Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '08

 
Kategori
Yazılım
 

Yazarın kitabını beğenmesi...

Bilgisayar ve programcılık üzerine yazmaya başladığım ilk günden itibaren asıl önceliği kolay okunmaya ve hemen anlaşılmaya verdim. Bu nedenledir ki yıllarca kitapların arka kapağına büyük puntolarla “Memik Yanık tarafından yazılan kitaplarda ilk okumada anlaşılmayan hiçbir konu yoktur.” Önceliği kolay okunmaya ve hemen anlaşılmaya verince yazdıklarım ister istemez %100 telif olmak zorundaydı. Bu şartlarda bırakın başka kitaptan çeviri yapmayı başka bir kaynaktan alıntı yapma imkanım bile olamazdı. Çünkü bildiğim okuduğum hiçbir yazarın “ilk okumada” anlaşılma diye bir hedefleri ve kaygıları yoktu. Bu nedenledir ki “Memik Yanık çeviri yapıyor” diye beni suçlayan birçok insan yararlandığım bir tek kitabın veya kaynağın adını bugüne kadar söyleyemediler(Tabi bu arada “memik yanık değişkenlerimizi çalmış diyen zat-ı şahaneler ayrı bir değerlendirme konusudur). Çevirdiğim kitapları söyleselerdi zaten iftira ettikleri ortaya çıkardı. Tam bu noktada daha önce aldığım bir okurun mailini olduğu gibi size sunmak istiyorum:


“Sayın Memik bey ilk önce şunu belirtmek istiyorum sizin hakkınızda yazılan ve size atılan bütün suçlamaları gereksiz ve yersiz buluyorum. Visual C#.Net 2003 kitabınızı almadan önce isim vermek istemiyorum. Bütün C# kitaplarını inceledim hem de 1 haftayı geçkin bir süre. Gerçekten anlamda bilmediğim ve diğer kitaplarda anlamadığım bir çok bölümü sizin kitabınızda anladım. Bence artık kendisini kanıtlamamış bazı insanların sürekli sizinle didişmesi yerine veya çocuk gibi ona buna şikayet etmesi yerine bu işi bu sektörü nasıl Türkiye de gençlere anlatırız nasıl gençleri buraya yönlendiririz diye uğraşsalar daha yararlı olacak. Anlayacağınız bu didişmeler klasik 3. dünya ülkelerinde görülen geri kalmış toplumlarda görülen uğraşmalar ve didişmelerden başka bir şey değil.Bu yüzden bilimi, teknolojiyi ve sanatı hep Avrupa dan almak zorunda kalıyoruz. Son olarak şunu söylemek istiyorum sizin ve diğer yazarların programcılık sektörüne katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim. Teşekkürler.”


Dikkat ederseniz bu okur tam 4 yıl önce yayınlanan ve çoktan baskısı bitmiş C# kitabımdan söz ediyor. Üstelik bu kitap Zirvedeki Beyinler namlı 2 muhterem insan tarafından hızsızlıkla suçlanmama neden olan kitaptır. Doğrusunu söylemek gerekirse 900 sayfalık bu C# kitabımdan yola çıkarak; başka bir deyişle Visual Studio 2003’ü temel alan bu kitabıma yeni konular ekleyip, bazı konuları genişletip kitap metninin tamı tamına 1500 sayfa olmasını sağlamıştım. Bu 1500 sayfanın 750 sayfalık kısmı bir yıl kadar önce C# 2.0 – 1. cilt adıyla yayınlandı. Devamında geriye kalan 750 sayfalık metnin 400 sayfası ADO.NET adıyla yayınlandı.


Konu programcılık veya teknik kitaplar olduğunda aradan birkaç ay geçtikten sonra yazarın hala kitabını beğeniyor olması ender olmalıdır. Çünkü aradan geçen zaman diliminde yazarın aklına yeni konular, yeni çözümler gelmiş olmalıdır; okurlardan talepler gelmiş olmalıdır. Benim açımdan bakınca gerçek şudur: 1.5 yıl kadar önce yayınlanan C# 2.0 – 1. Cilt kitabım içerdiği konular bağlamında en iyi Türkçe C# kitabı olmasına rağmen beğendiğimi söyleyemem. Zira aradan geçen 1.5 yılı aşkın sürede bir çok okur mail gönderdi, sorular sordu, forumlardaki yüzlerce soruyu inceledim. Bu nedenledir ki şu günlerde yazımı tamamak üzere olduğum C# 3.0 kitabım C# 2.0 kitabımdan oldukça farklı bir içeriğe sahip oldu. Bu nedenledir ki okurlar benden kitap önerisi istediklerinde kendi kitabım önermek yerine sadece sözünü ederim. Çünkü aradan geçen sürede kitabımda birçok eksiklik tespit etmişimdir. Siz siz olun kitabını çok beğenen yazarlardan uzak durun.

 
Toplam blog
: 21
: 849
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1992 yılından başlayarak bilgisayar ve programcılık üzerine dergilerinde çok sayıda makale yayınladı..