Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '09

 
Kategori
Blog
 

YazarKafenin blog yazılarımıza ne kadar katkısı oldu?

YazarKafenin blog yazılarımıza ne kadar katkısı oldu?
 

Bilindiği gibi YazarKafe internet yazarlarının buluştuğu çok geniş bir platform. Yaklaşık bir aydır biz MB yazarları da bu platformdan yararlanıyoruz. Bizim oraya link verdiğimiz yazılar okunduğunda, yeni okuyucular kazandığımız gibi biz de oradaki yazıları okuyarak ilgili yazıların okunma oranlarını arttırıyoruz.

YazarKafeye verdiğim linklerle ilgili bir araştırma yaptığımdaki aldığım sonuçlar ise şöyleydi:

6 Ocak 2009 ile 2 Şubat 2009 arasında Yazarkafeye 21 tane blog yazısı linki vermişim. Aslında 22 tane link vermeme rağmen biri reddedilip 21 i yayınlandı. Bir yazımın reddedilme nedeni ise içinde bir miktar dini içerik olmasından kaynaklanıyordu. Bu siteye ben de oraya kayıtlı diğer blog yazarları gibi eskiden MB de yayınlanmış yazılarımı gönderiyordum. Eski yazılar gönderildiğinde güncelliğini yitirmiş yazıların gönderilmesi zaten düşünülemezdi. Bununla birlikte ilgili sitede dini içeriklerle birlikte, yetişkin içerikler ile ekonomi, politika, spor gibi haber niteliği taşıyan yazılar da yayınlanmıyordu.

Gönderdiğim 21 adet yazımdan 2 si mizah, 19 u ise yaşam ve insan kategorisine aitti. Yukarıdaki tarihler arasında link verdiğim yazılarım 2389 kere okunmuştu. Bu rakamı toplam blog sayım olan 263 e böldüğümde, ortalama blog okunma sayısını 9 adet arttırıyordu. En çok okunan yazılarım ise mizah kategorisindeydi ve onlar yaklaşık 300 er kere okunmuşlardı. Bu dönemde ise raporlarımda gördüğüm okuyucu sayısı ise 65 adet artmıştı.

YazarKafe okuyucuları bütün Milliyet Blog yazarlarına eşit mesafede oldukları için yani blog habercileri olmadığından diğer yazar arkadaşlarımızın okunma oranlarının aynı şekilde arttığını düşünüyorum.

Burada bir parantez açmak istiyorum. Geçenlerde ilk defa gördüğüm bir blog yazarına ait bir blog yazısı okudum. Kendisi eski ve sık yazan biri olmasına rağmen ben o ismi yeni görmüştüm. Blog yazısının yorumlarında ise hiç tanıdığım kimse yoktu. Arkadaşımızın daha eski yazılarına da baktığımda yazılarıma yorum yapan ve benim yazılarına yorum yaptığım kişilerden kimseye de rastlamadım. Belki bilerek belki de bilmeyerek, bizler tanımadığımız kişilerin yazılarına pek yorum yapmıyoruz. Zaman zaman bizim yazılarımıza yorum yapan kişilerin sayfalarını ziyaret ederek onların yazılarına yorum yapıyoruz. Yani yabancı birisinin yazısı ilgimizi çekse bile sadece okuyoruz. Tanıdığımız bir blog yazarının yazısı ilgi alanımız dışında olsa bile o yazıya yorum yapmayı bir görev sayıyoruz. Bu durum insanların sadece kendi mahallesindeki kişilerle konuşmasına benziyor. Kimbilir belki de ben yanılıyorumdur.

YazarKafeye link verdiğim yazılarımı incelediğimde, sitenin tanıtım sayfasında merak uyandıran girişlerin okunma oranlarının diğerlerine göre daha fazla olduğunu gördüm. Tabii bu arada benim de ilgimi çeken bir çok yazıyı da okuma fırsatı buldum.

Bültenlerden öğrendiğim kadarıyla ilk hafta Milliyet Blogdan 35 kişi YazarKafeye üye olmuştu. Şimdi bu sayının ne kadar olduğunu bilmiyorum. Ama üye olmayan arkadaşlarıma biran önce üye olarak, daha fazla kitleye ulaşmalarını önerirken, bu yazımın mim yazılarının arasında kaybolmamasını diliyorum.

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..