Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '09

 
Kategori
Mizah
 

Yazarım–2

Yazarım–2
 

Birinci bölüm devamı

Askerlik anılarını kısa kesmek için;

—Öylemi! Her erkek vatandaşın görevini yerine getirmişsiniz. Ne mutlu size…

Ama saz bir kere ele alınmıştı;

—Bak ben depo postası idim. (askerlikte eski bir makam ya da rütbe olabilir, ben hiç rastlamadım) Başçavuş olsun, albay olsun benim önümde çok sıraya geçerlerdi. Bende bir fors vardı, paşada yoktu alimallah…

—İki metremiydi?

—Yok, canım o fors değil!

—Yok, ben depo postası sandığını kastettim. Postaymışsınız ya! Sizi alması için...

—Yok, canım senin kafada hiç almıyor?

Kan artık tamamen beynimde fakat bu sözlerin sahibi misafirdi halen durum itibari ile…

—Kapasitesi dolmuştur.

—İlahi amma şakacısın. Yani hava hava…

—Ne oldu havaya? Dur camdan bir bakıyım.

— Otur yahu bir şey olduğu yok.

Bu koyu makaralı sohbeti… Hanımın çay servisi araya girerek bozdu. Adı halen kendinde sır olan bu kişi bütün mahallenin duyacağı şekilde bardakta ki çayın şekerini karıştırdı. Benim artık tüm dikkatim ona odaklanmıştı. Fillere nispet edercesine çayından bir yudum aldı ki höpürdeterek, benim boşalan sinirim gülme olarak gelince, baldırımın sol yanına dökülen çay canımı acıttığı için gülmem yarım kaldı. Hanım koltuğu, ben yanan yerimi suyla sildikten sonra;

—Yahu çok sakarmışsın.

Tam ayağa kalkıyordum ki hanımın;

—İnsanlar bazen acizleşebilir, yine de acizleşmemek yerindedir.

Sözleri bir şimşek çaktırdı, kan dolu beynimde… Ayağımı düzeltiyormuş numarası ile yerime tekrar oturdum. Hafif de olsa baldırımda bir sızlama vardı. Geçmiş olsun yerine bir de sebep değilmiş gibi suçun tümünü beni yakından hem de gayet yakından tanıyormuş gibi sakarlığıma vurmasını da yutmuştum. Misafir ne de olsa… Acizlik yoktu! Bunlar benim önemli saydığım düsturlardı. Çocuklarıma da öyle öğretiyordum.

Devamı üçüncü bölümde…

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..