Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '17

 
Kategori
Edebiyat
 

Yazar Orhan Ender ile...

Yazar Orhan Ender ile...
 

Orhan Ender


“Dilimdeki Güfte” Kitabının  Genç Yazarı  Orhan Ender “Genç yazarlara tavsiyem:Yazın”

SORU-Bize kısaca  kendinizi tanıtır mısınız?

ORHAN ENDER- Adım Orhan ENDER.. 22 yaşındayım. Küçük yaştan itibaren şiirler yazarım. Çok kitap okurum.

SORU- Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?

ORHAN ENDER- Küçüklüğümden bu zamana kadar kendime örnek aldığım bir çok yazar vardır. Hatta ben onlara üstad diyorum. Son dönemlerde yedi güzel adamın şiirlerini, kitaplarını okumaya başlamıştım. Ve her şiirlerinde, her sözlerini kendimi buldum. Onlar ölmeden arkalarında içinde kendimizi bulacağımız bir eser bırakmışlar. ve sonra bende kendi kendime sordum ''Orhan sen neden arkanda bir eser bırakmayasın?'' Ve bende içinde yaşanmışlık olan, gerçek bir aşkın anlatıldığı bir eser bırakmak istedim, 2017 itibariyle kitabımız satışa sunuldu Allah'a şükür. Bir gün bende bu dünyadan göçtükten sonra arkamda bir eser bırakmanın heyecanını yaşıyorum. En büyük temennim okuyucularımın hislerine tercüman olmaktır.. Bu kitabı okuduktan sonra diyecekler ki;'' hakikaten böyle seven insanlar ver mı?'' Ve şöyle devam edecekler; beni de böyle seven biri çıkar mı karşıma?''

SORU- Örnek aldığınız yazarlar ve  insanlar var mı?

ORHAN ENDER- Bende cevaben söyleyeceğim ki; var! bir yerlerde iyi insanlar var. Bizim karşımıza sürekli kötü insanlar çıkmış olabilir ama mutlaka iyi insanlarda çıkacak karşımıza. Güvenilecek insanlar var bir yerlerde..'

SORU- Kitap çıkarmadan önce kaygılar yaşadınız mı? Kitabı çıkardıktan sonra neler yaşadınız ?

ORHAN ENDER-Kitap çıkarmadan önce biraz tedirgindim. Türkiye'de okuma oranı çok düşük, kitap çıkarmaya değer mi?'

Ve sonra düşündüm; evet okuma oranı çok az ama bir okuyucum kitabımı okuyup hayatına bir nebze olsun yön verdiğinde dünyalar benim olur.

Okuyucularım soruyorlar; 2. kitabı ne zaman çıkaracaksınız?

SORU- Yeni kitabınız ne zaman çıkacak o zaman?

ORHAN ENDER- Şu an net bir tarih vermeyeceğim, okuyucularıma sürpriz olmasını istiyorum. 2. kitabım roman olacaktır. İçinde bazı şifreler olacaktır. Yani okuyucularım kitabımı okurken yaşayacaklar inşaALLAH.. Tabi birde içinde kesinlikle yaşanmışlık olacak...

SORU-Genç yazarlara öneriniz?

ORHAN ENDER-Yaşıtım olan arkadaşlarıma ve benden yaşça küçük kardeşlerime acizane tavsiyem; YAZIN!

Yazmak güzeldir. Hislerinizi kağıda dökmek sizin kendinizi tanımanıza vesile olacaktır.

SORU- Son olarak  ne söyleyeceksiniz?

ORHAN ENDER-İnsan ancak kendini tanıdığı oranda insandır. Acaba biz nasıl biriyiz? Neleri hak ediyoruz. İnsanlar bize hak etmediğimiz acıları mı yaşatıyorlar? Bunları anlamanın yolu kendimizi tanımaktan geçiyor! Kendimizi anlamanın yolu da yazmaktan geçiyor... Yazın ve yazdığınızı okuyun! Bakalım biz kimiz?

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..