sanatı adlı kitabını çok seviyorum onun hiçbir şey bilmeyen hiçbir şeyi sevemez cümlesi hoşuma gidiyor...Bir de yine Denizlili yazarımız Emine Supçin örnek aldığım değerli bir yazarımız.

BAKİ EVKARALI- KİTABINIZDA HANGİ TEMALARI İŞLİYORSUNUZ?

EDA URHAN:Kitabımda işlenen tema hastalık ile mücade ve o an ki yaşanmışlık duyguları

BAKİ EVKARALI- KİTAPLARINIZA İLGİ NASIL OLDU. BEKLENEN İLGİYİ BULABİLDİNİZ Mİ?

EDA URHAN:Beklenen ilgiyi değerli ve anlamlı bir şekilde gördüm

BAKİ EVKARALI- İMZA GÜNLERİ VE ETKİNLİKLER DÜZENLİYORMUSUNUZ?

EDA URHAN:Evet Denizlide yoğun ve ilgili bir imza günüm oldu..daha sonra istanbul türkiye ms derneğinin 3 aralık dünya engelliler gününe özel fotoğraf sanatçısı ismail değirmenci'nin ve benim kitabımın imza günü yapıldı biz msliler olarak güzel bir güne katkıda bulunduk

BAKİ EVKARALI- HANGİ ORTAMLARDA YAZIYORSUNUZ?

EDA URHAN:Yazdığım tek bir ortam var oda gecenin sessizliği durgunluğu

BAKİ EVKARALI- KENDİNİZİ YAZAR OLARAK GÖRÜYORMUSUNUZ?

EDA URHAN: Belki çok değerli isimlerimiz olacak kadar görmesem de yazarlığa adım atmış birisi taze yazar olarak görüyorum.

BAKİ EVKARALI- ŞİİR DENİNCE AKLINIZA GELEN İLK İSİM KİM? HEM ŞAİR OLARAK HEMDE YORUMCU OLARAK?

EDA URHAN: Karadutum çatal karam Çingenemm Bedri Rahmi Eyüboğlu,Orhan Veli Ve Nazım Hikmetin Kız Çocuğu Şiirlerini Severim Ve Seslendirilmiş Şiirler Çok Hoşuma Gider Severek Dinlerim

BAKİ EVKARALI- OKUYUCULARINIZ KİTAPLARINIZI NEREDEN BULABİLİRLER?

EDA URHAN: dr.com, idefix.com internet sitelerinden ve Denizli de Halikarnas kültür kitap evinde bulabilirler

BAKİ EVKARALI- BUNDAN SONRA Kİ HEDEFLERİNİZ NELER?

EDA URHAN:Sanata daha güzel imzalar atmak

BAKİ EVKARALI- AİLENİZ, SİZİN YAZAR OLMA YOLCULUĞUNUZDA YER ALDI MI? ONLARIN BU KONUDA SİZE YANSIYAN FİKİRLERENİ ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?

EDA URHAN:Yazar olma yolculuğumda yalnızdım sessiz ve usulca hiç kimseye bahsetmeden yazdım..Her şey sürpriz oldu ve en güzeli de bu oldu

BAKİ EVKARALI- YAZAR OLMAYA NASIL KARAR VERDİNİZ?

EDA URHAN:Aslında birden coştum yine ufak tefek birkaç köşe yazılarımın olmuşluğu var.Yine denizlili yazarımız emine hanımın yaz ablam aksın çağlasın kalemin demesi de bana destek oldu fakat yazmaya başladığımı ona da söylemedim

BAKİ EVKARALI- YENİ ÇALIŞMALARINIZ VAR MI? VARSA ÇALIŞMALARINIZDAN BAHSEDER MİSİNİZ?

EDA URHAN:Başladığım herhangi bir çalışmanın var olması durumunda söylememek en önemli huyum...Enerji ye inanan birisiyim birinin bana olan kötü enerjisi olursa tüm işlerim aksayıp durabilir

BAKİ EVKARALI- GÜNÜMÜZDE SİZCE İNSANLARIN KİTAPLARA İLGİSİ NE DURUMDA? ÖZELLİKLE GENÇLERİN.

EDA URHAN:Ahh gençler kitap merkezlerinde onları gördüğüm zaman çok seviniyorum hepsi ışıl ışıl gözler ile bakıyorlar etraflarına bilgi dolu...fakat toplumda izlediğim kadarı ile okuma oranımız maalesef düşük olarak görüyorum olur olmadık tv programları okumaya müsaade etmiyor ne yazık ki bunlarda acı gerçeklerimiz

BAKİ EVKARALI- TÜRKİYE DE KİTAP YAYINLATMAK ZOR MUDUR?

EDA URHAN:Aslında zor değil önemli olan değer verebilen yayın evi bulmak..Söylediğim kelimelerden birisi emeğe saygı

BAKİ EVKARALI- SON OLARAK, YAZAR OLMAK İSTEYENLERE TAVSİYELERİNİZ NELERDİR?

EDA URHAN: Tek bir söz yeterli diye düşünüyorum hayallerinizi ertelemeyin belki sizde karanlığa ışık olursunuz

http://www.facebook.com/bakican

http://www.facebook.com/yazarbakican 

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..