Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Yazar Nurullah Özcan ile röportaj

Yazar Nurullah Özcan ile röportaj
 

Hayat bir atletizmdir, engel tanımaz bazı atletler


BAKİ EVKARALI Kalemiyle sizinle paylaşmak mutluluğunu yaşıyorum şu an bu röportajı. Buyurun güzel yürekli bir Genç Yazarın Aşkın Son Durağı kitabının yazarı NURULLAH ÖZCAN üstadın hayat ve kitap hikâyesi sohbetinde hep birlikte yol alalım. Başarıların devamını diliyorum.

BAKİ EVKARALI: NURULLAH ÖZCAN kimdir desem?

NURULLAH ÖZCAN: 16 yaşında, Denizli’de yaşıyorum. ‘’Genç Yazar,’’ diye adlandırılıyorum her yerde. Eski sporcuyum. Kitap kurduyum. Seneye YGS mağduru öğrencisi…

BAKİ EVKARALI:  Bizlere hayata bakış açınızı anlatır mısınız?

NURULLAH ÖZCAN:  Hayat tek çizgi şeklindedir. Tüm hayal kırıklıklarımı, olumsuz düşüncelerimi ve menfaat uğruna arkadaşlık kuranları o çizginin dışında bırakıyorum. Hayat öyle daha güzel ve hoş… 

BAKİ EVKARALI:  Hayatınızda geriye gitmek gibi bir şansınız olsa kaç yaşına geriye dönmek isterdiniz.

NURULLAH ÖZCAN: 28 Ağustos 2015’e geri dönmeyi isterdim.

BAKİ EVKARALI:  Neden dönmek isterdiniz?

NURULLAH ÖZCAN:  Atletizmde sakatlandığım gün. Bir aksilik çıksaydı da o yarışa girmeseydim diye çok düşündüm ama kaderi değiştiremezsin.

BAKİ EVKARALI:  Hayatta yapmak isteyip yapamadığınız şey nedir?

NURULLAH ÖZCAN: Hırslıyım. İstediğimi yapmadan o işin peşini bırakmam. Ama en çok yapmak istediğim de sakatlandığım da bir spor hocası, ‘’Sakat birisiyle işim olmaz benim artık,’’ deyişini unutamıyorum. Kendimi bir insanın her haliyle başarılı olacağını göstermek istiyorum. O yüzden hep umut besliyorum. Bir gün sakatlığım geçecek ve eskisinden daha iyi bir sporcu olarak karışışına çıkacağım.

BAKİ EVKARALI:  Hayatta en çok sahip olmak istediğiniz şey nedir?

NURULLAH ÖZCAN:  İyi bir meslek, iyi bir gönül eşi ve en yakın dostlarımın; Ömer Yazıcı ve Memduh Yazıcı ile dostluğumun bir ömrü boyu sürmesini isterim.

BAKİ EVKARALI:  Sanal âlem sanal dostluk sizin için ne ifade ediyor?

NURULLAH ÖZCAN: Sohbet etmek, arkadaşlık kurmak elbette güzeldir. Ama sanaldan arkadaşlık kurmak, dostluk bağının güçlü olmasını sağlamaz. Mesajda seni sevdiğini belli eder ama belki nefret ediyordur. Saklıyordur duygularını.

BAKİ EVKARALI:  Edebiyat siteleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

NURULLAH ÖZCAN: Atıştırmalık yiyecekler olur ya hani onun gibi bir şey. Çünkü kitap okuduktan sonra yorulur gözlerimiz, telefona sarılırız sonra. Edebiyat sitelerden kısa kısa sözler okuyarak dinlenmemizi ve kısa okuma alıştırması yaptırır bize.

BAKİ EVKARALI:  Örnek aldığınız şairler ve yazarlar kimlerdir?

NURULLAH ÖZCAN:  Herkesi okurum bir ön yargım yok. Fakat Ahmet Ümit benim için çok özel. Yazar olarak da çok beğendiklerim var saymakla bitmez…

BAKİ EVKARALI:  Kitabınızın size kazandırdıkları nelerdir?

NURULLAH ÖZCAN: Birden herkesin ilgisi arttı. Özel hissettim kendimi. Gurur duydum ve en çok ailemin gurur duyması beni memnun etti.

BAKİ EVKARALI:  Roman yolunda ki amacınız nedir?

NURULLAH ÖZCAN: Yaşadıklarımı tekrardan yaşamak ve kafamda kurduğum hayal kurguyu kağıtlara dökmek istedim.  

BAKİ EVKARALI:  Roman seven ve roman yazma gayretinde olanlara ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?

NURULLAH ÖZCAN:  Yaşadıkları anıları, acıları tekrardan yaşama gücünü kendilerinde bulmaları gerekir. Çünkü yazarken bir daha yaşıyorsun o acıyı. Yaşadıklarını daha iyi anlatabilmek için bol bol kitap okumak gerekiyor.

BAKİ EVKARALI:  Kitabınızın çıkış hikâyesinde yaşadığınız zorluklar nelerdir?

NURULLAH ÖZCAN: Yayınevi bulmakta zorlandım. Birilerinden yardım istemem gerekiyordu ama kimden isteyeceğimi bilmiyordum. İnternet üzerinden buldum yayınevimi. Matbaa parası falan aşırı fazla geldi. Mecbur kompozisyon yarışmalarında kazandığım ödülleri harcamak zorunda kaldım. En çok reklam konusunda zorluk çektim. Yayınevinin çıkardığı bir sürü kitap var. Benim kitabımın reklamını yapamıyorlar maalesef. Kendi çabamda uğraşmaya çalışıyorum. Vazgeçmiyorum.

BAKİ EVKARALI:  Romandan karın doymaz diye bir söz vardır siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

NURULLAH ÖZCAN:  Türkiye’de kitap oranı az olduğundan kazanç pek elde edemeyiz. Zaten yayınevleri de çok düşük telif hakkı veriyor. Çok ünlü birisi olmamız veya elimizden birisi tutup zirveye çıkarmasını bekleyeceğiz. İnsanların gösterdiği ilgi, mutlulukla dolduruyor karnımı.

BAKİ EVKARALI:  Bu kitapları çıkartmakta ki amacınız nedir?

NURULLAH ÖZCAN: Sakatlandığım an psikoloji sorunlarım bayağı fazlaydı. Milli sporcu hayallerini kurarken birden yok olması hayallerim, canımı yaktı. O dönemlerde aşk konusunda birisiyle beraber olmuştum. Çocukluk aşkı diyelim. Eğer bu kitabı çıkartırsam mutlu olacağım ve sakatlığımı unutacağım, kabulleneceğim dedim. Dediğim gibi de oldu. Her halime şükrediyorum.

BAKİ EVKARALI: Kitabınız şu an nerelerde satılıyor?

NURULLAH ÖZCAN: D&R internet sitesinde ve Denizli’de Pusula Kitap Evinde satılmakta. Diğer illerdeki mağazalara gitti mi bilmiyorum. Kitap çıktıktan sonra yayıneviyle bir iletişim kurmadım.

BAKİ EVKARALI:  Sizden sonra gelecek olan yazma meraklısı genç kardeşlerimize neler tavsiye edersiniz?

NURULLAH ÖZCAN: Yaşınız küçük diye utanmayın, vazgeçmeyin hayallerinizden. Hayalleriniz büyükse yaş sadece sayılardan ibarettir.

BAKİ EVKARALI:  Son olarak bizlere neler söylemek istersiniz.

NURULLAH ÖZCAN: Bu kitabımı çıkarmamda destekleyen Gözde Demir’e ve Zübeyde Kileci’ye sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. Bu mutluluğumun bir ömür boyu sürmesini diliyorum.

BAKİ EVKARALI: Vakit ayırdığın için sana çok teşekkür ediyorum, çalışmalarında da başarılar diliyorum.

 

 

BAKİ EVKARALI

bakican@gmail.com

İYİLİK HAREKETİ RESMİ SİTESİ

http://www.facebook.com/bakican

Http://www.facebook.com/yazarbakican

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..