Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
Okunma Sayısı
8
 

Yazar Gazi Çakır beni ve şiir kitabımı anlatıyor

Yazar Gazi Çakır beni ve şiir kitabımı anlatıyor
 

Sen şimdi Güneyde(1965)


Muğla Milli Erğitim Müdürlüğünde İnşaat Denetmeni olarak çalışan, güzel yazılara ve şiirlere imza atan Gazi Çakır; Muğla İlkadım Gazetesinde ilk şiir kitabım Sen Şimdi Güneyde için şöyle yazdı.

“SEN ŞİMDİ GÜNEYDE”

Gazi Çakır

İncirköylüm

“Dağları duman bürüdü yaz gitti

Tepeler beyazlarla donandı

Senden uzakta bir mevsim daaha bitti

Baharla filizlenen dallar gibi

Umutlarla dolu gönlüm

Tütün tarlasında an beni,

Alyazmalım

İncirköylüm.”

Ünal şöhret Dirlik’in belki de ilk etkjiyi aldığı, duygularının kaynağı olan şiirlerinden birisi.

Duygusal ortamda çaba gösteren ve ilk yapıtını veren Ünal Şöhret’in, toplumun en az örgütlenen, ama en çok duıygu veren, düşünülerini yoğunlaştıran, köy sorunlarına değinen  bu şiir betiğinin başına alınması rastlantı olmasa gerek. Toplum nedenlerinin başlangıcı olan köy, 20.asır san’atçılarının ana kaynağı olmuş ve bu oluş süregenliğini taptaze korumaaktadır.

Edebi alanda söz sahibi olan bu kaynak  uzun zaman kendisinden söz ettirecektir de. Şiirin adı bir sevinin oluşumunu, ozanın kişisel duıyusunu ilk anda vermektedir okuıyana. Evet, köyün; aşkının da, sevisinin de örgütünün de anımsattığı topraktır; Toprak oluşumların nedenleridir. Ozan betiğinin sonuna kadar bu kaynak duyulardan  kurtulamayaacaktır. Şehir Kızları adlı şiirinde bakın ne diyor:

“Sevda yelleri esiyor yine can

Serde erkeklik varf eğilemezsin

Ilık meltemler gibi sarıyor aşk

Kaderimiz yokmuş sevdadan yana

Çok nazlıdır şehir kızları tellim

Elin böğründe kalır sevemezsin”

Düşünülerfde, duyularda kaynak ne ise önceliğini sonuna kadar sürdürecektir. Ozan için ilk etken olan kaynak, köy olduğu için, tasarımlarının  da gövdesini köy tamamlayacaktır. Başka bir deyimle  düşünülerinin temeli uzun müddet değişmeyecektir. Ozanın Şehir Kızları şiirinin son üç mısrası da bu yargımızı doğruluyor. Ozanın şehir kızları hakkındaki düşünüşü kaynak etkenine uymadığı için sonuç elinin böğründe kalması olacaktır. Bunda garipsenecek yön yok. Dönüş başlangıç olan toprağa olduğu için ozan en olumlu bir şekilde bağlamıştır şiirin sonunu.

Toplumumuzda, en göze batan çabalar topraktadır. O toprağı didik didik eden el yıllarca  tabanı ile  pekiştiren ayak özüne ter döken birey, elbette  onu sevecek, ona âşık olacak, onun dışındakiler de eli böğründe kalacaktır. Ünal Şöhret Dirlik’i tebrik eder, başarılar dilerim.

Gazi  Çakır'ı Fethiye'nin Gürmedere köyünde çalışırken, okul inşaatını denetlemeye geldiğinde tanıdım. Babacan bir adamdı.Fethiye'de Beşkaza Dergisini yayınladık Gazi Çakır güzel yazılarıyla Beşkaza'da yer alıyordu.Sonra Muğla'da Ferayi' yayınlanmaya başladı Gazi Çakır yine oradaydı.İlk şiir kitabım için yazdıklarını dosyalarım arasında saklar dururum.. İleride bu değerli aarkadaşlarla ilgili çalışma yapacakla olursa kendilerine de göndereblirim./ÜŞD

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3128
Toplam yorum
: 2895
Toplam mesaj
: 199
Ort. okunma sayısı
: 533
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

Önce kendimi tanıtayım: Ben Ünal Şöhret Dirlik, Aksu Köy Enstitüsü'nde üç yıl okudum. Dördüncü sı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster