Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '14

 
Kategori
Pazarlama
 

Yazarlar, Editörler ve içerik sağlayıcılar için ipuçları

Yazarlar, Editörler ve içerik sağlayıcılar için ipuçları
 

Bazılarımız bu terimden nefret etse de şüphe yok ki içerik pazarlama büyük önem taşıyor. Birçok kişi özellikle müşterileri çekmek için içeriği kullanmanın rolüne dikkat çekiyor. Şirketlerde takımlar bu nedenle yeniden yapılandırılıyor. Çünkü içerik sonuç elde etmek için yeni bir taktik haline geldi.
 
Şimdi içerik pazarlama ipuçlarından bahsedelim.
 
Hedef kitlenizi tanımlayın.
Tabii bunu içerik üretmeye başlamadan önce yapmanız gerektiğini söylememe gerek yok. Eğer kitlelere ulaşmak istiyorsanız müşterinizin kim olduğu ve ne istediği üzerine kafa yormanız gerekir. Yani insanları çeken içeriğin ne olduğuna dair düşünmelisiniz. Kendinize şunu sorun: İçeriğim ne tür bir müşteriye dönüşüyor?
 
Stil rehberi yaratın.
Karmaşık veya anlaması güç cümleler kurma veya birçok üslupla yazabilme konusunda iddialı olabilirsiniz. Ama önemli olan dilinizin tutarlı olmasıdır. Örneğin size uymayan bazı kelimelerin kullanımını kendinize veya içerik sağlayıcınıza yasaklayın.
 
Her an yanınızda yazabileceğiniz bir araç olsun.
Fikirleriniz önemlidir, hem de hepsi birden. Bazı günler size dünyanın içeriği yaratabilir. İçerik ayağınıza geldiğinde not alabilecek bir şeyleriniz olmalı.
 
İçeriğinizi her fırsatta değerlendirin.
İçeriğinizin neye dönüşebileceği üzerine düşünün. İçeriğinizi müşterilerinize farklı şekillerde sunun. Bu bir video, sunum, infografik, online seminer hatta bir tweet şeklinde olabilir.
 
İçeriğinizin değerine dikkat edin.
Eğer yararlı içerik sağlarsanız içeriğinizden uzun süre verim alabilirsiniz. Aylar önce paylaştığınız bir içeriğin günün birinde tekrar paylaşıldığını görmek istiyorsanız içeriğinizin raf ömrüne dikkat edin.
 
Google’daki boşlukları analiz edin.
İçeriğinizle daha fazla insanı kendinize çekmek istiyorsanız rekabeti analiz edin ve belirli terimler için arama hacmini araştırın. Bulduğunuz boşluklara göre içerik üretin.
 
Araçları en iyi şekilde kullanın.
İçerik üretimi size zor gelebilir. İçerik pazarlama araçlarından mümkün olduğunca en fazla yarar elde edin.
 
Özgün olun.
Benzer içerikler rakiplerinizde de var, bundan emin olabilirsiniz. Kopyalamayın. Kendi fikriniz ve/ya araştırmalarınız üzerinden ilerleyebilirsiniz. Benzer içerikleri paylaşmak kazandığınızı sandığınız zamandan daha çok şey kaybettirir.
 
Her habere koşulsuz güvenmeyin.
Yeni bir haber yakaladığınızı düşünebilir ve hemen paylaşmak isteyebilirsiniz; ancak mutlaka haberin kaynağını kontrol edin.
 
Okunabilir içerik oluşturun.
Başlığınız ne kadar ikna edici olursa olsun içeriğiniz kötü biçimlendirilmişse okuyucuyu kaybedersiniz. Büyük paragrafları, uzun cümleler okuyucuyu yorar. Bunlar yerine başlıklar, alt başlıklar, spotlar, yer yer görsel, grafik veya videolar paylaşın. Uzun yazmanız gerekiyorsa bunlara iki kat dikkat edin. Uzun bir yazıyı sonuna kadar okutabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken şey nasıl sunduğunuzdur.
 
SEO’ yu unutmayın.
Arama sonuçlarınızı iyileştirmek istiyorsanız değerli içerikle başladığınız süreci SEO standartlarını dikkate alarak pekiştirin. Bu sayede daha fazla trafik alabilirsiniz.
 
Kullanıcı deneyimini göz ardı etmeyin.
SEO pahasına kullanıcılara azap çektirmeyin. Siteniz kullanılabilir hatta erişilebilir olsun. Kullanıcı deneyimine dikkat ettiğiniz de bildiğinizin aksine SEO konusunda daha yüksek verim sağlarsınız.
 
İçeriğin sayısına değil kalitesine odaklanın.
İnsanlara bloğunuzda kalmak için bir sebep verin. Google örümceklerinin sitenizi sıklıkla ziyaret etmesi için ona taze içerik vermek önemli, ancak bu kalite pahasına olmamalı.
 
Ve dahası…
Yukarda saydığım gibi onlarca ipucu sayabilirim. Eğer içeriğinizi yönetemiyorsanız içerik sağlayıcılar ile çalışabilirsiniz.
 
Fatma Kaya Köylü / Cont.
fatma@cont.solutions
 
Toplam blog
: 3
: 111
Kayıt tarihi
: 19.09.14
 
 

Ben? Ben Fatoş. Nam-ı diğer fındık kurdu. Çocukluğundan beri yazar olmak isteyen, reklam fikri ür..