Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '19

 
Kategori
Kitap
 

Yazar Ercan Uçak ile...

Eğitimci Yazar  ERCAN UÇAKÇ: ”Çocuklarımız bizim hayallerimizde figüran olacaklarına kendi hikayelerinde kahraman olmalıdırlar. Kendimizi keşfedelim, kendi şarkımızı söyleyelim.”

 

SORU-Bize Kendinizi kısaca tanıtır mısınız ?. Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz, nerelerde çalıştınız?

ERCAN UÇAK-  İlkokulu Fatsa Sakarya İlkokulunda, Ortaokulu Fatsa İmam Hatip Ortaokulunda, Liseyi Samsun 19 Mayıs Lisesinde okudum.Üniversite eğitimimi Fırat Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamladım.

Korgan İmam Hatip Lisesinde 3 yıl Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yaptım, Korgan Yatılı İlköğretim Bölge Okulunda 5 yıl, Fatsa Atatürk Anadolu Denizcilik Meslek Lisesinde 3 yıl idarecilik yaptıktan sonra Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde 8 yıl Şube Müdürü olarak görev aldım.4 yıldır da Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesinde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yapıyorum.

SORU-Yazmaya nasıl başladınız?

ERCAN UÇAK- Gençlik ve Spor Bakanlığının projeleri sayesinde Türkiye genelinde farklı illerde seminerler veriyorken anlattıklarımı yazarak daha fazla insanla paylaşmam gerektiğini düşündüm ve yazmaya başladım.

SORU- İlk kitabınızı nasıl çıkardınız?

ERCAN UÇAK- İlk kitabımı kişisel gelişim alanında yazdım. Aile içi iletişime katkıda bulunmak, gençlerle büyükler arasında köprü olmak isteğiyle yazdım.Kitabıma gösterilen ilgiden ve okuyucu yorumlarından aldığım keyifle yazmaya devam ediyorum.

SORU-Bugüne kadar çıkardığınız kitaplar nelerdir? Konuları nelerdir?

ERCAN UÇAK- Senden Benden : Kişisel gelişim kitabı.
  Şimdi Sen Zamanı : Kişisel gelişim kitabı.
  İyilik Avcıları : Hikaye kitabı.
  Boş Yapma! : Fıkra kitabı.
  Kamptaki İşaretler : Derslere yardımcı eğitim kitabı.
  Kelimeler Konuşuyor : Derslere yardımcı eğitim kitabı.
  Mutluluk Avcıları : Hikaye kitabı.
  Sevgi Avcıları : Hikaye kitabı.

SORU-Yazar olmanızın öğrencilerinize etkisi nedir?

ERCAN UÇAK- Ülke genelinde verdiğim seminerler sayesinde yeni insanlarla tanışıyor ve sürekli yeni şeyler öğreniyorum. Daha iyisini ve daha faydalısını yazabilmek adına araştırmalar yapıyorum. Tüm bilgi ve birikimlerimi sıcağı sıcağına öğrencilerimle paylaşıyorum.

SORU-Kitaplarınızın eğlendirerek öğretme mantığının öğrencilere nasıl faydası oluyor?

ERCAN UÇAK- Kitaplarımın eğlendirerek öğretme mantığı, kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesini sağlıyor. Değerler eğitimi adına da konular içselleşiyor.

SORU-Eğitim koçluğu da yapıyorsunuz. Bunun öğrencilerin eğitim ve gelişimine katkıları nelerdir?

ERCAN UÇAK- Hedefi olan öğrenci, akışı yakalıyor. Ders çalışmaktan keyif alıyor, kendini tanıyor, hem mutu olabileceği hem de para kazanabileceği doğru meslekleri buluyor.

SORU-Sizden ilham alarak yazmak isteyen öğrencilerinize önerileriniz nelerdir?

ERCAN UÇAK- Her zaman söylediğim gibi : Yazabiliyorken yaz.

SORU-Başka söylemek istedikleriniz nelerdir?

ERCAN UÇAK- Çocuklarımız bizim hayallerimizde figüran olacaklarına kendi hikayelerinde kahraman olmalıdırlar. Kendimizi keşfedelim, kendi şarkımızı söyleyelim.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..